ik ben dit jaar in november/december 28 dagen in Nieuw-Zeeland. Ik ga daar rondreizen met een vriendin en we willen een auto horen. We landen in Auckland en vertrekken vanaf Christchurch en zullen ongeveer een week op het noordereiland zijn en bijna 3 weken op het zuidereiland. Wat is jullie ervaring met het huren van een auto?
**Is het verstandig om dit vanuit Nederland te regelen, i.v.m. de voorwaarden en dekking enzo? Welk verhuurbedrijf is betrouwbaar en goedkoop? We zijn met z’n tweeën en hebben maar een kleine auto nodig. ** Wie heeft ervaring met een huurauto en de overtoch naar Picton? Auto meenemen op de ferry of daar een nieuwe auto mee verder nemen? Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!
Ik heb altijd bij Hertz gehuurd. Let wel op dat er zeer veel maatschappijen zijn die niet willen dat hun auto van de ene kant naar de andere kant gaat. Je kunt dan in Picton gewoon weer een auto oppikken dit staat ook op hun website. Er zitten meerdere verhuurders bij de bootpier in Picton.
Wij hebben via Britz een auto gehuurd,(zal wel niet de goedkoopste zijn) vanaf auckland naar christchurch gereden, kon mee op de boot, en we konden er nog een tentje, pannen bestek bijhuren zodat we ook nog konden kamperen.
De auto meenemen is makkelijk, dan hoef je niet al je spullen weer in te pakken en mee te slepen de boot op, plus het inleveren van de auto en ophalen van de auto kost weer extra tijd.
We hebben via internet de autohuur en de bootovertocht van te voren geregeld en dat ging allemaal goed.
Oja via sunnycars.nl of .com kan je ook goede aanbiedingen vinden.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Ace.
Ze hebben auto’s in alle soorten en maten. Prijzen binnen NZ kunnen erg verschillen dus het is handig om bij meerdere bedrijven een prijs op te vragen. Zolang je auto verzekerd is en de wegenwacht (AA hier in NZ) erbij in zit kan er niet zo heel veel mis gaan. Auto bedrijven met oudere auto’s zijn vaak wat goedkoper.