We hebben een paar vergelijkingen gedaan van diverse autoverhuurbedrijven. Zoals wij kunnen zien is er een soort tweedeling tussen de gerenommeerde (en dus duurdere) bedrijven en de goedkopere (voor ons onbekende) bedrijven. Is er iemand die ervaring heeft met de goedkopere bedrijven zoals jucy en discount car rental? Of iemand die andere suggesties heeft voor goede en goedkope autoverhuurbedrijven?
Ik heb geen ervaring met autoverhuurders in Nieuw Zeeland, maar ik huur auto’s meestal via Sunny Cars. Dit is een broker, wat inhoudt dat ze zaken doen met verhuurbedrijven ter plaatse en dus zelf geen auto’s in de verhuur hebben. Ik geloof dat ze marktleider zijn in Nederland. In ieder geval ben je er zeker van dat alle verzekeringen inclusief zijn, want alle verzekeringen die door de plaatselijke verhuurder niet worden aangeboden zijn door Sunny Cars in Nederland bijverzekerd. Dus nooit verrassingen. Hoe ze zich qua prijs verhouden tot andere verhuurders in Nieuw Zeeland durf ik niet te zeggen.
We zijn net terug uit Nieuw Zeeland en hebben goede ervaringe met het huren van een auto bij Apex. Een van de grote voordelen is dat de auto (gratis) mee de ferry op gaat als je van het ene naar het andere eiland wilt (je betaald alleen voor de personen) terwijl je bij de meeste andere verhuurders je huurwagen vóór de ferry moet inleveren, je koffers eruit moet halen en moet meeslepen de ferry op (ik heb het ze zien doen…) en aan de andere kant deze weer de ferry af moet slepen naar het verhuurkantoor waar je dan een andere auto krijgt terwijl wij onze koffers en al onze “zooi” gewoon in de kofferbak van de huurauto konden laten, genieten van de uitzichten op de ferry en met dezelfde auto konden doorrijden op het andere eiland.