Hoi,
Ik zit nu al een tijd met idee te spelen om samen met een vriend een jaar naar Amerika te gaan. Het zou pas ergens in de zomer van 2006 worden, maar vroeg beginnen kan geen kwaad. Ik heb nu zitten zoeken in de FAQ naar de dingen die ik wou weten maar, ik kon het niet echt vinden.
-
Ik zou dus graag met z’n tweeën op vakantie gaan naar Amerika, voor minimaal 3 maanden, en maximaal een jaar aangezien ik er hier tussenuit wil. Ik heb mijn HAVO diploma en studeer nu Technische Natuurkunde, maar wil er dus tussenuit. Nu zat ik er aan te denken om eerst hier in Nederland te gaan werken voorgaande aan de vakantie naar Amerika, maar het is zeer waarschijnlijk dat ik daar ook moet gaan werken. Nu zag ik dus vooral organisaties die werkvakanties organiseren, alleen dat is niet wat ik wil… Het lijkt ons dus mooi om zelf daar onderdak te regelen via kennissen ofzo, maar ook werk. Zijn hier organisaties voor die je dus alleen aan werk kunnen helpen zonder verdere verplichtingen? Heeft iemand ervaring met dit soort ondernemingen?
-
Als ik hier mijn rijbewijs haal, hoe zit het dan in Amerika? Als je van Amerika komt met een Amerikaans rijbewijs, mag je hier de weg niet op… Hoe zit het de andere kant op, is er een soort van visum voor of…?
Is dit een debiel idee wat nooit gaat werken of is het wel te doen met veel plannen?
Gr,
Daan