Mijn vriend en ik willen in Amerika gaan reizen voor 4-6 maanden per auto of busje. (het noorden en midden tussen oost en west)
Nu kan je campers huren maar dat zijn van die goten lompe witte campers, en best prijzig.
Is het ook mogelijk(of makkelijk) om een auto of busje te kopen daar?
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan en gewoon(overal) slapen in je busje?
Zou ik niet aanraden. Voor het kopen en verzekeren heb je homeadress in the USA nodig en verzekeringen kunnen aardig oplopen. En die kans dat je een kat in de zak koopt en dan met allerlei problemen onderweg komt te zitten
Ik ben vorig jaar met een reisgenootje ook door de USA rondgetrokken. Wij hebben alle opties van te voren bekeken en kwamen er inderdaad ook achter dat een camper huren erg prijzig was. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om een gewone auto te huren i.p.v. een slaapbusje. Dit zou toch ongeveer op hetzelfde uit zijn gekomen als we naar de prijs keken. De auto hebben we gehuurd bij Sunny cars via Killroy. Er zijn altijd overal hotels of hostels waar je terecht kunt om de slapen. Dat kan al vanaf 30 dollar pp inclusief ontbijt. als je naar de hotels gaat die onder Windem vallen (super 8, days inn etc.) Mocht je goedkoper en bij mensen thuis willen slapen dan is deze site een uitkomst: https://www.airbnb.nl/?af=1922719&c=A_TC%3Dzty8pcthrd%26G_MT%3De%26G_CR%3D18656126483%26G_N%3Dg%26G_K%3Dair%20b%26b%26G_P%3D&gclid=CKnc2N7j4r0CFfMQtAodY1gAxg
Hi busje kopen is wel te doen hoor, moet inderdaad laten verzekeren, kan via bristolwest zorg wel voor een internationaal rijbewijs. Ken al meerdere mensen die dit gedaan hebben, MET success! (en aan het einde hun busje of auto en kleine camper weer verkocht hebben.
ik hoor wel of er vragen zijn, groetjes, Yoli
Probeer eerst of je wel een B1/B2 visum kunt krijgen. Dat is een bezoekersvisum waarmee je langer dan 90 dagen in de VS mag blijven. Gaat via een gesprek op het Amerikaanse consulaat in Amsterdam waar je onder meer moet kunnen aantonen dat je voldoende banden met je land hebt om te garanderen dat je terugkomt (een eigen huis, een baan waar je baas zegt dat je zeker terug moet komen, dat soort dingen). EN je moet aantonen dat je voldoende geld hebt om jezelf te onderhouden terwijl je in de VS bent (er wat bij scharrelen is werk en dat mag niet).
Een zogenoemde ESTA, een visumloos vakantiegangers visa, is makkelijker te krijgen (alleen een formuliertje invullen), maar is maximaal 90 dagen geldig en niet verlengbaar.