Autohuur Amerika en alles wat erbij komt kijken

CDW … LIS … LDW …

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Welke verzekeringen zijn nu echt nodig en welke niet?

Sunnycars.nl zegt dat ze alles inclusief hebben dus inclusief de hele mikmak aan CDW/LISenLDW’s???
Maar dan moet ik de auto meteen ophalen bij het vliegveld, en dat zie ik niet zo heel erg zitten na een lange reis.

Via Hertz.nl kan ik wel een auto boeken in de plaats waar mijn familie woont.
Zij halen me dan van het vliegveld.

Via WOW (world on wheels) zou alles inclusief zijn … maar daar kom ik de term LIS weer niet tegen in mijn boeking. Zit dat er dan wel of niet in … ?

Kortom: Naarmate ik meer uitzocht begrijp ik er minder van …

Deze vraag mede naar aanleiding omdat de mevrouw van Hertz ter plaatse (twee jaar terug) alles probeerde te verkopen CDW LIS etc … en dat nogal in de $$$ liep.
Ik dacht alles van te voren te hebben geboekt en in de huurprijs (vooruit betaald) … en toen heeft ze op de papieren geschreven dat het er kennelijk niet bij in zat. Dat wil ik dus nu voorkomen.

*colorado

*** verzamelde info uit andere topics ***

Ik heb het bij VISA (ANWB) credit card nagevraagd … en dit blijkt niet het geval te zijn voor VISA (ANWB).

Ook op de site van VISA.nl zelf kon ik daarover niets terugvinden.
Tevens nu net met Mastercard gebeld … ook bij Mastercard (zelfs niet de Goldcard) zitten huur-autoverzekeringen erin!

Nederlandse credit-kaarten hebben dit dus naar alle waarschijnlijkheid niet!
Kan best zijn dat Amerikaanse Visa & Masterkaarten deze verzekeringen wel op de kaart dekken.

• onderzoek nog lang niet compleet … dus als iemand een aanvulling heeft GAARNE *

**# Reisongevallenverzekering … ** American Express CreditCard.
Gewone basis credit card.

Hun GOLD CARD heeft een #Persoonlijke ongevallen dekking.
Die hoef je dan niet los bij je autohuur te nemen!
Inclusief een doorlopende reisverzekering wereldwijd.

Ik denk dat je over creditcards al een heel verhaal kunt schrijven.
Zo geven de grote creditcardfirma’s ook kaarten af voor … de Gamma, de bank waar je zelf bankiert etc etc etc.
EN MET VERSCHILLENDE VOORWAARDEN!!!
Zo zijn de voorwaarden / en welke zaken inclusief zijn ANDERS bij de ASN dan bij de Rabobank om maar een voorbeeld te noemen op het vlak van de Reisverzekering!

American Express is een ‘exclusieve’ credit card. Wil zeggen: is duur, wordt alleen door dure plekken (Hilton hotels etc.) geaccepteerd.

Kijk eens bij de bank, je verzekeringsmaatschappij en de ANWB wat er mogelijk is.

Niet voor huurwagens in het buitenland vrees ik.

Natuurlijk wordt er (bij een ongeval) al veel qua zorgkosten betaald uit je gewone Reisverzekeringen.

CDW = afkoop eigen risico … hoewel ik nog wel even op papier moet zetten hoe groot dit eigen risico dan wel niet is.

TP = Diefstalverzekering van het gehuurde voertuig.
Aangezien ik niet ff 30.000$ heb liggen … zal ik die verzekering wel gaan nemen.

LIS = … is me nog niet geheel duidelijk wat inhoudt.
Heeft naar ik meen te maken met kosten die je eventueel een derde partij aandoet. Is de LIS te vergelijken met onze WA-Beperkt Casco?
'ts me niet duidelijk.

PI = persoonlijke inzittende verzekering … maar worden die kosten niet al gedekt door je Reisverzekering? Of gedeeltelijk?

ALL-IN huren kan ik in ieder geval als ik een auto huur vanaf het vliegveld.

ff verder gezocht op google … andere zoekwoorden

Rental Car Insurance Offers

When you rent a car, you are responsible for:

* Any damage to the car during your rental
* The loss of the car during your rental, even if it is stolen
* Any loss of use by the rental company: the lost rental revenue while a damaged car is out of service 

Most states require liability insurance when you rent a car in case you injure another person in an accident. The coverage can come from your personal car insurance policy, the credit card you are using to rent the car or from a liability insurance supplement (LIS) offered by the rental car company. LIS coverage costs about $10.00 a day.

The rental car companies may also try to sell you:

* **Collision Damage Waiver** (CDW) - CDW guarantees that you will not have to pay for the rental car if it is damaged or stolen and you won't be charged for any loss of use fees. It doesn't cover damage you do to another car or the loss or theft of your belongings. CDW costs about $20.00 a day.
*** Personal Accident Insurance (PAI)** - This provides a one-time payment for you or a passenger in case of death or maiming from an accident in the rental car.
* **Personal Effects Coverage (PEC)** - This coverage pays you if something is lost or stolen from the rental car.

… ik denk maar dat ik voor een ALL-IN pakket ga …
CDW $ 20 per dag … boven op de autohuur
LIS $ 10 per dag … boven op de autohuur

Dat gaat nogal uit de klauwen lopen dus … (ga 40 dagen)

Valt mij ook erg tegen die autohuur.

Kom voor mijn reis van 30 dagen uit op zo’n 1300 euro bij Hertz.
En dat is nog zonder brandstof!!

Hertz.nl
Welke auto? (klasse)
Heb je gezocht met de WOW … en eventueel de CDP code van de ANWB (goed voor 10% korting)?

WOW = world on wheels daar zitten naar verluidt alle verzekeringen in.

heb je ook gekeken bij ALAMO … (.nl)
Als je bij hen kiest voor de GOLD optie is dat ook een all-in prijs.

Je kunt (mijn mening) het beste je autohuur al vanuit Nederland regelen.
Dus via het internet op de .nl of de .de (of belgische sites)
Dan heb je vaker te maken met ALL IN huren en komt er in de USA ook niets meer bij.

Onderzoek wel goed wat de voorwaarden zijn EN welke verzekeringen erbij in zitten. Dat kan van maatschappij tot maatschappij verschillen. ZELFS als je via een derde partij je auto boekt, dan kan het zijn dat de voorwaarden anders zijn.

Lang niet alle sites zijn even duidelijk wat er nu verzekerd is en/of er een eigen risico is en hoe hoog dat dan wel is.

Wat er verzekerd moet zijn kan ook per Staat verschillen … zo kan het zijn dat Californië andere eisen stelt dan bijvoorbeeld Miami.

Zelf heb ik mijn autohuur nu geregeld bij alamo.nl
De GOLD optie = volle tank, en extra bestuurders MEEverrekend!
Het ging mij met name om die extra bestuurder, als ik die los erbij moet nemen kost dat 10$ per dag. Aangezien ik de auto voor 40 dagen huur zou dat alleen al op 400$ komen. Dus is het voor mij voordeliger om voor de GOLD variant te gaan.

GOLD bij alamo is inclusief

• ongelimiteerde mijlen (km’s)
  • CDW Collision damage waiver
  • TP Diefstal verzekering
  • EP Extended protetion (LIS)
  • lokale belastingen en toeslagen/luchthaven belasting
  • toeslag voor 3 extra bestuurders
  • je krijgt de auto mee met een volle tank benzine en kunt hem vrijwel met een lege tank inleveren

= de No RISK zit er bij alamo.nl al bij in … maw voor de USA heb je geen eigen risico en hoeft dit dus ook niet af te kopen (heb met alamo zelf gebeld om hier duidelijkheid in te krijgen)

Via het world ticket center . nl … werd de no risk voor € 105 euro erbij geleverd. En was ik uiteindelijk ook niets goedkoper uit dan het rechtstreeks bij alamo.nl te doen.

Boeken via Hertz.nl werd mij niet helemaal duidelijk was er nu exact bij inzit. En de laatste keer dat ik in de USA was heb ik hier ook ‘problemen’ over gehad toen ik de auto kwam ophalen. De vrouw van het autoverhuurkantoor aldaar (niet een vliegveldlocatie, maar een locatie in een stad) beweerde toen dat ik nog de CDW etc er los bij moest nemen!!!

Met WOW (alleen voor EU burgers) zou het allemaal geregeld moeten zijn.
Maar door die ‘toestand’ van 2009 … het zit me gewoon niet echt lekker om weer zo’n discussie te moeten aangaan aldaar.
Dus heb ik hem nu dus bij een ander gehuurd.

Geen navigatie systeem erbij genomen === te duur voor zo’n huurperiode.

Aldaar koop je al een tomtom voor nog geen $150.
Sterker nog de tomtom die ik wil hebben heb ik al via het internet besteld.
En daar heb ik thuis dan ook nog wat aan … kaarten USA/CANADA en Europa!
$168 … een stuk goedkoper dus dan een NL tomtom met kaarten van de USA alhier te kopen. (ik snap die prijsverschillen tussen EU en USA niet zo heel erg goed… het prijsverschil is gewoon te groot)

1 like

Combinatie van vraag&aanbod, lokale economie en belastingen. :wink:

mocht het nog nodig zijn, www.eautohuur.nl.
goeie prijzen, duidelijk in verzekeringen en indien de prijs voor “jouw” boeking omlaag gaat, wordt deze na jouw melding verlaagd en bevestigd per email. Heeft mijn prijs met al meer dan €500 verlaagd! Maak wel lange reis, maar elke € is er 1…