Autohuur ter plaatse regelen?

Wat zijn we allemaal druk met de autohuur!

Betaal je echt de hoofdprijs als je niet van tevoren boekt?
Onze ervaring in NZ en Australië was dat we ter plekke juist hele goede deals konden maken. Is dat in de USA zo anders? Of, specifieker, in mei in Las Vegas?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet, Martine :wereld:

USA is nog veel groter als OZ/NZ en zoals je ongetwijfeld weet enorm op bisnis doen ingesteld. Dus je vindt altijd wel wat. Er zijn uiteraard ook vele kleinere lokale aanbieders. Bezwaar is dan weer dat je meest terug moet naar uitgiftepunt. Lagere prijzen krijg je voor oudere auto’s, zoals rent-a-wreck etc. Gewoon de yellow pages openslaan in je hotel/motel-en maar bellen. Met risico dat car van jouw keus er net niet is etc. EN in de USA-anders als in OZ, is er meest een ondoorzichtelijk woud aan extra’s, andere regels, uitsluitingen etc.
Voor camper zou ik het risico niet nemen-voor gewone car hangt het van je eisen en bereidwilligheid-en kunde in wat ik net schreef-af. OF het dan uiteindelijk goedkoper uitpakt-kan, hoeft niet.

Australia is net zo groot als de 48 aaneengesloten staten (dus zonder Alaska en Hawaii).
Ik kan je alleen maar vertellen wat wij doen met de autohuur en dat is boeken in Nederland. Wij zijn vele malen naar de USA en Australia geweest en de autohuur in Australia was meestal iets duurder dan in de USA. Voorbeeld: Wij huren meestal een SUV in de grootte klasse van Europese autos zoals een Volvo XC90 of een BMW X5. In Australia kostte die ons verleden jaar € 45,-- per dag voor 9 weken en dat was inclusief alle kosten zoals verzekeringen. Bij aflevering betaalden we dus niets meer.
In de USA betalen we dit jaar € 41,-- (€ 43,-- vanaf Las Vegas)per dag voor eenzelfde auto en dezelfde voorwaarden voor 11 weken. Wij huren alleen bij de bekende firma’s zoals Avis, Hertz, National, Budget, Alamo etc. Nooit problemen mee gehad. Het kan natuurlijk een stuk goedkoper als je een kleinere auto huurt en het maakt ook uit waar je de auto huurt. Vanaf NYC is het een stuk duurder dan in Florida. Alle huren zijn met een onbeperkt aantal miles/kilometers. Je zou ook kunnen proberen om via deze site een auto te huren www.usareisen.de Daar hebben veel forumleden goede ervaringen mee. Als je een auto in Las Vegas huurt zijn er meestal geen drop off kosten tussen steden vanaf a/p locaties tussen Nevada en California. In Australia zijn trouwens tenminste net zoveel uitzonderingen en extra regels, vooral voor wat betreft drop offs en off road rijden en het rijden in een andere staat als in de USA.
Yeehaw

Ik ben onder de 25 en ik wil een auto huren in de VS deze zomer. Ik hoorde dat ik deze dan beter van te voren kon boeken i.v.m. extra fees die ik moet betalen omdat ik <25 ben. Is dit waar of scheelt dit niet veel

Jonger dan 25 jaar ben je een “verhoogd risico” en moet je meer betalen (soort verzekeringspremie). Ik ken geen enkele verhuurder die deze toeslag kwijtscheld als een soort vroegboekkorting.

Als jongere (<25jr) betaal je altijd een toeslag.
Grootste voordeel van vooraf boeken is dat je de prijzen van de verschillende aanbieders (brokers en verhuurders) rustig kunt vergelijken.
Als je ter plekke aan de balie komt ga je niet snel meerdere verhuurders aflopen naar de scherpste prijs. Dus is de kans groot dat je (veel) duurder uit bent.
Zelfs als je de prijzen vergelijkt op de eigen websites van de verhuurders (bijv. dollar.com of alamo.com) kom je vaak duurder uit dan bijvoorbeeld een usa-reisen.de of eautohuur.nl.

Heeft er iemand misschien ervaring met het boeken van een wagen via Connections (autoverhuur via Alamo dus)? We zijn met 4 volwassenen (en dus 4 koffers) en dachten een standard SUV(vb chevrolet trailblazer) te boeken. Nu zeggen ze bij connections dat we beter een full size SUV (vb chevrolet tahoe) boeken owv veel bagage. Iemand dit al genomen en wat vond je ervan?
Is het misschien ook een idee om rechtstreeks bij alamo te boeken ipv bij connections?
Alvast bedankt!

1 like

Een standard SUV is meestal groot genoeg. Vergelijk met een BMW x5 of een Volvo XC90. Dus tenzij je erg veel mee gaat nemen zal de Trailblazer voldoende zijn. Een Tahoe heeft idd nog meer kofferruimte maar ik ben niet kapot van de rijkwaliteiten. Heb wel heel veel miles in een standard gemaakt en minder in een full size. Je zou ook een Durango kunnen proberen. Iets groter dan standard en iets kleiner dan full size. Voor echt veel bagage heb je de minivans, zoals een Voyager (vergelijk Grand Espace) maar je krijgt mij niet meer in zo’n “soccermoms car” Geef mij maar een SUV.
Yeehaw

1 like

Mijn evaring is dat je vanuit NL goede deals kan maken als je hier een auto reserveert van te voren. Je moet dan mazzel hebben als je daar ter plekke dezelfde deal kan maken. Een kennis van mij werkt bij een reisbureau en vertelde dat bij reisbureaus vaak pakketten tegen een bepaalde prijs worden ingekocht en dat je daardoor een goede prijs kan krijgen. Wat wel leuk is, is dat als je in NL al een auto hebt gereserveerd je in de VS voor een leuke prijs een upgrade kan krijgen :slight_smile:

Even iets over die upgrades. Altijd weigeren tenzij gratis. Vooral kleinere auto’s zijn schaars en dan moeten ze je vanzelf een upgrade geven, maar het liefst laten ze je er voor betalen. Begrijpelijk natuurlijk. Een gratis upgrade van standard naar full size zal niet zo gauw voorkomen maar als het bedrag redelijk is zou je er voor kunnen kiezen. Ik ben het met Loves trouwens helemaal eens over die packages.