Auto kopen en verzekeren Amerika

Hallo,

Ik zoek al een tijdje informatie op internet over het kopen en verzekeren van een goedkope auto in de usa, maar ik word hier niet veel wijzer van.

Wie kan mij hier wat meer informatie over geven? Het gaat om 6 maanden.
Wat zijn de kosten ongeveer per maand voor de verzekering en waar is deze het beste af te sluiten? (half jaar rijbewijs/ 19 jaar)

Ik hoor graag van jullie!

Verzekeringskosten zullen van bedrijf tot bedrijf verschillen, ook erg afhankelijk van je auto natuurlijk. Daar bovenop komt nog dat je 19 bent en daarvoor extra premie moet betalen.
Ik heb wel eens reacties gelezen van mensen die van autokopen afzagen, omdat de verzekering meteen voor een jaar betaald moet worden, maar ik weet niet zeker of dit overal geldt (je zult dus onderzoek moeten doen).

Daarnaast zul je waarschijnlijk de nodige gecertificeerde vertalingen van je rijbewijs en rijverleden moeten kunnen laten zien. Kan een enorm gedoe zijn. En waarschijnlijk moet je een lokaal adres hebben.

Trouwens… Ik neem aan dat je weet dat je niet zomaar 6 maanden als toerist (Visa Waiver Program) aaneengesloten kan blijven?

Was er ook niet in Nederland een bedrijf wat autoverzekeringen (als je er daar eentje koopt) kan verzorgen???

In welke Staat ga je die auto kopen en verzekeren?

Hoi!

Welke staten kun je als toerist gemakkelijk een auto kopen en op naam zetten? Dus zonder SSN-nummer (Social Security Number).

Natuurlijk heb ik mijn huiswerk al een beetje gedaan (lang leve google) en kwam uit op Wyoming *, je zou daar eenvoudig een auto op naam kunnen zetten met een willekeurig adres in de VS (zonder bewijs dat je daar woont), zonder SSS-nummer en zonder VS-rijbewijs. Weet niet of je daar je definitieve registratie direct meekrijgt anders moet je dat regelen met het opgegeven adres. Welke staten geven direct of zijn pijlsnel met definitieve registratie?

Groeten,
Bart

*) Maar de staten Alabama, Texas en Arizona zouden ook moeten lukken? Please, correct me if wrong…

Uiteraard ken ik je situatie niet, maar je kunt misschien eens denken aan een Co Owner constructie.
Als je in de US bv vrienden of familie hebt is dat vrij makkelijk.

Toen ik m’n motor prive van iemand overnam heeft een vriend van ons die op naam gezet en mijn naam staat er bij op.
Nu kan ik goedkoop all risk verzekeren z’n $200 / jaar ook geldig in Canada.

Nooit geen probleem mee gehad, ook toen ik een bon kreeg komend vanuit Montana en Idaho inreed voor speeding, 82 in a 50, :redface:oeps, dat is hier dus papiertje inleveren, in Idaho $125 thank you sir.:kus:
Bij een controle aan de grens met Canada hadden ze met de camera op het nummerbord gericht al gezien wie ik was (naam) de man vond het wel raar dat ik een Amerikaans geregistreerde motor heb, maar zijn chef zag binnen een 1/2 minuut dat het prima was, have a nice day.

Vanuit nederland verzekeren kost heel veel, jou agent bemiddeld met een US verzekeraar, bv State Farm. Je kunt dan wel per maand afsluiten maar in 2001 toen ik m’n Nederlandse motor met het vliegtuig had meegenomen was ik in 2 maand meer kwijt dan hier een heel jaar.
Het berof toen wel een nederlands voertuig wat ook gewoon hier in nederland geregistreerd, is dus nog weer iets anders dan jij wilt.

Hans

Hoi!

Uiteraard ken ik je situatie niet, maar je kunt misschien eens denken aan een Co Owner constructie.

Is geen optie voor mij, want ik wel met de auto direct op reis via Mexico naar Panama aldaar kanaaltje oversteken en Darién Gap en dan Zuid-Amerika veroveren :wink:

Met een beetje geluk schijn je Mexico wel met een temporary registration en bill of purchase kunnen binnengaan, andere landen is mij niet bekend, aldus echt beter met een permanent registration.

Welke staten geven direct of zijn pijlsnel met definitieve registratie?

Immers nomaliter duurt dit 2-4 weken, maar ben er inmiddels achter dat er ook staten zijn met Quick Title of Rush Title of Vehicle Instant Title of Fast Title. Vehicle Instant Title: Michigan, North Carolina NC, Florida … maar het gaat om de combinatie want in NC behoor je weer een NC rijbewijs te hebben, dus deze vlieger gaat niet op.

sales tax
Om het nog moeilijker te maken gebruikelijk behoor je een ca.6%sales tax te betalen, maar er zijn ook staten die geen sales tax hebben: New Hampshire, Oregon, Delaware, Montana and Alaska.

Benieuwd of er iemand met de gouden tip komt, anders moet ik 50 staten gaan afbellen ;-)!

Groeten,
Bart

Nog updates op dit topic? Want ik zit met hetzelfde probleem: auto willen kopen, wel voor 1 jaar, maar verzekering afsluiten als internationaal student is heel lastig, als in weinig verzekeringen willen het, of heel duur. Dit omdat ik hier niet geregistreerd sta (behalve via mn visum) en mn geschiedenis van ongelukken daardoor niet bekend is. Kom je dus in de zwaarste categorie. Ik heb wel al 7 jaar mijn rijbewijs in NL, geen ongelukken gehad, dat schijnt mee te tellen. Alleen hoe kom ik aan die gegevens, CBR, RDW? Moet allemaal officieel natuurlijk, heb wel een puntenrijbewijs met al mn punten erop maar dat zegt ze hier natuurlijk niet zoveel :slight_smile: Iemand enige hulp of ervaring op dit punt? Graag!
Thnx!

Ik wilde toevallig hetzelfde topic openen.
Er zijn zeker wel verzekeringsmaatschappijen die mij willen verzekeren, en al betaal je bij het afsluiten een jaarbedrag, op het moment van opzeggen krijg je het restantbedrag (vast met commissie) weer terug.
Wat betreft je schadevrije jaren hier in NL die tellen niet; zij kunnen dat natuurlijk ook niet als bewijs aannemen, als je de schadevrije jaren al in het Engels kunt krijgen van je verzekering. Dus de verzekering is relatief duur. Met een algemene verzekering kun je wel Canada in, maar Mexico wordt al weer extra verzekeren, laat staan nog verder afzakken.
De salestax is absoluut iets om mee te nemen als het niet zoveel uitmaakt waar je wilt beginnen in de VS. Maar belastingvrij kopen in Montana om daarna direct naar het zuiden af te reizen is natuurlijk niet echt winst maken.
Mijn vraag is het op naam zetten van de auto (registration). De autodealers en verzekeringsmaatschappijen waar ik contact mee heb gehad zijn niet eenduidig, dus ja, van wie kun je dan opaan? Ik wil een auto (+caravan) kopen in Florida. En wat ik begrijp is dit wel mogelijk als ik een Florida-adres kan overleggen, al hoef ik daar niet te wonen, want ik ben op reis natuurlijk. Maar hoe kom ik nu aan zo’n adres? Iemand suggesties/ervaring? Een post-box huren voor een adres is me ook al geopperd, maar…
Ik kan wel een Colorado-adres gebruiken, maar wie geeft mij de zekerheid dat ik daarmee een nummerplaat kan krijgen als ik in Florida koop? (ook dit telt trouwens weer mee met hoeveel verzekering je betaalt: een adres in A’dam betaalt ook meer premie dan een adres op het platteland in Groningen).
En dan heb ik nog een volgende vraag: Hoe werkt het nu precies met je rijbewijs?
Ik weet dat je je eigen rijbewijs meeneemt en daarnaast een internationaal rijbewijs koopt, en ik weet ook dat je met een NL B-rijbewijs in zo’n enorme camper mag rijden. Maar mag je met je B-rijbewijs ook een aanhangwagen (lees: enorme caravan) rijden?
Ik heb gebeld met The Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles in Florida en zei zeiden dat dat mag. Het lijkt alsof er in de VS dus eigenlijk maar 1 rijbewijs bestaat, en dan mag je overal mee rijden? Wie kan mij iets meer vertellen?
Gr, Frank.

Hi wij kunnen je hierbij wel helpen email me op [EMAIL=“Yoli@shopussa.com”]Yoli@shopussa.com. Je moet de auto inderdaad eerst verzekeren (bijvoorbeeld bij Bristol West), je kan de auto niet registeren zonder verzekering. Afhangend van je leeftijd? Reken wel op ongeveer $ 300 per maand verzekerings kosten + het registeren dat is ongeveer $ 250 (eenmalig). Vraag bij ANWB in NL een internationaal rijbewijs aan. Afhangend van je leeftijd is het misschien goedkoper om te huren?
om autos te kopen in FLorida kijk op ww.autotrader.com of www.craigslist.org of een camper? Kijk dan o.a. bij www.rvtrader.com Wat wil je na je verblijf in de VS met de auto doen? Verkopen ? Indien je de auto of camper naar NL wilt verschepen kunnen we daarook bij assisteren.
Email me op [EMAIL=“Yoli@shopussa.com”]Yoli@shopussa.com of tel (US- FLorida) 0019547264494 of mobiel 0019548294137 (ook op Whatsapp) groetjes