Auto huren in NL of in USA

Hallo,

Ik wil een rondreis maken in het westen van USA (LA / SF / LV / verschillende parken).
Periode is half juli - eind juli 2014.

Is het verstandiger om een auto vanuit NL al te huren of kan dat makkelijk in USA?
Is er eventueel ook een prijsverschil?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michael.

Het kan soms iets goedkoper zijn om je auto ter plekke te huren. (Dit scheelt bij sommige verhuurders 1-5% van de totaalprijs)

Wel loop je hierbij het risico dat alle auto’s (van jouw keuze) bij aankomst al geboekt zijn en dat je dus zonder auto zit. Vooral in het hoogseizoen (Juni tot September) is de kans hierop groot.
Aangezien je in Juli gaat zou ik dus aanraden de huurauto in Nederland al te boeken.

1 like

Hoi Micheal, ik heb tijdens mijn reis afgelopen jaar in de VS via skyscanner.nl 2 maal een auto terplekke gehuurd, een paar weken voor ik hem nodig had. Alles prima geregeld en betaald met de creditcard. Neem wel altijd een geprinte versie mee van je overeenkomst ook al staat hij op je mobiele telefoon of tablet. Ze kunnen soms moeilijk doen zoals ik heb gemerkt op het vliegveld van Las Vegas. Daarnaast proberen ze je nog allerlei verzekeringen en extra’s te verkopen op het moment dat je daar aan de balie staat, wees dus goed voorbereid op wat je wel en niet wilt.
Het was iets goedkoper dan mijn reisgenoot die in Nederland had geboekt, maar het scheelde niet veel.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groet,
Stefan

Via Wereldwijzer app

1 like

Zorg er voor dat alle verzekeringen goed geregeld zijn en dat is lastig als je ter plaatse een auto huurt. Ik zou altijd al uit NL een auto huren bv bij deze Duitse firma: www.usareisen.de of www.drive-usa.com Ook zijn er dan geen drop off kosten tussen bv Az, Nv and Ca
En goedkoper waarschijnlijk ook. Onze laatste huurauto in september was bij Hertz (full size SUV) Omgerekend betaalden wij $ 67,-- per dag maar boekten een extra dag rechtstreeks bij Hertz en dat was $ 78,–. Je kan natuurlijk goedkopere autoos huren.

1 like