Auto huren USA

Mijn vriend en ik gaan in juni drie weken naar de verenigde staten. Wij zouden graag een auto huren, om van L.A. naar Las Vegas en de omliggende natuurparken te gaan. Nu is mijn vraag of we best de auto ter plaatse huren of dat al voor ons vertrek via een reisbureau hier regelen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hartelijk dank op voorhand voor eventuele reacties!!!

Groetjes,
Tasja

best in de reisburo hé, doe dit tegelijk met de reis, anders riskeer je te moeten wachten op een vrij wagen eens je ter plaatse bent. De hostes zal voor jullie de beste plan kiezen volgens jullie eisen.
groetjes

stef

Wij hebben destijds ook vooraf de autohuur geregeld. Geen idee of dit goedkoper was of niet, maar de zekerheid te hebben dat je een auto hebt, vond ik wel een prettig idee. En laat je geen internationaal rijbewijs aansmeren want dat heb je niet nodig!

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! Ik ga proberen via internet wat prijzen te vergelijken, maar misschien is het inderdaad gemakkelijker vanaf hier de auto te huren.
En dank je voor de tip over dat internationaal rijbewijs, daar maakte ik mij ook wat ongerust over!!!

Groetjes,
Tasja

Thorn Tree Forum (van de Lonely Planet Site) heeft een informatief item over auto’s huren in de VS. Dit kun je vinden bij de FAQ’s, nr. 158 van de rubriek USA uiteraard…).
Boek hier, samen met de vlucht, kies een grote jongen (Avis, Hertz, Alamo) en zorg vooral voor een W.A.-verzekering.

Afhankelijk van waar je woont: het is dan gelijk interessant te bekijken of je van Schiphol, Brussel of Düsseldorf vliegt.

In mijn geval was een vlucht van DUS in juni (naar Bismarck) €200 goedkoper (ook vaak lucratiever bij de maatschappij, i.c. NWA, te boeken dan via een vergelijkingssite als expedia.

Specifieke vragen: welkom!

Arie

Via enterprise.com kun je een auto reserveren. Het is een amerikaans auto-verhuurbedrijf met veel vestigingen en ze zijn uitermate betrouwbaar. Bovendien is het aanzienlijk goedkoper dan via een reisbureau vanuit nederland al een auto te huren. Zoeg voor een goede reis en WA-verzekering en je hoeft je geen zorgen te maken.

groeten Carla

HI!
ik heb mijn reis geboekt naar Canada en Amerika. Nu wil ik van Seattle naar Denver gaan rijden en heb daarvoor een auto gereserveerd bij Alamo. Helaas is het een one way drive waarbij ik de auto niet zal terugbrengen naar Seattle. Daarom charged Alamo mij hier 500 dollar voor. Weten jullie misschien welke autoverhuur bedrijven dit niet doen of tegen een beter gereduceerd bedrag?

http://www.rentalcarsbycity.com

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met Avis, niet een van de goedkoopste, maar wel een de favoriete voor business travel. Neemt niet weg dat we genoeg auto verhuur bedrijven hebben hier die ook goed en betrouwbaar zijn.
De auto is nummer 1 vervoermiddel hier. Geloof me genoeg autos… ik heb zelden meegemaakt dat ze geen autos meer hebben (in voorraad). Maar als je zekerheid wil hebben, dan zou ik aanraden om een auto te reserveren. A peace of mind.
De meeste auto verhuur bedrijven, zoals Avis, kan je de auto bij elke Avis afdroppen zonder extra kosten.

Vwb het internationale rijbewijs… de ANWB rekent 14,95 Euro voor een internationaal rijbewijs… niet al te prijzig. Ik zou zeggen: “Better be safe than sorry.” 50/50 dat je het moet tonen…

:vak02:Peggy

Tasja,

Ik zou zeker niet meteen de eerste de beste verhuurmaatschappij nemen, het kan soms enorm veel geld schelen wanneer je even doorzoekt.

Er zijn in de VS zeer veel verhuurders (Avis, Hertz, Alamo, Budget om maar een paar te noemen) en allen hebben andere prijzen. Vaak hebben ze week aanbiedingen en mocht je de hand weten te leggen op bv de zaterdag editie van de Miami Herald dan heb je grofweg 100 pagina’s met kortings bonnen (autohuur, hotels etc).

Sommige reis aanbieders hebben aanbiedingen met fly and drive, zijn vaak goede deals en zeer de moeite waard.

Wil je een auto meenemen en dan een ‘drop off’ doen dan vraagt men inderdaad een ‘drop off fee’. Men moet immers de auto ook weer terugbrengen naar waar die vandaan kwam, maar…dat biedt ook weer mogelijkheden, want ook jij kunt die auto terugrijden.
Om dit te weten te komen moet je bellen met de maatschappij zelf en vragen of zij toevallig nog ergens auto’s hebben staan die terug moeten worden gebracht. Op die manier hoef je de ‘drop off fee’ niet te betalen, scheelt aanzienlijk geld.

In de VS houdt men wel rekening me de leeftijd van de huurders en wanneer je te jong bent kun je uberhaupt geen auto huren en als je wel een auto mag huren betaal je weer meer voor de verzekering. Hou daar dus ook rekening mee.

Tip die (bijna altijd) werkt. Reserveer de goedkoopste auto die er op dat aangeboden wordt vooraf via internet. Als je ter plaatse komt is het eerst wat ze aan de balie vragen: Do you want an upgrade?? En… heel veel mensen trappen daar direct in: immers USA is big and beautiful, dus ook de auto. Maar als je volhoudt en je wilt die kleine auto dan blijken ze die vaak niet te hebben en krijg je voor dezelfde prijs een grote bak mee. Is ons op de vele trips in USA nog altijd gelukt… Trouwens wat we nu gereserveerd hebben bij Alamo :dag:is de kleinste Chevy wel met 5 deuren en airco. Voor een mooie prijs.

Hoi Botervliegje,

Dat is exact wat er bij ons gebeurt is. We hebben in Belgie de goedkoopste auto gehuurd (via Sunny Cars), in Amerka wilden ze ons een duurdere wagen aansmeren en ze zijn behoorlijk overtuigend (ander klimaat, slechte wegen, het is Europa niet, enz…). Wij hebben voet bij stuk gehouden en hebben een super auto meegekregen voor dezelfde prijs. Het was een hele grote chevriolet. Wij zijn er drie weken mee onderweg geweest (4400 km) en we hebben zelfs achterin de auto kunnen slapen (mijn vriend is 1.94 meter groot!!!), zijn ermee door death valley gereden en hebben de tijd van ons leven gehad, dus dit is echt een goede tip voor iedereen die van plan is om een auto te huren.

Groetjes,
Tasja

Damn, deze supertip komt net te laat!! Mijn zoon en zijn maat zijn gisteren vertrokken naar LA voor een 3 weken lange rondreis door de westelijke staten ( California, Washington, Nevada en Arizona dacht ik). Ze hadden vooraf van hieruit een auto gehuurd en dat kostte behoorlijk wat geld, want ze wilden persé een “cult”-auto en niet zo’n vormeloze vierkante bak. Ze hebben dus speciaal een Mustang gehuurd. Zelfs de kleur van de wagen werd door de verhuurder gegarandeerd. Ik ben eens benieuwd of dat laatste ook daadwerkelijk zo was. Ik ben trouwens ook benieuwd naar het aantal snelheidsboetes die ze uiteindelijk zullen krijgen. Mijn schoonbroer heeft hen gelukkig uitvoerig bericht over zijn ervaringen met plots, uit het niets opduikende politiewagens in het midden van de woestijnen en op volledig verlaten kaarsrechte wegen.:tssk:

Absoluut overbodig. Ze wilde zelfs per se mijn normale rijbewijs zien i.p.v. m’n internationaal rijbewijs. Je hebt het niet nodig in de US. Heb het aan die balie nog gevraagd. Weggegooid geld dus.

Heb veel gereisd in USA, ook zakelijk, en nooit is gevraagd naar int. rijbewijs. Met het nieuwe rbw op credit card formaat is wel simpeler want er staat streepjescode op die ze kunnen aflezen en er staan meerdere talen op. Wel werd vroeger vaak even vreemd opgekeken van dat vreemde rose linnen lapje dat het rijbewijs tot voor kort was. Maak je geen zorgen. Steek geld maar fijn in leukere dingen.

Not to beat a dead horse.

“*If you are stopped by law enforcement, you will most likely be asked to produce **both *your IDP and your official driver’s license. The United States does NOT issue International Driving Permits to foreign visitors, so you will need to obtain this document before traveling to the U.S.”

Ooit eens aangehouden bij the CHP? Het is maar hoe de wind waait… do you get bad cop or good cop.

Absoluut… de kansen zijn klein. Misschien weg gegooit geld, misschien ook niet…Flip a coin.

:vak02:P

Ken je het nieuwe NL rijbewijs??

Wij hebben vorige keer onze auto gehuurd via een engels bedrijf.
www.yescarhire.com. In oktober gaan we weer via hun de auto regelen want het ging gewoon prima. De auto krijg je via Alamo ( in Orando en Tampa) maar is een stuk goedkoper…100 euro in ons geval.

Ja, ik heb het nieuwe rijbewijs gezien… (no more pink en klein als een CC) en als de US de het nieuwe rijbewijs accepteert… dat is great! No worries.

Het schijnt dat jij beter op de hoogte bent… zo ik leg me daar bij neer. Plus je komt er vanzelf wel achter als je hier wordt aangehouden… niet dan?

De ANWB is waarschijnlijk op de hoogte dat het niet nodig is en ze zouden zich moeten schamen om een internationaal rijbewijs uit te geven voor de US als het niet nodig is.

:vak02:P

wij hebben meestal een midsize SUV bij ALAMO via USAREISEN.DE
is vaak erg gunstig geprijst !! ter plaatse boeken is vaak duurden en een hoop gedoe. Als je bij een europesche partner boekt weet je bijna zeker dat je altijd de juiste verzekeringen hebt.

Ik heb ook veel gezocht online naar deals voor autohuur in Boston. Dit viel bes tegen en ik was nog niet zeker van onze exacte plannen dus we hebben het gelaten tot we in Boston waren. De meeste car rentals zitten daar bij Logan Airport maar beschikbaarheid viel tegen (Indian Summer tijd is erg populair…). Avis in de stad had een ‘aanbieding’ die kwam op ca. 400 dollar voor 4 dagen. Hmmmm…

Omdat we toch naar Portsmouth (New Hampshire) gingen hebben we de bus gepakt naar portsmouth, toen bij Enterprise in Portsmouth een auto voor 3 dagen gehuurd. Dit was (incl. verzekering) 175 dollar. Scheelt dus flink!!
Even kijken buiten de stad en je vind veel goedkopers :slight_smile:

Wij kozen de allerkleinste maat (een daewoo) die hadden ze niet meer dus we kregen voor dezelfde prijs een prima hyundai, stuk groter! Dus dat werkte ook prima!