3 maanden naar Amerika

Hee allemaal,

Voor dat ik losbrand: het spijt me als ik met domme vragen aan kom zetten, maar weet nog niet zo goed van hoe of wat. :wink:

Ik ga aankomend jaar hard werken en een mooi bedrag bij elkaar te sparen om naar Amerika te vertrekken. Ik weet dat je maximaal 3 maanden zonder visum mag blijven (dit klopt toch?) dus ben van plan daar ook 3 maanden te blijven, ik boek gewoon een open ticket dan kan ik terug komen als het niet meer gaat. Mijn doel van deze reis is om wat meer van de wereld te zien en een beetje avontuur!

Ik ben me nu een beetje aan het orienteren wat mijn mogelijk heden zijn want je zit natuurlijk wel met een aantal dingen zoals onderdak enz.

Wat ik ook hoorde is dat er mensen zijn die eerst naar een summercamp gaan en daarna gaan rondreizen, is dit goed te doen? En als je bij dat summercamp werkt telt dat dan ook bij die 3 maanden? Is het moeilijk om daar aan de slag te kunnen gaan? (ik heb een spw3 diploma, dus heb wel wat ervaring) Het lijkt me er leuk om dat voor een maand te doen maar het is eigenlijk niet waarvoor ik naar Amerika ga. Dus weet iemand ook nog andere opties?

Weet iemand ook of ik daar maar auto rijden als ik mijn rijbewijs pas een paar maanden heb gehaald?

Kijk, het erheen gaan is geen probleem en overdag zal ik me prima vermaken alleen waar moet ik verblijven? :paranoid: Wat is de goedkoopste plaats om te overnachten?

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen

eyey,

nou waar zal ik eens beginnen. Ten eerste volgens mij heb je wel ene visum nodig als je 3 ,mnd wilt gaan.

ik heb zelf ook op een summercamp gewerkt wat echt zo geweldig was dat ik nu al ana het kijken ben om volgend jaar were terug te kunnen!!

dit heb ik via de organisatie ccusa gedana die je ook heel goed helpt om je visum en verzekering etc te helpen echt alle sging ontzettend gemakkelijk met hun hulp.
als je op een summercamp ben heb je dus ook al slaapplek eten drinken alles gratis plus je verdiend ook ngo eens wat!

nou daarna ben ik nog 2 weken gaan reizen met greyhoundbus goed te doen en ik heb in hosteld geslapen ook erg goed te doen.

en ja met een spw3 diploma kun je dat makkelijk doen. ik zelf heb ene spw4 diploma

hopelijk heb k je al iets geholpen heb je nog vragen stel ze gerust

Ik had vorige keer van iemand gehoord die was 4 maanden in de vs geweest en die had al die tijd een camper gehuurd!
die is door heel de vs gereist ( in ieder geval dat gene wat hij wou zien) met de camper en hij vondt het **geweldig!
**misschien een idee?? voor een maand ofzo…