Hallo, wij bieden onze camper te koop aan die nabij Washington DC in een stalling staat. Wij hebben met deze camper 13 maanden door de US gereisd. Het betreft een Ford camper Four Winds uit 2004.
5+2 personen 9 meter lang incl. garantieverzekering plus alle “gear”
vaste prijs is 16.000,=
Hallo,
OP zich zou ik interesse kunnen hebben als wij al wat verder zouden zijn met de voorbereidingen van onze reis. Echter wij zijn nog in de orientatie fase. Wel ben ik erg benieuwd hoe het jullie bevallen is. Of het goed te doen is om met een camper te rijden, of jullie de camper in nl hebben gekocht en hebben verscheept. Als ik zo vrij mag zijn wat jullie reisbudget was, naast de aankoop van de camper en de vliegtickets. We zijn de opties aan het bekijken om met een camper 7 tot 12 maanden te reizen in Amerika/Canada of Europa of Thailand.
Hoop snel wat van jullie te horen, wellicht interessant om jullie nieuwe koper aan ons door te geven :hihi::hihi::hihi:
mvg Lisette
Hoi Lisette,
Ik tel er niet op dat onze camper in de winter verkocht word, dus waarschijnlijk is hij over een paar maanden nog steeds te koop.
Met een camper door de US is absoluut de beste manier om het land te zien.
Het openbaarbaar vervoer brengt je niet naar de nationale parken en iets huren is veel te duur als je langer als 3 maanden gaat.
Wij hebben al veel ervaring met reizen maar deze US reis staat bovenaan op ons lijstje van mooiste vakanties.
Wij hebben deze camper in de US gekocht. Als je een lange tijd weggaat wil je toch wel wat ruimte om je heen en in de US zijn grote campers net zo duur als kleine campers. Onze camper is 9 meter lang maar we waren meestal de kleinste op de camping. Ik zou het afraden om met zo’n klein europees bus-campertje daar rond te gaan trekken.
Daar komt bij dat de meeste Amerikaanse monteurs bijna niets afweten van Europese en of Aziatische merken. 50% is Ford.
Voor al onze reizen hanteren wij een budget van 1000 euro per persoon per maand. De US was ietsje duurder uitgevallen omdat we meer mijlen hebben gereden dan we voorspelt hadden maar 1000 is te doen.
Thailand is niet echt een camperland by the way.
Groetjes.
Hallo Schoentje.
Wij zijn van plan iets dergelijks vlg jaar te ondernemen en zijn nu in de voorbereidende stage. Kun je aub wat meer gegevens laten zien. Hoeveel mijl, wat voor type, in welke staat, enz enz. Tevens wil ik je vragen of je de camper hebt gekocht via het zgn. LLC formulier ( zonder tax) of gewoon op een vast postadres in USA of evt op een andere manier. Bij welke verzekering / hoe duur is deze en is de dekking goed in vergelijk met andere.
Met vriendelijk groet
Jaapanneke
hallo,
Het betreft een Ford F350 uit 2004, hij heeft 114.000 mijlen gereden waarvan 35.000 door ons.
Deze camper is in zeer goede staat en schoon.
Wij hebben deze camper gekocht bij Cruise America. en we mochten hun adres gebruiken om hem op naam te zetten. Dat LLC formulier zegt mij niets.
De verzekering die er nog ruim 3 jaar op zit is gesplitst in 2 delen. Het motorische gedeelte genoemd de powertrain valt onder de garantieverzekering van Ford. De opbouw en installaties zijn verzekerd bij motorhome guardian. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is verzekerd.
Deze verzekering koste toen iets meer dan 3500 dollar. Deze was afgesloten voor 5 jaar of 100.000 mijlen.
Wij hebben al verschillende onderdelen laten vernieuwen zoals de aandrijfas, combi-oven, afzuigkap en instrumentenpaneel, diverse lampjes enz. Ook hebben we een extra leefaccu geplaatst zodat we ook in koude tijden de hele nacht op accu’s de kachel aan kunnen.
Groetjes.
Bedankt voor je info, ik ga kijken of ik hier wat foto’s op het internet van kan vinden. Een vloerplan is meestal wel erg goed om een idee te krijgen. Wat bedoel je met op naam zetten??? Als de camper op naam van Cruise America staat…ben je dan wel eigenaar of bedoel je iets anders?? Hoeveel van de 100.000 mijl zijn er nu nog over.? Kun je me evt een email adres geven van de verzekerings maatschappy.
Als je hem op je eigen naam wil laten registreren dan heb je een Amerikaans adres nodig. Omdat wij deze niet hadden konden we het adres van cruise-america gebruiken.
Van de 100.000 mijl zijn er nog zo’n 64.000 over.
Als je jouw emailadres geeft kan ik wel een paar foto’s sturen.
Er staat trouwens ergens een foto op seniorennet.nl bij het kopje Sil en Yvonne. Die grote witte. dat is ie.
Ik heb geen email van de verzekering. Die papieren liggen in de camper.
Je kunt misschien wel info opvragen bij Cruise-America want zij verkopen deze verzekering. Zij verkopen ook campers maar zijn duurder en niet compleet. plus je moet een compleet nieuwe verzekering erbij kopen.
Vele daarvan zijn in slechte staat en stinken naar honden.
Bijna alle Amerikanen hebben een hond in de camper.
Succes
hallo schoentje,
zou graag willen weten,welk rijbewijs je moet hebben voor die camper en/of wat eventueel de eisen hiervoor in amerika zijn.
wat moet je eventueel betalen aan wegenbelasting en/of andere bijkomende kosten
m.v.g.
Deze camper mag je met een normaal rijbewijs rijden.
Je moet een jaarlijkse belasting betalen die per staat enorm verschilt. Ergens tussen de 300 en 1000 dollar. vlgs. mij
Het is lonend om een gunstige staat uit te zoeken waar je de camper wil registreren. Je moet in die staat dan wel een adres kunnen regelen.
Een verzekering tegen schade aan derden kost mischien 200 dollar per jaar. Ook dit verschilt per staat. Arizona schijnt een makkelijke en goedkope staat te zijn maar ik weet het niet zeker.
Wij willen volgend jaar met onze twee kindjes ook een jaar doorde USA en Canada reizen, eventueel met onze herdershond erbij. Dat laatste zijn we nog aan het overdenken omdat we niet zeker zijn of onze hond gemakkelijk op stranden mag komen, in parken kan lopen, etc.
Mijn vraag is inderdaad, hoe kunnen wij een adres bekomen in de uSA waar we de motorhome zullen kopen, in ons geval dachten we te starten in de staat Washington of Oregon. Om dan naar Canada en Alaska te rijden, vervolgens weer terug naar de USa , zo richting Mexico, en dan terug direct de USA in. Ik vermoed dat we een visa verlenging voor 6 maanden kunnen krijgen van de Ambassade van de USA. Dan de grens over en terug een verlenging van 6 maanden. Dat is onze hoop.
In verband met de verzekering, heeft u daar de prijzen goed gecheckt? Die kunnen erg verschillen, niet?
Is ons Belgisch rijbewijs voor max 3500 kilo te rijden, voldoende om in de uSA met grotere en uiteraard zwaardere RV’s te rijden?
Heeft u weloverwogen een motorhome gekocht , zijnde welke klasse? Waarom geen bus of fifth wheel ( genre truck met aanhangwagen of caravan? ). Hoe verplaatste u zich van de campgrounds naar steden?
Heeft u altijd in Campgrounds gestaan of ook offroad gecampeerd?
Is je motorhome trouwens al verkocht?
Vele groeten uit Belgie van Ivan
Hoi Ivan,
Een adres is lastig, ik heb gehoord dat in sommige staten een postbus adres voldoet. Het makkelijktste is natuurlijk vrienden hebben aldaar.
In veel staat moet je een proof of residence laten zien bij de registratie. Dit is een rekening of iets dergelijks met jou naam en met jou adres erop.
Er zijn wegen want het stel dat onze camper gekocht heeft hebben hem in Virginia geregistreerd.
Dus onze camper is al verkocht ja.
Je krijgt bij de ambassade max. 6 maanden visum. aan de grens krijg je nooit meer als 3 maanden volgens mij.
Je kunt ook verlenging aanvragen bij het consulaat aldaar maar dat hebben wij niet nodig gehad. Het is nagenoeg onmogelijk om je camper te verzekeren als je naar Mexico gaat. Let daar op.
Wij hadden een C klasse camper. Dat wil zeggen een alkoof (bed boven de cabine) Wij hadden ook een king size bed achter in de camper.
Dit was voor ons de beste keus omdat wij vrienden ontvangen hebben die dan ook een fatsoenlijk bed hadden.
Die grote bussen rijden vaak op diesel en dat is toch lastiger te verkrijgen en duurder. kleine busjes vonden wij erg duur en waarom een klein busje kopen. In amerika is alles ingericht op grote wagens.
Een belgisch rijbewijs is voldoende om op alle motorhomes te mogen rijden.
De verzekering is niet duur als je je alleen tegen schade aan derden verzekerd. Wil je je eigen verzekeren dan kan het duur worden.
Koop je bijv. een oude camper van cruise america dan kun je een onderhouds verzekering erbij kopen.
Als we naar een stad gingen dan parkeerde wij de camper bij een park en ride en gingen dan per bus of trein de stad in.
Wij hebben 80 procent van ons verblijf gratis gekampeerd op de parkeerplaatsen van de Wal-mart supermarkten. Dit doen veel mensen daar. In Californie is dit op veel plaatsen niet toegestaan.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
bedankt voor je goede raad, ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden op onze grote reis. Groeten van Ivan
Misschien nog één vraagje,
Hoe hebben jullie uiteindelijk beslist waar, bij wie en hoe je de camper ging kopen? Is dat via de web gegaan, of via een plaatselijke magazine? Of bij een dealer? Wat moeten wij voor een goede C Klasse motorhome van een 27-29 f ons voorstellen te betalen?
Wij zagen op internet dat ze bij cruise amerika hun “oude” verhuurcampers aanbieden voor een leuke prijs. Dit is misschien niet de goedkoopste optie maar je krijgt er wel garantie op en ze hebben overal in het land punten waar je langs kunt gaan als je problemen hebt. Kijk maar eens op hun website. www.cruiseamerica.com Daar staan ook prijzen bij.
Reken op 15000 tot 25000 euro voor een camper in goede conditie van een paar jaar oud. Er zijn ook genoeg oude barrels te koop voor een paar duizend maar dat vonden wij niks. Deze zijn vaak erg smerig en zitten vol met hondeharen en de staat ervan is meestal om te huilen.
In 2010 kwam er een forummer in het Amerikaforum met het bericht dat de EPA tegenwoordig verbiedt dat niet-Amerikanen een camper verkopen, verhuren, stallen of achterlaten in de VS. Helaas heb ik hier nooit extra informatie over ontvangen, maar is toch wel iets om naar te kijken.
Liever problemen voorkomen dan opzoeken.
Misschien dan toch erover nadenken om met het verhuurbedrijf een deal te doen?
In juli 2010 heb ik nog een amerikaanse camper verkocht aan een hollander die hem geregistreerd heeft in Virginia. Toen kon het dus nog!
Ik heb het topic gevonden waar ik naar verwees. Meer info hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=88950
Wij hadden onze camper ook gestald en zijn 2 maal naar NL gevlogen en terug. Er is nooit iets gevraagd over onze camper. De laatste keer heeft hij 1,5 jaar in de stalling gestaan en we hebben hem verkocht aan nederlanders die hem zonder problemen konden registreren.
Beste schoentje,
Misschien is die regel van de EPA pas ingegaan na dat u uw motorhome heeft gekocht. Volgens het forumlid die de kwestie aanhaalde gaat het om een nieuw reglement van 2010. Ze doen je dus bij registratie van je voertuig een document ondertekenen, waarin je je akkoord verklaart dat je je voertuig binnen het jaar zou exporteren. Ik ga me daar zeker verder over inlichten en stelde per e-mail reeds de vraag voor meer inlichtingen over deze zaak bij de RV verhuur firma die u aanbeveelde. Mag ik u nog een andere vraag stellen? Wij hebben via de Amerikaanse Ambassade in Belgie vernomen dat wij een visum voor 6 maanden in de USA rond te toeren kunnen bekomen mits voorlegging van de nodige financiele mogelijkheden. Maar ons idee om na 6 maanden aan de Mexicaanse grens een verlenging van terug 6 maanden voor een USA visum te verkrijgen, is volgens de regels van de Ambassade niet meer mogelijk. Dus gewoon de grens even overwippen voor visum verlenging zou niet meer kunnen. Volgens hun regels moeten we in eender welke staat van de USA bij een immigratiekantoor of ten laatste 45 dagen voor het verstrijken van de einddatum van onze visum een nieuwe aanvraag doen, in de hoop een verlenging te krijgen.(geen zekerheid hierover gegeven door de Ambassade) Ik volg nu de inlichtingen die ik hier bij de Ambassade gekregen heb maar hoop dat u of leden van dit forum hun mening daarover kunnen neerschrijven. Ik dank u. Groeten van Ivan
Normaal kun je wel de grens over gaan en terug (flagpolen), maar dat is doorgaans maar voor 3 maanden in de VS (op visa waiver program). Ik weet niet of dit recentelijk is veranderd, maar dit lijkt me sterk. Vele Mexicanen en Canadezen reizen namelijk bijna wekelijks heen-en-weer.
Het is hierbij wel aan de immigratiebeambte om je binnen te laten of niet. Als men denkt dat de financiën niet op orde zijn, je niet voor gestelde datum het land uitgaat (illegale immigratie), of aan iets anders schuldig maakt/gaat maken, kan hij/zij je de toegang tot de VS weigeren. Het veiligste is inderdaad van te voren in de VS zelf de verlenging aanvragen.
In het ergste geval: plak er 1 of 2 weken vakantie in Mexico aan vast, voordat je terug gaat naar de VS. Men is dan minder geneigd om te denken dat je alleen maar de grens over bent gegaan voor de verlenging.