Auto kopen in de USA (kan dat?) of huren voor langere tijd...

Hoi,

Ik ga eind maart voor minimaal 6 maanden naar de USA voor grote een Road Trip door zo’n beetje alle staten.

Er is mij geadviseerd een auto te kopen (en weer te verkopen voor vertrek) maar ik loop tegen nogal wat issues:

• je hebt om te beginnen een vast adres nodig (althans in Florida) om kenteken te krijgen en voor de verzekering.
  • betaling? (creditcard gaat niet werken en cash is niet wenselijk)
  • belastingen? (heb je voor belasting Amerikaanse rekening nodig?)

Ofwel: mocht iemand daar ervaring mee hebben en kunnen helpen heel graag.

Of wanneer iemand goede partij kent voor long-term rental met iets betere voorwaarden dan huur per dag houd ik me aanbevolen.
De gewone verhuurders (Alamo, Hertz, etc.) zijn hier duidelijk niet zo op ingesteld (of ik mis de juiste contacten)…

Dus mocht iemand mij (letterlijk) op weg kunnen helpen, graag.
Gouden tip (of juiste contact) beloon ik graag met een etentje :wink:

Kind regards,

Karel

Het verschilt per staat inderdaad wat de regels zijn. Ik heb er wel eens op lopen googlen en het blijkt dat je in sommige staten gewoon het adres van je hotel kunt opgeven, als er maar een adres bekend is.
Wat betreft auto huur prijzen kom ik bij holidaycars.com op de goedkoopste bedragen uit bij San Francisco en Los Angeles. De vlucht is misschien iets duurder, maar dat valt in het niet als je voor langere tijd een auto huurt.

Ik ga zelf dit jaar ook voor een aantal maanden naar noord amerika, auto kopen lijkt mij ook handig. Als je een auto huurt voor een half jaar ben je al snel 4000 euro kwijt en die zijn dan ook weg. Voor 2000-3000 kan je al een aardige auto kopen, je zit alleen met het risico op hoge onderhoudskosten. Als je weg gaat kan je em natuurlijk wel weer verkopen.

Hoe bedoel je creditcard gaat niet werken? In noord amerika ontkom je bijna niet aan het gebruik van een creditcard, dus als je die niet hebt zou ik dat toch proberen te regelen.

Hoe doe je dat met visum? Met esta mag je max 90 dagen in de VS verblijven, of je kunt een verlengd toeristen visum (B1 of B2) aanvragen maar dat is ook ‘maar’ 180 dagen en die krijg je niet zomaar.

Hoi Pieter,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al een ticket voor Miami en ook het reisplan start daar dus wil ik bij voorkeur ook daar mij auto regelen.
Ik wilde mogelijk een (bijna) nieuwe wagen kopen en dan kan er niet betaald worden per creditcard.
(Ik heb nog niet uitgezocht of andere methoden beetje makkelijk zijn.)
Bij bijv Carmax kun je deze dan ook weer terug verkopen

Ik heb al een B1/B2 visum geregeld en deze is 10 jaar geldig.
Bij binnenkomst wordt er pas een status toegekend. Ik verwacht dat deze 6 maanden is als ik pech heb of anders 1 jaar.

Wat vind je een redelijke huur voor lange termijn. Bij Dollar Rental huur je voor 4100 dollar voor zes maanden. Is nog veel geld, maar geen zorgen als iets kapot gaat en geen stress over de verkoop waarbij ze, als ze weten hoe het zit, laag zullen bieden bij verkoop.
Hier de deal:
Huur $ 2507

Cust Facility Chrg $892.40
Florida Surcharge $60.60
State Tax $266.17
Energy Surcharge $1.49
Privilege Fee $284.92
Vehicle License Fee $56.40

Total Est. Mandatory $ 1562, samen dus zo’n 4070 dollar

Vraag me niet wat al deze afzonderlijke posten zijn,

Succes,

Willem

Je kunt het ook eens vragen bij Sunny Cars, ze hebben een eigen rubriek hier op Wereldwijzer: www.wereldwijzer.nl/sunnycars

Maar daar moet je de huurperiode opsplitsen. Ben benieuwd of dat voordeliger uitpakt