verzekeren huurauto

Hallo, we hebben een auto gehuurd voor 6 weken. Hoe zit het met het verzekeren van deze auto en zijn er goedkope auto-verzekeraars?
Paul

Normaal gesproken kun je dat via het verhuurbedrijf doen, ik zou het daar eens navragen. Dat is het meest gebruikelijk!

Beste Paul,

Je moet even goed kijken naar de excess in het huur contract. Voor dit deel ben jij verantwoordelijk en zal je moeten betalen als je een botsing hebt. Je betaalt ook als iemand anders jou aanrijdt. Dit is dan wel te verhalen op de persoon die jou aangereden heeft, maar aangezien je in Nieuw Zeeland onverzekerd rond mag rijden, komt het wel eens voor dat het verhalen van kosten een lastige kwestie kan zijn die in sommige gevallen zelfs twee jaar duurt. Wij hebben een campervan gehuurd en er toen voor gekozen om onze excess niet te verlagen. Dit is gelukkig helemaal goed uitgepakt. De excess verlagen is namelijk ontzettend duur, bijna net zo duur als de autohuur. Gewoonweg belachelijk. De verhuurbedrijven raden aan om het wel te doen, die verdienen er natuurlijk bakken geld mee. Je moet voor jezelf een afweging maken of je het wilt of niet. Maar het kost dus erg veel.

Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaringen: www.nz-traveler.com

Groetjes, Tim

Bedankt voor je bericht. Wij zijn in februari/maart naar NZ geweest. We hadden een auto gehuurd bij A2B autoverhuur in Auckland en onze excess hadden we maximaak verminderd maar herverzekerd bij een maatschappij in Engeland. Allebei was redelijk goedkoop. Als je de naam an die verzekering wilt weten, laat het even weten. Ik moet dat opzoeken.
Paul

@ Paul, kan je de gegevens van de verzekeraar doorgeven aub?

Dank u!

Hallo, sorry voor de late reactie. Hier is het adres:

iCarhireinsurance en www.icarhireinsurance.com

Ze zitten in Engeland, maar het afsluiten van de verzekering ging heel soepel. Als je in NZ een auto huurt geef je deze maatschappij door en hoef je niets bij te betalen aan extra verzekeringen.
Gr. Paul