Toeristen visum verlenging

Ik wil eind dit jaar voor een langere tijd naar amerika gaan met een toeristen visum. Maar wat ik mezelf afvraag en niet helemaal uitkom is dat wanneer de 3 maanden bijna voorbij zijn, kan ik dan mijn toeristen visum makkelijk opnieuw verlengen in amerika, en voor hoeveel keer?

Alvast bedankt,

Henk

volgens mij kan dat niet in amerika. je kan sowieso ergens de gresn over gaan (mexico,canada, eilandje bijv.) en daar dan na een weekendje/weekje weer terug gaan met een nieuw visum voor 3 maand.

maar misschien kan het wel in amerika, moet je ff de amerikaanse ambasade in NL raadplegen of de nederlanse in vs.

succes

hoi JayDee,

Had al ergens anders navraag gedaan en daaruit kwam dit:

Toeristenvisum is geldig voor 10 jaar, verblijf in de V.S. is whatever de beste I/O je geeft: typisch een half jaar en op voorwaarden tot een jaar, op basis van de vraag “wat kom je hier doen?” waar je dus een goed antwoord op moet hebben. Je kunt je verblijf, met opgaaf van gegronde reden, verlengen bij een USCIS field office gedurende je verblijf. In theorie hoef je maar voor 1 dag het land uit voor een nieuw half jaar aan de grens, maar is geen aanrader omdat je teveel uit te leggen hebt.

Visa Waiver Program (VWP) daarentegen is voor 90 dagen.

Werken op toeristenvisum is niet toegestaan en op VWP evenmin, maar als het werk volledige in NL plaats heeft en je geen Amerikaanse klanten hebt, dan is er geen wettelijk probleem. Neemt niet weg dat je het beter niet aan de grens kunt vertellen, omdat dan de volgende vraag is waarom je dat nu per se in de V.S. moet doen, als je geen Amerikaanse klanten hebt.

Henk

oooh ok. weer wat geleerd haha.

snap alleen het deel van 10 jaar en een half jaar niet zo???!!! Toen ik er was kon je maar een visum krijgen voor 3 maanden,

gr jeroen

Ja ik wist wel wel dat je met een toeristen visum zeker langer in amerika kan gaan dan 3 maanden. Alleen wist ik niet zo hoe dit nu allemaal precies in elkaar zat. Want moet ik dan om de 3 maanden of half jaar verlengen of niet. Dus via een andere website heeft iemand mij deze antwoorden gegeven ivm toeristen visum.

en als 2e antwoord:

een toeristenvisum is geen verblijfsvergunning. Een toeristenvisum is normaliter 10 jaar geldig, wat alleen maar betekent dat je gedurende die 10 jaar aan de grens mag staan om te vragen of je naar binnen mag. Aan de grens krijg je een I-94, wat je verblijfsvergunning is, en deze is normaal voor 6 maanden geldig. Als je een gegronde reden hebt om 1 jaar te verblijven, dan kun je dat op dat moment al bij de grens krijgen. “Ik wil dat graag.” is geen gegronde reden. Kom je voor een half jaar binnen, dan kun je in de V.S. bij USCIS een verlenging van verblijf aanvragen met nog eens een half jaar, opnieuw met opgaaf van reden.

Henk

ooh ok top. dat wist ik niet.

was 5 jaar geleden wel handig geweest voor me. Toen ben ik na 3 maanden weer weg gegaan :slight_smile:

aan de andere kant, mijn goede rede was inderdaad dat ik dat luek vindt haha. Dus was denk ik toch niet echt wat geworden.

Maar wel handig voor in de toekomst.

gr jeroen