Dat er tamelijk al wat forumgebruikers ervaring hebben met het huren van een wagen in NZ is mij reeds duidelijk. Getuige daarvan de vele posts daarover.
Nadeel dan weer is dat je door de bomen het bos niet meer ziet en misschien belangrijke informatie mist of niet leest.
Daarom deze “oproep”
Welke zijn volgens jullie goede en betrouwbare maatschappijen voor het huren van een wagen voor een periode van ongeveer 6weken? (geen camper wegens te duur).
Ik heb zelf altijd alleen bij de grote jongens gehuurd zoals Hertz/Budget/Thrifty en Europcar. Het voordeel hiervan vind ik dat je nieuwe auto’s krijgt en ze hebben regelmatig goeie deals. Zoals bv 7 dagen huren 5 betalen enz.
Is een ‘full insurance’ noodzakelijk of houd je het bij de basisverzekering?
Ok, ik besef ook wel dat een ‘full insurance’ heel wat gemoedsrust geeft maar is het daadwerkelijk een must? Of volstaat de ‘basic insurance’ die je automatisch hebt wanneer je een wagen huurt, of een afgeslankte versie van een ‘full insurance’ die men meestal ook aanbiedt en maar een fractie kost?
Wij hebben altijd basic genomen en het risico genomen dat we dus 2500 NZD eigen risico hebben. Dat moet je betalen als je de auto in de prak rijdt. Wij hebben nog nooit schade gehad maar het is natuurlijk niet gezegd dat het kan gebeuren. Het is dus geheel persoonlijk.