Met de auto door Amerika

Beste wereldwijzers,

Ik ben van plan om deze zomer met een vriend door amerika te reizen. Aangezien we niet graag met het ov reizen en een auto voor 3 maanden huren waanzinnig duur is, waren wij van plan een 2e hands auto kopen. Nou lees ik overal dat het zo waanzinnig moeilijk is om dat ding te verzekeren als toerist zijnde. Heeft iemand daar ervaring mee? En weet iemand of er organisaties zijn die reizigers op weg helpen door te helpen met regelen van verzekeringen? Graag tips en ervaringen. Ik hoop dat het wel mogelijk is, want we hebben er echt ontzettend veel zin in.

Alvast bedankt

Maarten

Hej,

Ik hoop dat iemand op Maarten zijn vraag reageert! Ik ben ook van plan om met een vriend drie maand door Amerika te trekken. Daarvoor dachten we inderdaad ook een auto te kopen daar. Maar we hadden inderdaad ook nog wat vragen over verzekeringen.

Bedankt

Ik ben ook benieuwd naar een antwoord op deze vraag

Ik heb vrienden in Amerika van noord tot zuid, ik dacht over enkele jaren een *lange *vakantie in Amerika door te brengen (ongeveer 6 - 8 weken) en dacht dat daar een auto kopen voordeliger zou zijn. Hoe meer ik echter hierover lees, hoe meer haken en ogen ik tegenkom!

Als ik kijk naar de ontwikkelingen rond olieprijzen enz lijkt het mij verstandig dit niet meer op de lange baan te schuiven…

Hoi, aangezien ik ook een auto wil kopen ben ik op zoek gegaan en heb het volgende als een reactie van iemand gekregen die tijdens zijn stage voor 6 maanden een auto had gekocht:

Ik heb daar een auto gekocht (Mazda MX5 :slight_smile: ) van een particulier, ben vervolgens met de zogenaamde “pink slip” en bewijs van “smog test” (zoek op google voor details) naar DMV gegaan om de auto op mijn naam te laten registreren. Pas nadat de auto op jouw naam staat, kun je 'm verzekeren in Cali. Farmer’s was de enige maatschappij die ik zo snel kon vinden die je wil verzekeren op een buitenlands rijbewijs (in California mag je maximaal 6 maanden op een internationaal rijbewijs rondrijden), en daarom ben ik daar heen gegaan. Bij Farmer’s was het een kwestie van de officiele papieren laten zien en wat dingen ondertekenen en toen was het geregeld. Ik betaalde maandelijks voor mijn verzekering, maar ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren hoeveel dat precies was. ik kan me wel herinneren dat veel locals zeiden dat het nogal veel geld was, dus gezien de lage kosten voor een rijexamen verdient het aanbeveling asap een local driver’s licence te halen en je daarmee te verzekeren. Een beetje googlen en een kijkje op de helpafdeling van sites als [www.autotrader.com](javascript:ol(‘http://www.autotrader.com’):wink: (ook een goede plek om een auto te vinden) verschaffen je een hoop info. De verschillende verzekeraars moet je gewoon even opbellen en naar details vragen.

Als iemand nog meer info heeft hoor ik dit graag. Is een van jullie toevallig ook van plan om van west naar oost te rijden? Ik ben namelijk nog alleen en als je met meerdere bent is het altijd gezelliger en goedkoper :wink:

Kijk eens op wrc.nl daar kan je je ticket en autohuur regelen en dat is helemaal niet zo duur!

succes ermee!

mijn opzoekwerk met de links hierboven heeft mij weinig moed gegeven, zulks plan te verwezenlijken, overal schrijven ze dat het teveel geld zou kosten,teveel gezever met verzekeringen zou zijn en voor een redelijke prijs een auto vinden, is meestal ook onmogelijk :s