Auto te koop voor in Amerika

Begin juli ben ik in San Francisco, vanwaar ik de 13e terugvlieg naar Nederland. In New York heb ik een auto gekocht, een Mercury Topaz, omdat huren erg duur is. Dus als iemand interesse heeft om de auto over te kopen voor de tijd dat je in de VS bent, laat maar iets weten!

Hej,

Sorry dat ik het zo doe, maar jouw auto kopen gaat helaas niet. ik ga namelijk rond augustus weg en ik wil graag nu een auto hebben…
maar ik heb een vraag voor je:
Ik zit op het moment ook in amerika en ik probeer een auto te kopen maar we hebben geen idee hoe we de auto moeten registreren en verzekeren…
Zou je mij kunnen vertellen hoe je dat precies hebt gedaan? had je een adres in Ny of heb je een andere manier gevonden?

Heel erg bedankt
Groetjes Raoul

Heey Raoul,

Waar ergens zit jij dan?
Een auto verzekeren en registreren is inderdaad moeilijk, omdat je een adres moet hebben. Vriend van me had auto bij dealer gekocht, op dealers naam laten staan en bij terugkomst weer verkocht voor de helft. Ik kom niet tergug op zelfde adres, maar vond op internet een site:
transatlantic-rv.com. Die hebben een afdeling in New YOrk en LA. Daar de auto gekocht, wel wat prijzig, 2600 dollar voor 3 maanden, maar wel alles geregeld, registratie, grote beurt, verzekering etc. Straks in LA kan ik het aan hem weer terugverkopen, wel voor heel weinig maar goed…
Dus ik zou proberen om het op de naam van de dealer te laten zetten/staan. Anders zou ik het ook niet weten haha!

groetjes, Mark

heeel erg bedankt voor deze info! heb gelijk een aanvraag opgestuurd naar transatlantic.
Op het moment ben ik heel even in toronto canada en ik plan om binnen 2 dagen terug te gaan naar de states en dan van oost naar west. Heb al NY, Phillie, Washington en de niagara falls gezien. Erg gaaf allemaal! het plan was om ook in juli in sf te zijn omdet een vriend die met mij mee reist in juli terugvliegt ui sf. ik blijf een maandje langer.

Heel erg bedankt en nog heel veel plezier!