Extra verzekeringen bij autohuur

Het onderwerp autohuur en -verzekeringen in de VS/Canada is her en der al aan de orde geweest.
Voor mij is duidelijk: in zn algemeenheid huur je 'm vooraf, samen met de vliegreis die je boekt.

Sommige speciale situaties vragen on een andere oplossing (in mijn geval heb ik ca. tien dagen een auto nodig tijdens een langer verblijf en weet niet precies wanneer. Ook huur ik incidenteel een auto in een ander land).

De autohuur ter plaatse is overigens goed en redelijk geprijsd te regelen. Je bent echter aan de goden overgeleverd als je de zgn. SLI (of LIS, de aansprakelijkheid naar derden) en de CDW (afkoop eigen risico en aanvullende verzekering op standaard schadeverz.) moet afsluiten. Meestal zo’n 30 dollar per dag.

Ik vond op het web de volgende sites die een verzekring aanbieden voor 105 à 109 GBPounds per jaar.

Dat zjn:

www.insurance4carhire.com

en

www.worldwideinsure.com

Maar wat is hun betrouwbaarheid ook al omdat ik deze sites nog niet (aanbevolen) heb gezien op meerdere reisfora. Ik kan het moeilijk testen door eerst af te sluiten en dan schde te maken zodat …

Vragen:

1. Heeft iemand hier ervaring mee?
  2. Heb ik de tekst goed begrepen door bovenstaande dekking terug te vinden in de aanbiedingen
  3. Is het niet merkwaardig dat de tweede site je verplicht de verzekering voorvertrek naar de VS af te sluiten?

Mischien zijn bovenstaande vragen much ado aout nothing en heeft iemand een betere (prijs/kwaliteit) optie?

Ik ben benieuwd naar ervaring en meningen.

Arie