Auto kopen of huren

wij, 60 plussers, gaan 6 mnd in Florida wonen. Er wordt ons aangeraden een auto te kopen en bij vertrek weer te verkopen. Wat is wijsheid m.b.t. verzekeringen en moet je dan een amerikaans rijbewijs hebben of voldoet een internationaal rijbewijs voor die periode.

6 maand auto huren lijkt me vrij prijzig.

volgens mij kan je internationaal rijbewijs een jaar mee dus zou moeten volstaan.

1 like

hardstikke bedankt voor je reaktie. Dus beter een auto kopen! duiken we daar weer in…

Een Internationaal rijbewijs is geen officieel document en stelt niets voor. Nog nooit naar gevraagd in de USA. Je moet natuurlijk wel je Nederlandse rijbewijs bij je hebben. Ik raad het kopen van een auto meestal af, maar aangezien je in een staat wil blijven is het wellicht een mogelijkheid. Je moet een USA adres hebben en let goed op de verzekeringen. Kopen zal nog wel gaan, verkopen zal iets moeilijker zijn. Kijk eens op de diverse forums over deze vraag bv ook op www.allesamerika.com
Ben benieuwd hoe het afloopt. Zou graag op de hoogte willen blijven. Thanks!
Yeehaw

HI yeehaw,

Dank voor de informatie, ik ga er zeker wat mee doen. Misschien is het mogelijk om vooraf een deal te maken dat zee bij vertrek de auto weer terugkopen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat wij de enige pensionada zijn die in dit schuitje zitten. Ik weet dat er plenty heen en weer reizen.
Ik hou je op de hoogte.

Wij zijn ook “seniors” ook wel “Snow Birds” of “Grey Nomads” (in Australia) genoemd maar gaan nooit langer dan maximaal 3 maanden en huren dan een auto. Wellicht dat we ook nog eens gaan overwinteren vandaar dat ik benieuwd naar je ervaringen ben. Trouwens, een klein autootje huren in Florida is niet zo erg duur (maar nog steeds veel geld voor een half jaar) Wil je de hele tijd een auto ter beschikking hebben? Wij hebben wel eens een tijdje in Texas aan de Gulf gezeten maar daar hadden we eigenlijk geen auto nodig.