Amerika - Westkust - Los Angeles

Ik heb plannen om nog dit jaar (najaar?) naar Amerika te gaan. Alleen wil ik het liefst wel mijn rijbewijs halen, aangezien ik niet echt weet hoe prijzig (en dat zal wel!) het openbaar vervoer in Amerika is. Naast het rond willen reizen, zou ik graag een tijdje in Los Angeles willen verblijven. Alleen weet ik niet hoe ik daar aan werk zou moeten komen. Helaas heb ik hier geen connecties in. Is er wellicht iemand (die dit leest) die weet waar ik met deze vragen terecht kan of die het wellicht zelf weet?

probeer amerika.pagina.nl en kijk daar bij immigratieadvies.

blijf je trouwens maar een paar maanden of een jaar?
Ik nok volgend jaar ook naar westkust, maar ik weet niet of je zomaar een jaar mag blijven om te werken (of zo een visum bestaat).
mocht je toevallig meer info vinden doe dan ff zeggen
oeii@freeler.nl

thanks

Hai Jon, ik weet geen antwoorden op jouw vragen, maar ik wilde je wel even meegeven dat als jij net je rijbewijs hebt gehaald je geen auto in het buitenland kunt huren. Meestal moet je hiervoor een jaar of 2 in het bezit zijn van je rijbewijs. Verder wil ik je heel veel plezier wensen met je voorbereidingen en je tijd in Amerika.

Hallo Maarten, als je een langere tijd in Amerika wilt verblijven heb je een visum nodig en voor het werken zeker een werkvisum. Als ik jou was zou ik eens bij de Amerikaanse ambassade (Den Haag) informeren. Die kunnen je er alles over vertellen, wat je moet doen en wat het kost.

Voor het huren van een auto wordt in de VS gekeken naar de leeftijd, niet naar hoelang je je rijbewijs hebt. De meeste auto verhuurbedrijven stellen 25 als minimumleeftijd, bij enkele kun je ook vanaf je 21e terecht.
Ben er geweest, en heb daar ook een maand in een huurauto gereden dus vergeet de opmerking in het bovenstaand bericht.

Mvg,

Rene

Houd er wel rekening mee dat als je onder de 25 bent extra gecharged wordt als je een auto huurt.

Hallo mensen denkt er niemand aan om het te gaan maken in amerika?? het is toch het land van de onbegrensde mogelijkheden?

ik ben een jongen van 22 jaar en ik zit er ook aan te denken om naar amerika te gaan een beetje rond lopen over de rodeo-drive een rijke meid ontmoeten B) haha lol
maar k ben wel een ondernemer die kansen ziet en van een avonduurtje houd.

ik heb zoiets van ik zie wel wat ik tegen kom. als het geluk niet mee zit dan ga ik weer terug naar nederland.

je moet wel een beetje geld hebben ja dat is duidelijk hoeveel denken jullie op ze’n minst nodig te hebben en je een beetje te setellen in bv los angeles?