Auto kopen in Amerika!

hallo,

ik ben net nieuw op dit forum. ik ben 20 jaar en had de vraag of het mogelijk is voor mij om een auto te kopen en die te verzekeren in canada of amerika??

mvg Mike

Mijn vriend en ik hebben in 2007 een ford conversion van gekocht. Ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk is.

Je zit met ‘het op naam zetten’ en de verzekering. Het op naam zetten doe je bij de DMV, maar wij kregen dat niet voor elkaar omdat we beide geen Amerikaanse nationaliteit hadden.

Gelukkig mijn nichtje wel, dus werd zij op papier ook eigenaar.

Verder is verzekeren na 9/11 erg moeilijk en zeer duur. Wij betaalde voor 3maanden ruim 1300dollar.

Hoe het gaat als je geen familie daar hebt, weet ik niet, maar ze zijn niet gemakkelijk voor buitenlanders!

Je moet een adres proberen te regelen in Amerika, ook moet men een bewijs hebben van dat adres bijv. een stroom rekening of zoiets.
De regelgeving is per staat verschillend. een makkelijke en goedkope staat is Arizona. Onze verzekering was harstikke goedkoop. Je moet je alleen voor derden laten verzekeren, is een stuk goedkoper. Wij waren bij nationwide verzekerd, 170 dollar per jaar.

Oke dan.
in ieder geval al harstikke bedankt voor de informatie.
maar zou je mij misschien iets meer kunnen vertellen van hoe jullie dat allemaal hebben gedaan?
hoelang jullie hebben rondgetrokken?
of jullie de auto gelijk konden ophalen en hoe jullie dat met het verzekeren deden?
en hebben jullie de auto aan het eind verkocht?

ik hoop op een spoedige reactie!

en alvast heel erg bedankt

gr mike

Wij gaan a.s. zomer naar canada voor 3 maanden.
We kopen de auto van mijn broer die daar woont .
Het kopen is geen punt volgens hem. Het verzekeren is wel duur. maar
niet erger dan in nederland. Er van uitgaande dat je geen korting opgebouwd hebt.
Om met een canadeesche auto de grens over te steken naar Amerika is verder geen probleem. Mischien een tip voor de amerika gangers.
Alles volgens mijn broer die er al 30 jaar woont en veel reist in noord en zuid amerika.

We willen low budget reizen en denken aan een tent.
Wie heeft hier informatie over hoe dat toegaat in Canada. ???
Alles wat we vinden gaat over die grote campers waar we geen voorstander van zijn.
Ernst en Mariska.

Hoi,
Wij hebben veel met een tent gekampeerd in Canada en zijn daar erg enthousiast over. Zeker in de NP (nationale parken) is dat erg leuk. Zie ook http://www.pc.gc.ca/ Je hebt een ruime plek op een camping, meestal met picknickbank en plek voor kampvuur. Er is ruim plek voor auto en tent. De grond is soms wat hard (gravel), dus zorg voor goede haringen. In NP met beren moet je wel rekening houden dat je geen eten in je tent kunt bewaren en zelfs kleding waar je in gekookt hebt 's avonds in de kofferbak van je auto moet stoppen. De sanitaire voorzieningen zijn verder beperkt (variërend van douches tot alleen koud water en toiletten met een sceptic tank). Kamperen in de NP is erg goedkoop. Reserveren kan meestal niet. Buiten de NP hebben wij ook altijd voldoende en leuke campings gevonden. De voorzieningen zijn hier meestal beter, maar de campings zijn ook duurder. Alleen RV parks moet je mijden. Hier staan hoofdzakelijk van die grote campers en de campings zijn niet echt ingericht op tenten. Voor nood kan het natuurlijk wel. Wij hebben wel eens op zo’n camping overnacht op een piepklein grasveldje tussen al die grote RV’s. Dat voelde toch wel een beetje als de hondenuitlaatplaats. Maar onderweg voor een overnachting was het goed te doen.

Veel plezier!
Anja

Beste Anja,

Wat fijn dat je gereageert hebt.
We hebben er veel aangehad.
ondertussen weten we weer wat meer.
zo hebben we begrepen dat je voor het kamperen op de natuurcampings lid moet zijn .
Is niet duur dus dat zijn we dan ook van plan. Hadden jullie dat ook gedaan???
Mijn broer woont in canada maar gaat alleen naar de grotere campings zoals je al aangaf. Wij rijden veel door europa met een kleine camper en snappen dat die grote amerikaanse dingen nou niet het je van het zijn.
Hoe zijn jullie aan een tent en zo gekomen ? In het vliegtuig meegenomen of daar ter plekke gekocht.?
Is er 2 de hands iets te ritselen ?
Wij blijven 3 maanden onderweg dus we kopen het liever in canada zelf.
Bovendien laten we de gekochte auto staan en keren het jaar erop terug om naar Amerika te reizen op dezelfde manier.
Als je nog meer tips hebt GRAAG…
Ik kan ook bellen met skype mariska656
Geef me maar een berichtje.
Heel veel reislustige groeten van Mariska en Ernst.

Ik heb in '96 een retour ticket Miami met slechts 1 nacht hotel geboekt in december.
Daar voor 1 week bij Alamo een auto gehuurd. De kust naar boven afgereist en in Georgia een ChevyVan gekocht voior 4000 USD. De huurauto in Jacksonville achtergelaten en nog n week met Temporary Plates rond gereden. In Miami in een container laten verschepen naar R’dam.
Appeltje - eitje hoor.