Vreemde kronkels bij huren auto via Alamo

Afgelopen dagen de volgende vreemde kronkels ontdekt als je een auto wilt huren bij Alamo;

Gezocht op;
Huren auto van 13 augustus 10.00 uur tot 17 augustus 18.00 uur af te halen en retourneren Vancouver Cruise Terminal

Te boeken via www.alamo.nl en als je DIRECT betaalt voor een bedrag van € 346
Kies je er voor te betalen ter plekke dan CAD 373, dus € 253

Boek je via www.alamo.com dan kost een zelfde verhaal je CAD 682, dus € 458

Vreemd!

Blijken zijn de wegen van autoverhuurmaatschappijen even ondoorgrondelijk als die van de luchtvaartmaatschappijen.

Als je direct bij een verhuurder aanklopt (zowel bij de balie of hun website) betaal je altijd de volle mep. Een prima manier om de mensen die niet prijs bewust zijn veel geld afhandig te maken.

Mensen die het goedkoper willen gaan op vergelijkingssites kijken en je zal daar dus altijd lagere tarieven vinden omdat een verhuurder daar anders simpelweg geen auto’s kan slijten.

Achter Alamo.nl zit een bedrijf genaamd Target Benelux die waarschijnlijk een overeenkomst hebben om de naam hier te mogen gebruiken. Als ze niet goedkoper dan de grote alamo.com of vergelijkbare tarieven met de vergelijkingssites zouden hebben, zou er geen bestaans recht zijn lijkt me.
Ik vind het wel frappant dat je op Alamo.nl voor dezelfde auto zo’n groot verschil betaalt! Zou het met wisselende dollar koerzen te maken hebben? Zijn mensen die niet alles vooraf hebben betaald meer vatbaar voor upsell van 37 dubieuze verzekeringen? Wie zal het zeggen :smiley:

Ik heb overigens meerdere keren van Alamo.nl gebruik gemaakt zonder problemen.

Dat is wel een heel bizar groot verschil…

Alamo staat ook op Wereldwijzer in het overzicht van autoverhuurders, misschien daar ook even melden? Zie https://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1506

Dag Pieter en Jeroen,

Ja, ik was ook verbaasd dit vast te stellen.
Heb voor de zekerheid vandaag nog eens alles gecontroleerd en geen “lichtelijk gecamoufleerde meerkosten” kunnen ontdekken. Je opmerking over Target Benelux kan inderdaad aan het prijsverschil ten grondslag liggen. Blijft echter het grote verschil overeind tussen meteen betalen en ter plekke (wat dus veel goedkoper is) via dezelfde website.

Dus de optie om te boeken via Alamo.nl en ter plekke te betalen heb ik maar gekozen.

Dank voor jullie reacties.

Groet,

Ger