Vraagje over een visum

hi!

Ik ben nieuwe hier en had een vraagje,
Ik wil begin 2O1O naar Amerika gaan. En wil eingelijk langer dan 3 maanden blijven, hiervoor heb je een visum nodig. Weet iemand hoe dat gaat, en wat je er voor nodig hebt?

Normaal gesproken kom je de VS binnen met je Nederlandse paspoort en maak je gebruik van de Waiver Program (hoef je geen visum aan te vragen). Hiermee mag je echter maar 3 maanden in het land blijven.

Als je langer wilt blijven, is het altijd mogelijk om even de grens over te gaan (Canada of Mexico) en meteen weer terug. Alternatief is om een speciaal toeristenvisum (B-2) aan te vragen, waarmee je langer kan blijven.

Mocht je speciale dingen willen doen, zoals werken, studeren, stagelopen, etc. Dan zijn daar weer aparte visa voor.

Het aanvragen van een visum doe je bij de Amerikaanse ambassade in eigen land. http://amsterdam.usconsulate.gov/how_apply_types_niv.html

SUPER dat je reageerd!
Ik had volgens mij ergens gelezen dat als de drie maanden voorbij zijn, even de grens over gaan niet werkt.
Heb proberen op te zoeken wat de kosten zijn van het toeristenvisum maar kan dat nergens vinden…
Als je ook wilt gaan werken wat voor visum zou daar voor nodig zijn dan?

Alle info staat hier:http://amsterdam.usconsulate.gov/non-immigrant_visas.html

als je gewoon de stappen volgd kom je bij de kosten uit (http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html)

suc6 ermee

Dat mag helemaal niet…

Voor zover ik weet:

• verlaat het land en zorg dat je terugkomt via een Port of Entry;
  • zorg voor een nieuwe Visa Waiver (tegen betaling).

Ik kan niets vinden over dat je eerst moet teruggaan naar je eigen land voordat je in aanmerking komt voor een nieuwe Visa Waiver. En het klopt ook niet dat je slechts 1 maal de VS zou mogen bezoeken (ik ben er immers ook al twee keer geweest). Hoogstens gaat er een paar wenkbrauwen fronzen waarom je al zo snel terug bent, nadat je het land hebt verlaten. Zolang je kan uitleggen dat je een toerist bent en niets te verbergen hebt en ook geen kwaad in de zin hebt, moet dit kunnen. Uiteraard moet je niet toevallig pech hebben met een paranoïde border officer.

Waarschijnlijk wel van te voren weer het ESTA-systeem doorlopen om toestemming te krijgen om het land in te komen (ben hier niet bekend mee, is ingevoerd vlak na mijn laatste bezoek).

Correct me if I’m wrong, anders zie ik graag informatie waarin staat dat het niet zo is.
Canada heeft een vergelijkbaar beleid en daar is het in ieder geval wel toegestaan en hebben vrienden van mij dit al meerdere keren succesvol gedaan.

Een toeristenvisum van te voren aanvragen scheelt wel ellende, moeilijk doen en onzekerheid.

Hi

Ok, ik ga namelijk ook naar Amerika, werken op een paardenboerderij maar die vrouw zei tegen mij dat ik dan wel terug moest naar eigen land voordat ik weer 90 dagen kon komen…Als Amerikaanse moet je dat wel weten toch? Toen heb ik nog gebeld met de visumdienst en zij vertelden mij zelfs dat je ook weer 90 dagen in land van herkomst moet verblijven voordat je weer terug Amerika in kan…Leek mij een beetje veel 90 dagen maar ik ging er maar van uit dat zij het wel zouden weten…

Groetjes

Nee hoor, dat ‘even de grens over’ klopt voorzover ik weet in principe nog steeds. Is ook essentieel voor transit; we hadden bijvoorbeeld recent in ander deel van het forum iemand die Amsterdam-Houston-Lima vloog en terug. Hij hoeft maar 1 x de ESTA aan te vragen want die is een aantal maanden geldig maar krijgt echt op heen en terugvlucht 2 aparte visa waivers die elk 90 dagen geldig zouden zijn (en waarvan ie elk 1 dag of zelfs minder gebruikt). Zo’n waiver is niet ‘multiple entry’ of zo i.t.t. een echt visum. Zelf ook 2 jaar terug gedaan; Amsterdam-LAX-Guatemala (dus 1 x waiver voor die paar uur op LAX); terug LAX-Hawaii (2e waiver, wél een paar dagen gebruikt…).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

hoi! mag ik vragen hoe je bij dat adres gekomen bent? ik zou namelijk ook graag op een paardenboerderij willen werken, maar ben nog aan het kijken hoe ik het aan zal pakken!
alvast bedankt en ik hoop iets van je te horen!

groetjes Annemiek

‘In general’ is de key woord.

Je moet in principe het land verlaten na drie maanden. Nergens is letterlijk aangegeven hoe lang of hoe en wat. Ik weet wel dat je niet terug hoeft naar je land (woonland). Even de grens over naar Canada of Mexico en weer terug de US is in principe het land in en uit.

Hopelijk heeft de DHS persoon een goede bui en laat hij je weer terug in het land na een paar vragen. Reken op vragen, die ze zeker zullen stellen. Zo niet, heb je geluk. In principe probreer je het systeem/regels te verslaan, om het maar zo te zeggen.

Ben het met Jurenb eens “Een toeristenvisum van te voren aanvragen scheelt wel ellende, moeilijk doen en onzekerheid.”
Het is uiteindelijk jouw verantwoording en beslissing. Wij zeggen hier “Better be save, then sorry.”

Veel geluk.

:vak02:P