Animator Turkije

Misschien heb je er wat.

www.wanna-go.nl
www.recrajob.nl
www.tui.nl
www.gobest.nl (kidsworld)
http://www.scout4talent.com/

Of kijk op de sites van club med, magic life en robinson. Dit zijn grote hotelketens die ook in turkije zitten.

Of probeert het via hotels.

de sites goed in de gaten houden

Denk er goed overna hoor…
Ik woon in Turkije en heb deze zomer in een animatieteam gewerkt.
Het is leuk werk en als je het allemaal nog aan kan kan je de dingen die minder leuk zijn nog wel hebben.
Ik (en het hele team) kwam op een gegeven moment op het punt dat je gewoon echt dood moe bent en dan kun je al dat gezeur van gasten niet meer echt hebben.
Ik werd er na 4 maanden werken doodziek van. Nederlanders hebben veel te zeuren, vinden snel iets slecht.
Je rent je poten onder je lijf uit in de animatie en werkt je kapot. Ik werkte gemiddeld zo’n 117 uur per week. En het salaris is idd niets.
Nu valt dit werk voor 2 maanden best vol te houden hoor, de eerste 2,5 maand vond ik het geweldig!
Ik wil niet alleen negatief doen want het is echt wel leuk werk. Maar idd werken ze in veel teams met straffen (te laat? geen vrije dag, of bijv. een week lang een uur eerder beginnen dan de rest)
Nu is het in de animatie heel belangrijk dat je op tijd bent maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je te laat komt.

Voor mij was dit het 2e jaar in de animatie. Ik heb gemerkt dat het heel erg belangrijk is in wat voor team je zit. Omdat je zoveel werkt is het eigenlijk gewoon je leven en dan is het erg vervelend als je met iemand ruzie hebt o.i.d.

Nou goed ik kan er uren over door gaan… Als iemand vragen heeft stel ze gerust.
Maar denk er goed over na, als je op vakantie bent lijkt alles leuk, maar dat is het lang niet… Ik ben vaak in huilen uitgebarst, zowel door ruzie, vermoeidheid, moeilijkheden in het werk zelf etc etc.

Ik ben dit jaar ook op reis geweest naar turkije, rexene resort in gumbet. animatie was daar top. maar ik kan wel geloven dat het niet altijd even gemakkelijk is…

Ik ben momenteel ook aan het overwegen om enkele maanden naar turkije te gaan als kinderanimatrice. Het lijkt me inderdaad lastig, maar als je er erg achter staat, is het te doen?

als iemand iets (hotel, team, …) kan aanbevelen, laat het weten.

alvast bedankt

Ik heb afgelopen zomer in Turkije gewerkt als animatrice. En het was geweldig!
Het ligt ook gewoon maar net aan het hotel waar je werkt, dat meisje hierboven zegt dat ze 117 uur in de week werkte nou dat werkte ik zeker weten niet!
Ik werkte ongeveer 10 uur per dag, en echt zwaar was het niet! In ons hotel was ook alleen soft animation dus misschien dat het ook daardoor kwam.

Maar het klopt wel dat gasten veel zeuren, daar had ik ook last van niks was goed maarja klagers heb je overal!

Enigste wat me tegenviel was de warmte, ik zat er vanaf juni dus met de hittegolf en soms was het gewoon 48 graden en moest je bijvoorbeeld strandvoetbal gaan doen ofzo. Gelukkig was er een zwembad waar we soms gewoon een duik innamen met onze kleren aan want die droogde toch binnen een half uurtje haha.

Voor iedereen die het wil doen, als je het graag wilt doe het gewoon! Trek je niks aan van de mensen die zeggen het is niet leuk, je verdiend niks, lange dagen etcc… tuurlijk zijn het lange dagen je bent de hele dag in het hotel maar het hotel is ook een soort van je huis geworden. Na 3 maanden had ik echt zoiets van ik voel me echt thuis hier en je bent echt niet elke minuut van de dag aan het werk, je hebt toch contact met iedereen uit het hotel iedereen die er werkt je kent ze enzo echt gezellig!

Voor mij was het een leuke ervaring, ik heb een leuke tijd gehad met leuke mensen en als ik een aanbod zou krijgen zou ik het volgend jaar zo weer doen!

Als mensen dingen willen weten ofzo kun je me mailen!

Hoi!
Net als velen leek het mij erg leuk om eens in een animatieteam te werken onder de zon, dus ging ik vorig jaar op zoek naar de mogelijkheden. Aangezien ik maar 2 maanden beschikbaar was en geen zin had om een wilde gok te wagen bij een vage organisatie besloot ik het bij Jetair (Tui België) te proberen. Als je maar 2 maand kan werken kan je dit wel enkel als kinderanimatrice doen en je moet ervaring hebben met kinderen. Volwassenanimatoren werken 5-7 maanden.
Na selecties en een korte cursus zonden ze mij naar een hotel in Colakli (bij Side en Manavgat). Nu hier ben ik qua werkuren echt met mijn gat in de boter gevallen :slight_smile: Ik hoefde er alleen de miniclub te doen, en natuurlijk guest relations met de jetairklanten (bussen opwachten, info geven,… als het druk is neemt dit ook wel wat tijd in beslag!) ik werkte dus niet zo heel veel uren. Ik moest maar 2 keer in die hele periode meedoen aan de avondshow. Nu is dit niet voor iedereen zo, ik heb van vele anderen gehoord dat zij in hun hotel veel harder moesten werken, met repetities erbij enzo klop je veel meer uren! Maar meestal deden ze dit met plezier, dus dan neem je het er graag bij.
Nu had ik ook wel niet altijd het gevoel dat het zo heel goed klikte met de andere animatoren(op enkele uitzonderingen na). Ik zat hier maar voor 2 maand, dus dan geeft het niet dat je niet met iedereen overeenkomt. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat als dit je dagelijkse leven is, het heel frustrerend moet zijn als je voortdurend ruzie hebt of gewoon geen band hebt met deze mensen. Je moet er rekening mee houden dat je collega’s niet altijd even vriendelijk zullen zijn als toen je gast was, want tegen de gasten moéten ze vriendelijk zijn, tegenover hun collega’s zijn ze gewoon zichzelf. Als je moet samenwerken kan het wel eens botsen…
Het voordeel aan een organisatie als Jetair is dus dat je een duidelijk contract krijgt met goede afspraken over je taken. Je komt ook vaak ergens terecht waar je andere belgische (of nederlandse, ik weet niet hoe het zit bij arke) collega’s hebt. Je weet echter niet op voorhand of je in een team terechtkomt waarmee het klikt.
Heb je zelf een hotel in gedachten waar je de animatoren al een beetje kent, kan dat een groot voordeel zijn. Het team waarmee je werkt is belangrijk. Maar dan werk je wel onder turkse voorwaarden, die misschien niet vergelijkbaar zijn met de belgische…
Ik vind persoonlijk dat als je er zin in hebt dat je het gewoon een keer moet proberen! Je leven daar zal niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, maar dat zal ook wel niet zo zijn als je thuis blijft zeker? De mooie momenten wegen op tegen de mindere en je hebt er een prachtige ervaring bij. Ik denk dat ik volgend jaar in ieder geval terug ga… :zon:

@ salak_manyak

wanneer beginnen de inschrijvingen bij jetair? en welke vereisten stellen ze, bijvoorbeeld qua talenkennis? welke nationaliteiten zaten er dan bij jou in het animatieteam?

c

Hey,
ze hebben mij verteld dat vanaf december de selecties voor nieuwe animatoren beginnen. Hou hun website jetaircareer.be in de gaten.
De vereisten zijn dat je minstens tweetalig bent: nederlands en frans, engels is ook wel belangrijk en andere talen zijn een pluspunt maar niet echt nodig. Je moet dus wel een woordje frans kunnen, maar laat het je niet teveel afschrikken want ze eisen niet dat je het perfect spreekt. Op de selectie vragen ze je om wat over jezelf te vertellen in het frans en het engels, dus als je het daar een beetje over je lippen krijgt is dat normaal in orde :wink:
Verder moet je ook wat ervaring hebben met het begeleiden van groepen kinderen, bv door jeugdbeweging of georganiseerde kampen ofzo.
Ik, samen met twee belgische jetaircollega’s, werkte in het hotel samen met een groot animatieteam met voornamelijk turken, maar ook heel wat russische (en bulgaarse) animators. Er waren ook twee duitse meisjes.
Maar dit hangt natuurlijk volledig van het hotel af waar je terechtkomt.
Bovendien gaat jetair volgend seizoen meer focussen op hun ‘funclubs’, dit zijn hotels waar een heel jetairteam werkt, dus niet alleen kinderanimatoren maar ook sportanimatoren, hostess, enz. Als je hier komt te werken heb je dus zeker belgische collega’s.

Hallo

Ik ben op zoek naar werk als animatrice in Turkije voor het zomerseizoen 2008. Ik ben daarbij op zoek naar iemand die ook van plan is om naar daar te gaan in deze periode… Zo ben ik misschien niet alleen :slight_smile:

Heeft nog iemand dezelfde plannen? Laat het mij weten…

@ikje5

Hai hai…
Komend seizoen moet ik voor school stage gaan lopen… en wil dit ook graag doen in Turkije. Van wanneer tot wanneer wil je en in welke plaats?

groetjes

Ik wil misschien volgend jaar ook weer gaan! Mail me anders even!

Ik heb dit jaar ook als animatrice gewerkt 4 maanden :smile:

@ sweet-daantjuh
hoi

Ik studeer af op 1 februari, dus ben ik eigenlijk vanaf dan beschikbaar. Ik heb mn gegevens doorgegeven aan het animatieteam van ons hotel waar ik enkele weken geleden was. Zij werken vanaf april-mei. Waar is eigenlijk om het even voor mij. Wat voor werk zoek jij en voor hoelang?

groetjes

Hoi Annabel,
ik ben ook opzoek! als je me info kan geven graaggg :smile:

Hoi,

Ik wil ook heel graag in 2008 werken in turkije !! Het liefst in Marmaris. Meiden die dat ook van plan zijn…voeg me even toe [EMAIL=“daisyabma@hotmail.com”]daisyabma@hotmail.com :zon02:

Groetjes,
Daisy

Hey!

Ik ben ook op zoek naar een baantje als animatrice in Antalya… Ik ben echter alleen beschikbaar in de maand Juli! Weten jullie of het ook mogelijk is om ergens voor slechts 1 maand te werken?
Bij organisaties zoals Jetair moet je altijd minstens 2 maanden vrij zijn :-s
Als er nog mensen zijn die deze zomer naar Anatlya als animatrice willen gaan werken, laat me iets weten!

greetz, Naiky

MISSCHIEN HEEFT IEMAND IETS AAN WWW.RECRAJOB.NL.

voor de zomermaanden hebben we bij ons nog iemand voor de kids club nodig hier in belek wel belangrijk dat je engels duits en misschien beetje russisch en/of frans kan spreken, laat het me weten. bedenk wel dat het hard werken is en je misschien vaak moe zult zijn maar toch altijd een lach op je gezicht moet hebben, maar desondanks zul je toch ook een hoop plezier maken, doe het nu bijna 3 jaar en bevalt nog steeds :wink:

Ook zijn wij nog opzoek naar animatoren in Side of Belek, het liefst voor een heel seizoen.
Intresse? neem contact met me op

Hallo.

Ik zoek ook werk als animatrice in de omgeving alanya het liefst in oba of kestel of mahrmutlar.
ik kom nu al 10 jaar in turkije en ben van af het begin al geintreseerd in de animatie daar.
Is er iemand die met mij mee zou willen de zomer van 2008 laat het me dan even weten met zijn 2en is altijd gezelliger dan alleen mijn msn is [EMAIL=“Leona_jetta_poker@hotmail.com”]Leona_jetta_poker@hotmail.com of [EMAIL=“Leona_sauvage@hotmail.com”]Leona_sauvage@hotmail.com

Groetjes