Ervaringen met Holidaycars

Informatie over Holidaycars

Holiday Cars is bemiddelaar in wereldwijde zorgeloze autoverhuur. Als partner van ondermeer Hertz, Europcar, Budget, Alamo en Dollar Rent a Car bieden ze een netwerk aan van meer dan 13.200 bestemmingen in 118 landen. De unieke zoekmachine voor huurauto’s vergelijkt het aanbod op prijs, voorwaarden en locaties.

Ervaring met Holidaycars? Deel het hier!

Website Holidaycars

NOOIT meer Holiday Cars!
auto geboekt voor baskenland. het ging bij de boeking al fout, we hebben 3 keer moeten bellen voor de bevestigingspapieren. steeds werd beloofd dat ze dezelfde dag nog kwamen, maar niemand hield zich aan haar woord. uiteindelijk kregen we de papieren 1 dag voor vertrek.

speciaal een automaat gehuurd omdat mijn man net met arm uit het gips was. bleek op bestemming dat de geboekte klasse niet aanwezig was (zou volgens de baliemedewerkster nooit aanwezig zijn), maar ook was er geen enkele automaat beschikbaar. gebeld met holiday cars, sta je een half uur in de wacht, maar geen contact mogelijk! ter plekke maar besloten voor een kleinere auto met handschakeling.

na de vakantie contact gezocht met holiday cars. ze zouden het in behandeling nemen, zou 6 weken duren. na 6 hele weken maar eens gebeld en ik kreeg het volgende antwoord. ze hadden grondig onderzoek gedaan (?!) maar van de meerprijs van 200 euro die wij hadden betaald voor de grote klasse en de automaat kregen wij maar 70 euro terug! er werd geen reden gegeven, ook geen uitleg of conclusie over dat grondige onderzoek.

dus wij hebben laten weten niet accoord te gaan met de teruggave van slechts 70 euro. daar geeft holiday cars dan geen antwoord op. ik heb na 3 weken gevraagd om een antwoord, zowel per mail als telefonisch, maar geen reactie. en uiteindelijk na ze dagelijks te bellen komt er dan bericht dat we 100 euro terugkrijgen, er verder geen discussie mogelijk is want het dossier is gesloten! nu ben ik het na 3 maanden ook wel zat met holiday cars, dus ik laat het er maar bij. de vertragingstactiek van het bedrijf werkt dus wel. een uiterst klantonvriendelijke houding!

Zwakke punten:
slecht boekingtraject
slechte telefonische bereikbaarheid
zeer klantonvriendelijk
zeer slechte klachtenafhandeling
Aan te bevelen?: neen

Helaas ook nog niet zo goede ervaringen met holidaycars.
Heb 2 weken geleden een auto geboekt.
Vorige week kreeg ik netjes een mail met de vraag of ik het adres van het hotel wilde doorgeven. Zodra zij de gegevens hadden zouden zij een bevestiging sturen.
Maar kreeg i.p.v dat vandaag een mail dat de mededeling dat er geen auto´s mee beschikbaar waren.
Terwijl er op de site toch echt stond dat er nog auto´s waren.
Ze gaan nu kijken voor een alternatief.
Hoop dat holidaycars dit op tijd doet.
Aangezien we volgende week al op vakantie gaan.

Holidaycars.com levert geen auto, maar int wel het geld.

Na de bevestiging van de ontvangst van de aanvraag tot reservering heb ik van holidaycars.com niets meer gehoord.
Ik heb dus nooit een definitieve reserveringsbevestiging noch een voucher ontvangen.

Op de dag van vertrek gebeld met de servicedesk, die me vertelde dat er geen auto was bevestigd door de lokale partner, maar dat ze er nog achteraan ging en mij zeker nog ging terugbellen.
Uiteraard heb ik niets meer gehoord.

Vermits ik dus

1. geen definitieve bevestiging heb gekregen via mail
  2. geen voucher heb gekregen via mail
  3. telefonisch enkel te horen kreeg dat de wagen niet bevestigd was door de lokale partner
  4. niet werd teruggebeld met een andersluidend bericht
  5. op de luchthaven niet werd opgewacht door een autoverhuurder
    heb ik zelf de nodige maatregelen getroffen om op mijn bestemming te geraken en van daaruit een huurauto te regelen.

Bij thuiskomst merk ik echter dat mijn creditcard door holidaycars.com wel werd gedebiteerd voor het bedrag van de huur.

Holidaycars.com beweert nu dat de wagen wel werd bevestigd door de lokale partner en vraagt aan mij wat er fout ging. Dit ging er fout:

1. Holidaycars.com weet blijkbaar niet dat er geen reserveringsbevestiging of voucher werd verstuurd.
  2. Op de dag van ingang van de huurovereenkomst was er nog geen bevestiging van de wagen (zoals mij telefonisch werd meegedeeld). Waarom werd er mij geen alternatief voorgesteld, zoals ze zelf aangeven op hun website?
  3. Holidaycars.com beweert dat de wagen werd bevestigd door de lokale partner alhoewel die bevestiging er op de dag van vertrek nog niet was.
  4. Als de wagen bevestigd zou zijn geweest door hun lokale partner, weten ze blijkbaar niet dat de wagen niet werd afgeleverd.
  5. Er werd mij telefonisch beloofd dat ik zou teruggebeld worden, maar dat is niet gebeurd, noch om te melden dat alles ok is, noch om te zeggen dat de wagen niet beschikbaar is.
  6. 10 dagen nadat ik dit aan hun heb gemeld is er nog steeds geen reactie van de afftersales.

Van zodra dit opgelost is, zal ik dit hier melden, maar mij zijn ze definitief kwijt als klant en ik kan alleen maar iedereen afraden bij holidaycars.com te boeken.

In het begin waren ze zeer goed, nu zeker te hard gegroeit.

Voor alternatief kijk op www.eautohuur.nl of be

Groet uit Zuid Afrika

Vervolg op mijn vorige bericht:

Ik heb op 25/08 na herhaaldelijk aandringen en na eerst een afwijzende mail van Holidaycars.com uiteindelijk een creditfactuur ontvangen voor de ten onrechte betaalde autohuur.
Het geld zelf staat nog niet terug op mijn rekening.

Via Cheap Tickets had ik een auto gehuurd voor onze vakantie op Corsica. De kosten hiervoor (EUR 467,20) moest ik meteen overmaken. Volgens de voucher die ik ontvang, had ik de auto gehuurd via Holiday Cars bij Budget Rent a Car.

Toen ik de auto op de luchthaven van Bastia wilde afhalen, kon ik wel een auto meekrijgen, maar dan moest ik nóg een keer betalen, omdat er nog niet betaald zou zijn. Ik heb eerst naar Holiday Cars gebeld, omdat dat volgens de voorwaarden bij onduidelijkheden verplicht is. De persoon die ik daar sprak kon mijn reservering niet in het systeem van Holiday Cars vinden. Het speet hem dat hij mij verder niet kon helpen en hij raadde mij aan de bonnetjes goed te bewaren.

Omdat ik verder geen keus had, heb ik het gevraagde bedrag (EUR 578,60, dus bovendien ongeveer 25% duurder) dus maar ter plaatse betaald.

Bij terugkomst heb ik naar Cheaptickets gebeld en bovenstaand probleem uitgelegd. Mij is meegedeeld dat ik scans van de bonnetjes moest mailen, dat Cheaptickets dit probleem verder zal afhandelen met Holiday Cars en dat de extra gemaakte kosten teruggestort zouden worden.

Na een paar herinneringmailtjes, kreeg ik van Cheap Tickets te horen dat zij het bedrag dat ik aan hen betaald had, teruggestort zou krijgen en dat Holiday cars had toegezegd de extra gemaakte kosten te vergoeden. Het bedrag van Cheap Tickets stond binnen enkele dagen op mjn rekening. Van Holiday Cars heb ik - inmiddels ruim 8 maanden verder - nog steeds niks ontvangen. Cheap Tickets heeft ze een herinneringsmail gestuurd. Ik heb mij ook maar eens rechtstreeks tot Holiday Cars gericht, maar meer dan een standaard ontvangstbevestiging heb ik niet ontvangen.

Ik vind het ongemanierd om niet te reageren op mijn mail en via Cheap Tickets toezeggingen aan mij te doen, maar die vervolgens niet na te komen.

Daarnaast betekent deze hele gang van zaken dus, dat als je via een site een auto huurt voor een bepaald bedrag, het kan betekenen dat je toch een hogere prijs moet betalen. Cheap Tickets heeft dan zogenaamd wel aan zijn verplichtingen voldaan door het bedrag dat ik aan hen had overgemaakt terug te storten, maar ik had natuurlijk nooit voor deze auto gekozen, als ik had geweten dat deze ruim EUR 110 duurder zou uitvallen!

Bij heel veel sites, zoals Cheap Tickets, Tix etc, worden de goedkoopste auto’s eigenlijk verhuurd via Holiday Cars. Dat blijkt soms uit de kleine lettertjes en is dus niet altijd makkelijk te ontdekken.
Zolang ik mijn geld niet terugkrijg, zal ik nooit meer via Holiday Cars een auto huren…

Zonder reservering en dan ter plekke een auto huren is altijd duurder als via internet. Heeft niets met deze organisatie te maken! Is overal zo.

Maar vreemd gang van zaken. WIj huren altijd via www.eautohuur. nl nooit geen problemen gehad.

Bedankt voor je reactie.
Natuurlijk is ter plekke huren altijd duurder, daarom had ik ook van te voren gereserveerd via internet. Dan is het toch wel héél klantonvriendelijk om mij met de extra kosten te laten zitten, terwijl zij een fout in hun reserveringssysteem hebben zitten?

Onderstaand bericht heb ik 8 juli verstuurd, tot nu toe niets gehoord. Wie kan mij advies geven. Door deze situatie ben ik meer dan mijn spaarcentjes kwijt.

Holidaycars

Dit bericht heb ik 8 juli aan u gestuurd. Graag zou ik alsnog een reactie van u ontvangen. .Ik heb inmiddels contact met de consumentenbond.

Wij hebben onder nr…een auto gehuurd van zondag 3 juli tm donderdag 7 juli. Uiteraard vooruit betaald.
Bij aankomst in Rome was er niemand op de afgesproken plek aanwezig na meerdere malen te hebben gebeld , uiteraard ook naar Nederland, kwam er na zo’n 2 uren een busje. Deze bracht ons naar het kantoor van Advantage. Hier heerste chaos! Mensen die stonden te wachten, telefoon die zodra hij overging direct weer uitgedrukt werd. Boze mensen. Na eindeloos wachten bleek er geen auto te zijn. We konden een fiat panda meekrijgen. Met 4 volwassenen een baby +kinderwagen enz. zou dit nooit lukken. Ik vroeg de “baas” of ik ergens in de buurt een auto kon huren. We moesten deze dag nog 300 km rijden en op de camping zat mijn man en mijn dochter met haar baby inmiddels al zo’n 4 uren te wachten. Er waren geen auto’s te huur. En verder kon deze meneer ons niet helpen. We (schoonzoon en ik) zijn na een telefonisch contact teruggegaan naar Fuimicino, om daar te proberen alsnog een auto te huren. Na nog eens uren bezig te zijn hebben we daar uiteindelijk 2 kleine auto’s kunnen huren. We konden 's avonds om 19.30 vertrekken.En waren om 23.30 op de plaats van bestemming. Deze hele toestand kostte ons ook nog eens een dag vakantie, een dag waarop familie in Italië de hele dag op ons hebben gewacht. De kosten euro 789,12. U begrijpt dat ik zeer teleurgesteld ben in uw bemiddeling met dit bedrijf. Ik vraag u dan ook om de extra gemaakte kosten voor uw rekening te nemen. Telefonisch heeft u al toegezegd het betaalde bedrag a euro 319,- terug te boeken naar mijn rekening
Graag hoor ik z.s.m van u. En ik zou zeker geen mensen adviseren zaken te doen met dit verhuurbedrijf.