Heeft iemand ervaring met een auto kopen in Amerika om daarmee rond te toeren… Zijn er dingen waar ik naar moet kijken etc?
Je bent al druk bezig met voorbereidingen…
Hoe lukt het met de plannen richting NY of San diego?
ach ja… ik wil gewoon bepaalde dingen even weten ^^
Ik zit al zolang met het idee… dit keer wil ik het ook gewoon echt gaan doen xD
Ik wil echt mee! Gisteren met vrienden gesproken die zegt : als je vind dat je het moet doen, moet je gewoon gaan… Ik ga gewoon! Maar ben wel overtuigder om in NY te beginnen… wat jij?
yay :lol:
Een auto kopen hier in de vs om mee rond te trekken is wel mogelijk. Maar je moet er wel rekening mee houden dat je die ook moet verzekeren en daar begint de moeilijkheid. Veel verzekeringen willen je niet hebben om dat je geen Amerikaans rijbewijs hebt.
Dan moet je de auto op je naam zetten. Dit gebeurd bij de DMV. Je krijgt dan de title. (eigendoms bewijs) In veel staten moet je hiervoor een SSN nummer hebben en die heb/krijg je niet als toerist. Ook moet je een adres hebben waar je woont en waar je title naar toe gestuurd kan worden. Een adres in NL zal niet voldoen vrees ik.
Het is in sommige staten wel mogelijk, maar het is geen eenvoudige opgaaf.
Een goedkope auto huren is waarschijnlijk een stuk eenvoudiger.
gr petra
Vriend van mij is vorig jaar in USA geweest, had ergens gevonden dat je het beste en makkelijkste in Texas een auto kunt kopen, heeft daar meteen verzekering afgesloten en vooruit betaald ( 4 maanden geweest). Auto van 3000,- dollar gekocht en bij vertrek weer terugverkocht voor 1500,- dollar, 15000 mijl mee gereden, niks aan gehad, dus het is best te doen.
Hi
ik zie dat dit al lang geleden is, maar als je nog steeds ge-interesseerd ben kan ik waarschijnlijk wel helpen. Wij zitten in FLorida en assisteren Nederlanders met het zoeken, vinden en kopen van een Amerikaanse auto. En dan het verschepen naar Nederland.
laat me maar weten of dit nog steeds speelt, ? Groetjes, Yoli Wheeler, www.shopussa.com
[EMAIL=“Yoli@shopussa.com”]Yoli@shopussa.com [EMAIL=“shopussa@bellsouth.net”]
Ik heb toen ik 22 was in Florida een auto gekocht. Het ging heel gemakkelijk…
We zagen een auto langs de weg staan die te koop stond, belden de eigenaar, maakten een proefricht en lieten m checken bij de garage. We kochten de auto voor 1000 dollar.
Vervolgens heeft de eigenaar van de auto ons naar de instanties gereden waar de nummerplaat en verzekering moesten regelen. We hadden dan wel een adres in Florida, maar volgens mij hebben we daar nooit post ontvangen (maar we hebben ook geen schade gereden). Binnen een paar uur hadden we een auto.
De verzekering was best prijzig, maar niet veel duurder dan mijn NL verzekering. Bovendien was de auto heel erg goedkoop én betaal je voor brandstof bijna niets.
We hebben de auto na 5 maanden verkocht voor 500 dollar. In totaal hebben we er duizenden kilometer mee gereden. Ik vond het zeker geen slechte deal!