Ik ben geen autohuurexpert, maar iets meer info is altijd welkom. Met hoeveel personen zijn jullie en zijn jullie van het kaliber ‘liefst enkel handbagage’ of ‘complete volksverhuizing’ als het gaat om bagage?
Je had 't er al over om hotels en lodges te nemen. Als jullie op bepaalde plekken uitgebreid willen koken, dient er ook een extra hoekje vrij te blijven voor grote inkopen.
Usareisen.de heeft een prima naam en wordt door veel Nederlanders gebruikt. Ze hebben vaak een Equinox in de aanbieding. Groot genoeg voor 4 personen met bagage. Die Chrysler is ook een goed idee. Mijn geliefde en ik hebben niet dezelfde voorkeur voor huurauto’s. Geef mij maar een Lincoln Town Car maar zij wil een SUV. Wat denk je wat? Meestal wordt het dus een SUV. Het voordeel van de SUV is dat je hoger zit. Beetje King of the Road gevoel, en dat is waar. Denk toch dat het volgend jaar weer een SUV wordt -lol- Een 4wd heb je waarschijnlijk niet nodig dus je kan volstaan met een 2wd. Maakt weinig verschil in huurprijs maar de 2wd verbruikt minder. Maakt ook niet uit, tanken doe je lachend in de USA. Ik weet trouwens niet of ze een 300C een Luxury car noemen, meer full size. Met Luxury denk ik meer aan een Cadillac of genoemde Town Car. Zal toch weinig verschil maken…
Yeehaw
Het betreft altijd een voorbeeld, er kan dus ook iets anders (maar wel qua formaat/ruimte vergelijkbaar) staan. En in sommige gevallen kan je nog de mazzel hebben een gratis upgrade naar een klasse hoger te krijgen (als ze daar bij de balie over beginnen, tegen meerprijs dan, niet op in gaan!), bij mijn bezoek laatst aan Vegas hadden wij een gratis upgrade van compact (Ford Focus) naar convertible (Mitsubishi Eclipse). M’n reisgenoot had zoiets al eens eerder meegemaakt, gratis van fullsize naar luxury.
Het gaat altijd om vrij recente modellen, een jaar of drie, misschien vier is meestal wel het maximum. Begrijpelijk, afgelopen zomer hadden we in Canada een op zich toch erg robuuste Mercury Grand Marquis uit 2006, die had duidelijk al een zwaar leven achter de rug en was wel aan zijn pensioen toe.
afgelopen zomer hadden we in Canada een Mercury van 2006
Hoe oud de auto is hangt van het verhuurbedrijf af. Wij huren bij de bekendste (maar ook vaak duurste) verhuurbedrijven en wij hebben nog nooit een auto gehad die ouder dan een jaar was. Meestal nog veel nieuwer, soms zelfs splinternieuw. Soms mag je de auto zelf uitzoeken. Daar kan je naar vragen. Zoals Wizard al zegt, ga niet in op het aanbod van een betaalde upgrade en weiger de fuel option. Tank de auto af voordat je hem weer inlevert. Je huurt een auto uit een bepaalde klasse en niet een bepaald type maar wij weigeren een Japanner, ook al is die in de USA gemaakt. In de USA rijden wij een Amerikaan…
Yeehaw
Dat valt te bezien. De laatste keer hadden wij vooraf een “gold”-pakket geboekt, volle tank en ongelimiteerd aantal bestuurders, voor $35 extra. Dat was goedkoper dan een extra bestuurder er los bij boeken, die tank benzine was een leuke bonus. En hij is dan ook netjes nagenoeg leeg terug gegaan. Ze stonden de dag ervoor alleen wel vreemd te kijken toen wij voor het schokkende bedrag van $5 wilden tanken…
Maximaal 3 extra bestuurders, niet ongelimiteerd (bij Alamo) Het hangt van je pakket af en hoe lang je de auto huurt. Als je een pakket met een extra tank neemt betaal je meer per dag. Als er maar een bestuurder is zou ik gewoon tariefgroep A of B nemen.
Een GPS kan zeker handig zijn (ookal hebben wij 'm niet gemist; alles met de kaart!) Als je wilt huren, check voor de zekerheid nog even de verkoopprijzen: ik hoor vaak de klacht dat de huurprijzen erg hoog liggen en dan je dan net zo goed een nieuwe kunt kopen.
Het huren van een gps kan wel $ 10,-- per dag bedragen. Velen nemen er een mee. Een gps is ook niet echt nodig maar wel heeeeeel gemakkelijk vooral in de grotere plaatsen.