Verlengen van visum

Hey,

Dus ik ben naar new york gekomen om mijn vriend te zien.
Ik had geboekt voor een weekje maar uiteindelijk besloten om wat langer te blijven. Ik heb een visum voor 90dagen.
Midden September moet ik dus terug.

Ik zou liefst geen problemen willen de volgende keer dat ik terugkom.
Hij zegt dat er geen enkel probleem zal zijn maar heb toch wel beetje schrik ervoor.

Hij is momenteel bezig met een proces tot zijn greencard, zijn ouders en zijn zus hebben al greencard. Het zou ongeveer 4jaar duren voordat hij het krijgt.
We zijn onlangs getrouwd in LA, waar hij woont en studeert maar het zit het met de visum nu ?
Ik zou graag het willen verlengen tot eind December.
Hij studeert dan af en we zijn dan van plan om samen naar zijn thuisland te gaan voor 2tal jaren.

Ik zou het echt apprecieren als iemand me kon helpen hier, alvast bedankt !

Op de site van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam kan je een FAQ vinden met vragen over visums. Ook jouw vraag wordt beantwoordt onder vraag 7.

Als je via 't Visa Waiver Program binnen bent gekomen, kan je je visum niet verlengen.
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_validity3.html

Voor visumaanvraag:

Je kan inderdaad verlenging aanvragen (doe dit wel ruim voordat je visa waiver afloopt). Zodra je vriend zijn green card heeft, kan hij jou ook sponsoren voor een green card (al dan niet met een fiancee visum ertussen).

Naar zijn thuisland (anders dan de VS) verhuizen voor een 2tal jaren? Kijk of dit zomaar kan! De website van USCIS waarschuwt al dat als je langer dan een jaar weggaat, je al een re-entry permit nodig hebt. Conditionele green cards zijn maar twee jaar geldig. Gooi niet al dat geld, papierwerk, frustraties, energie, etc. overboord door (te vroeg) 2 jaar in het buitenland te gaan wonen!