Visum/ uitreisticket

Hoi,

Ik ben van plan vanaf maart/ april 3 mnd vrijwilligerswerk te doen in Noord-Amerika. Erna wil ik nog ca een maand rondtrekken en dan verder naar ??? wrsch Zuid-Amerika of Azie.

Omdat ik niet weet wanneer ik verder wil reizen EN waar ik heen zal gaan, zou ik het liefst een enkeltje boeken. In mijn reisboek stond dat er voor de USA géén uitreistickets nodig zijn, wat me zo blij maakte… Ik heb de perfecte tickets al gevonden voor mn enkeltje. Echter nu hoor ik dat er WEL een uitreisticket nodig is.

Dus nu??? Ik heb weinig ervaring met verre-reis-tickets etc, geen idee hoe flexibel dat allemaal is. Belangrijkste punt voor mij is dat ik me zo min mogelijk vast wil leggen van te voren!!!
Iemand een tip/ idee???
En een visum van 3-6 maand, is dat erg moeilijk te regelen? Kan er zo 123 weinig over vinden.

Bedankt! Groets, Annet

Een 3 maanden waiver-visum krijg je bij binnenkomst in Amerika automatisch, als je 6 maanden wil moet je deze ruim vantevoren aanvragen bij de ambassade in Amsterdam waar je ook op gesprek zal moeten.
Een uitreisticket was een half jaar geleden nog niet nodig.

Tip: met airberlin/LTU vlieg je meestal het goedkoopste op new york vanuit dusseldorf.

Bedankt schoentje!

Ik was deze log helemaal vergeten.
Intussen kan ik zelf wat info geven, mocht iemand hier terecht komen…
Want ik ben een zaaalig half jaar naar de VS geweest en helaas al weer 2 maandjes thuis.

Qua visum is de VS absoluut niet de makkelijkste! Wat betreft dingen vastleggen kwam ik er niet onderuit. Als je naar de VS gaat, is een terugticket inderdaad vereist. Tickets zijn altijd (prijzig) te wijzigen, maar visum verlengen is een ander verhaal… De aanvraag kost 300 dollar en verlenging wordt alleen per uitzondering toegelaten.