Auto kopen in de USA

Hallo,
We proberen nog eens de allerlaatste info te krijgen van reizigers die een auto hebben gekocht hebben in Amerika, liefst ergens aan de oost-kust.
We verwachten in mei 2013 te arriveren in LA of SF en willen gedurende 3 à 4 maanden rondreizen door een auto te kopen. Er is al hier en daar al over geschreven, maar echte ervaringen zijn er schijnbaar maar sporadisch.
Wie zet ons “on track”?
thx Tinter

Lees dit forum maar eens door:
http://community.usatourist.com/forums/t/556.aspx

Ha,

Ik heb afgelopen jaar een scooter in California gekocht. Woonde daar 6 maanden. Ik vond het een hoop gekl**t!!! Ik moest namelijk naar de DMV om mijn scooter in te schrijven en op mijn naam te laten registreren. Ben er maarliefst 4x geweest vanwege allemaal " foute" gegevens. Het was echt een rigoureuze hel. Je kunt er wel een afspraak maken maar alsnog moet je wachten in een MEGAMEGAMEGA lange rij. Ik ben er die 4x dat ik daa rheen moest, gewoon me hele dag aan kwijt geweest. Heb er letterlijk een aantal uren moeten wachten om 5 minuten met een medewerker te spreken. Daarbij moest ik redelijk wat betalen voor een eigendomsbewijs en het registreren van mijn scooter. Al met al wel veel plezier van me scooter gehad. Het wachten is het voor mij wel waard gweest anders kon ik gwoon simpelweg niet naar mijn werk e.d. komen. Weetniet of het in oost kust anders in elkaar zit… kan best geloven dat het daar wat anders gaat!

Waarom niet gewoon auto huren? Ben je gelijk goed verzekerd en STEL er gaat wat kapot, heb je gelijk auto service. Je betaald helaas wel wat meer geld. Kijk anders eens bij enterprise.com

Succes ermee

Hallo,
Nog steeds weinig wijzer , schijnbaar valt het niet mee, nog geen enkel succesverhaal vernomen, bedankt alvast voor de enterprise.com, ik zal dat eens uitpluizen.

Een auto registreren is redelijk eenvoudig. ALS je een social security nummer hebt, een Amerikaans rijbewijs, een bewijs dat je voertuig verzekerd is en een vast woonadres. Als je 1 van die dingen niet hebt (en als toerist heb je waarschijnlijk geen van allen) dan is het vrijwel onmogelijk.

Al hangt het van de staat af. In North Carolina moest ik een officiele social securitykaart meenemen om mijn rijbewijs om te zetten, in New York hoefde ik niet eens een theorie-examen te doen. Maar ik woon dan al een tijdje zeer wettig in de VS.

Overigens: San Francisco en Los Angeles liggen aan de WEST kust. De OOST kust is New York, Washington, DC, Boston, enz.

Ja inderdaad. Ik lees nu in je verhaal ook SF en LA, dat is inderdaad West Coast.
Heb nog even in emails terug gelezen. In Cali moet je op zn minst een woonadres hebben. Kan me ook vaag herinneren dat ze ietsd met mijn J1 Vissum hebben gedaan. Social security hoefde ik niet op te geven, want dit had ik ook niet…

Ik denk inderdaad ook dat het voor toeristen bijna onmogelijk is om auto te kopen.

Wat heb je dan uiteindelijk gedaan?
Tips over het verkrijgen van een woon of postadres?
Heeft iemand een idee over langdurig huren van een auto ( bedrijf ) voor 2 à 3 maanden

Nou ik heb daar tijdelijk gewoond en gewerkt. Vandaar dat ik dus ook een ander visum had (j1)

Heb zelf aantal keer auto gehoord bij eautohuur.nl erg tevreden hierover! Belangrijkste is namelijk dat je de verzekeringen goed gereld hebt. Veel Amerikanen zijn namelijk niet verzekerd en je wilt niet dat iemand schade maakt aan jou gehuurde auto of erger nog, dat je wat gebeurd en je moet naar het ziekenhuis en je verzeklering dekt het allemaal niet… Anyways, niet aan denken. Het moet gewoon goed geregeld zijn :slight_smile:
Als ik jou was zou ik gewoon met aantal maatschappijen bellen en vragen om een goede deal! 3a4 maanden is lang… dus mogen ze je ook wel een mooi prijsje voor geven. Toch?!

Probeer Cartrawler of Maplandia eens, zijn volgens mij tussenpersonen voor de grotere verhuurbedrijven. Daar kun je voor zeker 4 maanden aaneengesloten huren voor een heel redelijke prijs en ze zijn erg behulpzaam.

Wij hiren bijna ieder jaar voor 2-3 maanden een auto in de USA. Wat wil je weten? Op onze reizen moeten we onderweg wel van auto wisselen om dat bv Hertz max 62 dagen verhuurt en bv Alamo en National 56 dagen. Avis slechts voor een maand.

Hoeveel betaal je dan per maand inclussief de verzekering?
Heb je een contact ?

Gr whaleshark

Voor onze volgende reis van 70 dagen betalen we € 3250,-- 56 dagen een full size SUV en 14 dagen een mid size SUV. Dat is bij www.usareisen.de Voor de drop off betalen we in totaal $ 650,-- plus tax. We huren bij Alamo. National heeft lagere drop off kosten maar verhuurt geen full size SUV vanaf onze aankomstplaats. Alle kosten zijn daarbij verder inbegrepen zoals 2nd driver en een volle tank. We nemen geen road side assistence.

Op een andere website adviseerde men om een auto te leasen ipv huren, zou voordeliger zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi,
Wij hebben zojuist een crysler sebring cabriolet gekocht en geregistreerd op ons moteladres. Geen probleem! Zijn hiervoor wel naar phoenix gegaan als startadres. In arizona kan dit namelijk… autos zijn wel duurder dan in nederland en het onderhoud laat te wensen over . Maar voor een half jaar zoals wij is dit toch voordeliger! We hebben 5000 dollar betaald voor de auto, 1000 dollar reparatie en service voor de zekerheid en 400 usd verzekering. We hopen in NY uiteindelijk ongeveer 2500 terug te krijgen.

Mail maar voor vragen!
info@bofi.nl

Hallo

Bedankt voor de info , die komt nog van pas, zitten momenteel in Nieuw Zeeland met onze kampervan rond te toeren tot eind april
Hou ons op de hoogte van jullie Amerikaanse avonturen

Kia ora

Whaleshark

Ik studeer momenteel in de VS; een auto kopen kan je volgens mijn amerikaanse kamergenoten best 2de hands doen via craigslist ed (auto’s staan daar te koop vanaf 500$; al denk ik niet dat die het lang zullen uithouden). Naast de goedkope prijzen, is het voordeel aan die 2e hands verkopen dat je in sommige staten kan vragen of de eigenaar de huidige nummerplaat wilt/kan overzetten naar jouw naam. Dit zou iets makkelijker gaan t.o.v. zelf een nieuwe plaat aanvragen (met alle mogelijke wachttijden). Ik ben zelf nog aan het twijfelen; indien ik er een koop, zal ik mijn ervaring ermee zeker posten :wink:

grtz,

Pieter

Hoi, via Craislist of autotrader.com of I.d. is super want dan betaal je geen salestax meer en je hebt idd je plates en alle zooi direct, maar je moet wel zelf naar de dmv (dept of motorvehicules). We rijden nu een week met tijdelijke plates, maar over 2 dagen hebben we hier in flagstaff de officiele al in de bus ( bij het motel waar we nu zitten). Is allemaal dus niet zo, n probleem… je mag trouwens iets van 30 of 45 dagen met die tijdelijke registratie rondrijden zonder problemen. Kopen van particulier dus goedkoper, iets meer zelf doen, geen garanties, en kost meer tijd waarschijnlijk dan bij dealer of used car lot.

Mbt 500 dollar, da, s idd goedkoop voor een knappe auto. Mijn ervaring nu al is dat mensen gewoon een auto kopen, er nix aan laten doen zolang ie het doet, en em wegdoen zodra er mankementen komen. Is gewoon een wegwerp product. Er moet bijna altijd wel wat worden gesleuteld aan een auto met 75+ duizend mijl op de teller. Of , misschien iemand met financiele problemen vinden…?