Ik ben 18 jaar en wil rond november dit jaar samen met mijn vriend naar de States, de bedoeling is eigenlijk om eerst iets van 3 maanden naar Palm Beach, Florida te gaan en dan bijvoorbeld een tijdje weer naar huis en dan ergens anders naar toe. Maar nu zit het zo in die 3maanden dat we naar Palm Beach willen, willen we een appartement huren en werken. Wat voor een visum moeten we dan aanvragen ik heb al naar de ambassade hier gebeld maar die vrouw heeft volgens mij geen zin om mij te helpen :huh: dus als iemand mij iets van info zou kunnen geven…
Logisch… sorry hoor maar als je opeens het idee krijgt om maar in Amerika te willen gaan wonen en werken (voor 3 maanden in jullie geval) dan zou ik eerst zelf wat meer informatie gaan zoeken. Het is niet mogelijk om zomaar te gaan werken in Amerika, je hebt in ieder geval een visum nodig…kijk eerst maar eens op de pagina van de amerikaanse ambassade en lees je eens in voordat je mensen voor teef gaat uitschelden. Waarschijnlijk dacht zij ook…als je met deze vraag komt dan weet je nog helemaal niets. Niet lullig bedoeld hoor maar er zijn zoveel mensen die denken dat doen we wel ff en zetten zo’n vraag op deze site maar er is gewoon geen antwoord op te geven als je niet eerst zelf wat onderzoekt!
mensen denken jullie nou echt dat ik bang ben ofzo…
het is duidelijk dat jullie mijn vraag helemaal verkeerd begrepen hebben…maar ja dat kan gebeuren…maar ja maakt niet uit ik heb alles al geregeld!
Het was daarbij niet zomaar opeens een idee…mijn vader heeft daar allemaal klanten zitten vandaar…dus doe niet net of ik een of andere idioot ben die zomaar even naar de states wil …
allereerst, wat super dat je dat gaat doen!!echt heerlijk. Ik ben zelf ook drie maanden naar Amerika geweest, en er is als ik het me goed kan herinneren (het is alweer paar jaar geleden) maar 1 soort visum, omdat je niet op vakantie bent en er ook niet officieel woont. du sje moet niet bellen naar de ambassade maar je moet er heen gaan in Amsterdam, daar vraag je hem gewoon aan en dan leg je het uit en krijg je gelijk de juiste, zo simpel is het
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe je een visum hebt gekregen???
Enige wat ik me kan bedenken is dat je op een J-visum gaat maar die mag je vaak maar 1 keer gebruiken en las dat je na drie maanden nog een keer wilt gaan. Dus ben benieuwd :rolleyes:
Het is een paar jaar geleden dat ik ben gegaan. Toen moest ik hem aanvragen en heb hem gekregen, ik wist eerlijk gezegd niet dat die maar één keer bruikbaar was maar goed. Ik wil wel nog een keer gaan ja, niet voor 3 maanden maar dan op vakantie, een maand misschien, kan me niet voorstellen dat dat niet kan…
Maar heb je je visum al voor elkaar gekregen nu of nog niet?
Dat dacht ik al inderdaad… gelukkig maar maar ik hoop voor je dat het jou gaat lukken met je visum, gewoon naar de ambassade gaan, je moet lang wachten maar daar kun je gewoon je vraag beantwoord krijgen. succes he
Dymfy ik ben echt benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om een visum te bemachtigen!!
Ikzelf ben afgelopen februari in Florida geweest voor een aantal job interviews en heb te horen gekregen dat je tegenwoordig alleen een visum kunt krijgen als je een zgn university graduate bent… Helaas voor mij moet ik nog 1,5 jaar wachten tot het zover is.
Het is niet meer zo makkelijk als in de Clinton periode… unfortunately…
Wat wel kan is illegaal aan de slag, zoals de meesten doen… Ga je soms illegaal werken?
Daar zou ik mee oppassen, als je gepakt word mag je het land nooooit meer in!!
In ieder geval veel plezier!
Hoi Hoi Dymfy
Mochten jullie in de buurt zijn van orlando, bezoek mij eens. ik heb een groot huis daar en woon er helemaal alleen. Heb regelmatig mensen over de vloer die ik onderdak en eten aanbied. voor mij is het fijn weer eens nederlands te praten en om iets gezelligs te doen
groeten Flo.