hallo,
ik ben nog steeds op zoek naar de beste en betrouwbaarste autoverhuurden voor west amerika, ik heb al heel wat sites afgegaan.
nu was mijn vraag iets ivm http://www.usa-reisen.de/
ik heb een vriendin die een beetje duits kan, die heeft me geholpen met het belangrijkste en het ziet er idd heel betrouwbaar (en goedkoop). de “Super-Inklusiv-PLUS” omvat zowaar alles heb ik zo de indruk.
Maar mijn vraag was vooral: ik zou bij Dollar nemen (de verhuurmaatschappij die de auto het goedkoopst aanbied) is die ok? en verder staat er iets over annulatie, maar daar kon mijn vriendin niet goed aanuit. Kan iemand mij mss zeggen hoe dat zit? (kan je annuleren en hoe doe je dat).
en verder vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met:
Avis (www.avis.be)
of budget (www.budget.be)
ik heb vooral schrik dat ik voor onaangename verrassingen kom te staan en ter plaatse nog veel moet bij betalen.
heel erg bedankt!
steph
hallo,
daar ik al van veel mensen informatie heb gekregen dacht ik het laatste nieuwtje ook even mee te delen.
ik heb zelf dan maar eens direct naar usareisen gebeld (de duitse telefoonnummer 030 - 707 93 40) en ze waren heel vriendelijk en spraken perfect engels!
nu wat ik zelf al heb vernomen is dat annulatie gratis kan bij alamo, dollar en national als het 72h voor de huur is
huur je bij hertz of avis, dan betaal je 26 dollar.
je moet dan een mail sturen naar [EMAIL=“info@usareisen.de”]info@usareisen.de
en je moet geen reden opgeven voor de annulatie, dus zelfs als je gewoon je plannen wijzigt, of wanneer je herexamens hebt (in mijn geval) dan kan dat. (bij een aantal verhuurbedrijven heb ik voorwaarden gevonden, hier is dat dus niet).
extra bestuurder incl, geen drop off cost in california
ziezo,
ik hoop dat ik zo ook mensen heb verder geholpen,
vele groetjes
steph
Dank je wel voor de uitleg. Wij hebben nu ook bij hen geboekt. Is een stuk goedkoper dan rechtstreeks.
Petra
nog eens ik die erover begint,
ik ben de usareisen site nog steeds aan’t uitpluizen, en toen viel m’n oog op’t volgende:
bij alamo, als je naar de verzekeringen kijkt, dan staat er:
<LI class=hakenli>Vollkaskoversicherung (CDW) ohne Selbst-beteiligung inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unter- bodenschäden
bij dollar en de andere ook staat er:
<LI class=hakenli>Vollkaskoversicherung (LDW) ohne Selbst-beteiligung inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unter- bodenschäden
nu leer ik uit m’n Trotter boekje (en via het internet) dat CDW staat voor een all-riskverzekering met een gedeeltelijke franchise en LDW voor een volledige vrijstelling van de franchise. En die verzekering is dat schade aan derde (de auto van die derde) of schade aan m’n eigen auto? (het is dat google-vertalen iets anders meedeelt dan wat ik in m’n trotterboekje vindt)
ik denk dat franchise overeenkomt met wel of niet eigen risico.
Mijn duits is alles behalve van niveau, maar klopt m’n redenering dan dat ik eigenlijk beter ben bij Dollar en niet bij Alamo?
en verder staat er ook dit:
Zuschläge für Zusatzfahrer: . ZT. USD 9,99/Tag, entfällt bei Anmietung in Kalifornien. Alle zusätzlichen Fahrer müssen bei Übernahme des Mietwagens in den Vertrag eingetragen werden.
Dat wil toch zeggen dat in california de kost voor extra bestuurder zowiezo in de huurprijs zit en je dus geen extra onkost moet betalen hé?
alvast heel hard bedankt!
stéphanie
nog iets anders:
hebben alle midsize auto’s een cruisecontrole?
Als de autoverhuur enigszins recente modellen heeft, dan zal het er wel opzitten. In Noord-Amerika is de cruise control tegenwoordig net zo standaard als een radio in de auto. Sowieso zijn alle auto’s wel automaten (nog geen verhuurder met handschakelbakken voor personenwagens tegengekomen) en dan is een cruise control niet zo’n ingewikkelde en dure extra optie.
Bij twijfel navragen.
Hey Stéphanie,
even mijn vriend erbij gehaald voor de vraagjes over het Duits: Die CDW en LDW zit je juist, het ene is met en het andere is zonder franchise. Het zijn wel alletwee geen omniums (zonder eigen risico). Wij hebben een all inn genomen, om eventuele verrassingen te vermijden.
Die tweede begeleider is inderdaad gratis bij aanmelding in Californië, maar misschien mag je dan Californië niet verlaten. Moest je die All Inn formule nemen, dan zit je tweede bestuurder er gratis bij (en ik dacht dat dat daar het prijsverschil in zat met de gewone formule, 9 euro voor de extra bestuurder en dan heb je een omnium zonder franchise, bij Avis is dat toch zo).
Mijn vriend zei nog dat Avis voor verzekeringen de beste is, maar ja, ook bij de duurste helaas, maar via dat reisbureau toch al een stuk goedkoper.
Petra
hoi petra,
bedankt voor de info, als ik het goed versta uit de site is het enige verschil tussen AVIS en DOLLAR echter dat je bij de LIS (burgelijke aansprakelijkheid als je iets veroorzaakt bij derden denk ik) bij avis extra verzekerd bent tot 1,7 milioen en bij dollar tot 1 miljioen dollar. Hoewel goolge-vertalen me zegt dat het bij avis “van de organisator komt” en bij dollar “rechtstreeks van de eigenaar” … wat google daarmee bedoeld weet ik niet 
ik denk dat ik toch voor de dollar ga, daar’t goedkoper is
groetjes
steph
Hey Steph,
eerlijk gezegd ken ik er zelf te weinig van om goed te zijn. Moest ik alleen zijn, zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze maken als jou.
Heb je al commentaren gevonden over dollar? Als die goed zijn, zou ik daarvoor gaan!!!
Gr,
Petra