Animator Turkije

Is dat nu echt nodig dat iedereen volgend jaar naar Turkije gaat om te werken ? Je verdient véééééél minder dan hier en je neemt de Turken hun job af ! De Turken zelf hebben het momenteel erg moeilijk om een job te vinden en dan gaan de buitenlanders ze nog eens gaan afnemen.

Begrijp precies wat je bedoelt Sev. Het is voor de plaatselijke bevolking al zo zwaar om werk te vinden.
Hier zijn zat goede vakantiebanen te vinden die meer betalen. Ga daar dan lekker als toerist je verdiende geld spenderen. Trekt de economie ook weer wat aan.

Ik ben blij dat je me verstaat Fransijn, maar probeer dit maar eens aan iedereen uit te leggen, vooral aan de jongsten hier op het forum. Nou, ik weet wat mn vriend moet doorstaan en hoe moeilijk hij het heeft, en hij is zeker niet de enige, daar ben ik zeker van !
Waarom niet hier een maand vakantiejob gaan doen en dan met dat geld een week of twee naar Turkije ? Is toch beter dan daar hard moeten werken en nog niets verdienen ?

Heel vaak is het zo dat meisjes op vakantie gaan en daar een vriendje krijgen en daarom graag willen werken in Turkije…
Maar denk er eerst goed over na, want ik was na een vakantie in Turkije ook heel erg enthousiast en wou ook heel erg graag terug (werken daar dus), maar na het lezen van een aantal reacties begin ik dingen van een ander perspectief te bekijken. Sev en Fransijn hebben gelijk, die mensen daar hebben het al zo moeilijk, zij kunnen amper werk vinden en dan komen wij het afpakken.
Maar aan de andere kant… Sommige hotels willen juist een gemengd team… Heeft ook wel voordelen: meerdere talen, gemixte culturen kan het allemaal aantrekkelijker maken.
Echter is het wel zo dat je veel te hard moet werken voor de hoeveelheid geld…
Er komen hier zoveel jonge meisjes voorbij die als animator in Turkije willen werken. Ik denk dat er niet eens zoveel animators nodig zijn :wink:

Akkoord, ik zou ook nooit in Turkije willen werken, maar erheen gaan om er twee maanden als animatrice in een hotel te werken noem ik niet werken…
Zoiets doe je vooral om een leuke levenservaring op te doen, ik heb dat al altijd willen doen, dus ook niet voor het geld, het is mooi meegenomen natuurlijk dat beetje geld dat je verdiend…
Trouwens in alle hotels waar ik al geweest ben zijn bijna nooit turkse animators, hooguit 1 of 2, bijna allemaal buitenlanders! Dat is volgens mij ook de bedoeling… zodat je de toeristen animators kan aanbieden die verschillende talen kennen enz.
Het is mijn bedoeling dus ook helemaal niet om de turken hun job af te nemen, ik zou dat ook maar 1x in men leven willen doen of tenzij het geweldig goed mee valt en ik ooit nog eens 2 volledige zomermaanden vrij ben…

greetz, Naiky

Hallo,

waar ık werk ıs alles dık ın orde. hıer heb je elke week een vrıje dag, ın andere hotels geven ze je soms geen vrıje dag omdat je bıjvoorbeeld eens 5 mın te laat komt of omdat je nıet genoeg cd’s of t-shırts verkoopt… er wordt hıer enorm veel gewerkt met straffen. Maar waar ık werk valt dat dus best mee. kleın hotel…

Bon ja… ık werk hıer nog tot 3 september… en ık zoek een vervangster. Je moet morgenstrechıng en aerobıc kunnen geven. en duıts, nederlands en engels zeker kunnen spreken. vooral duıts. 250 tot 300 euro ın de maand.

dıt ıs heel drıngend. wıe geınteresseerd ıs, gelıeve zo snel mogelıjk te maılen naar [EMAIL=“amigotitan@hotmail.com”]amigotitan@hotmail.com (ın het engels graag)

het hotel heet Club Titan. dat ıs ın kargıcak, 15km van Alanya.

ık hoop snel reactıe te krıjgen, als je echt ın amımatıe wılt gaan werken dan ıs dıt de beste plaats.

groetjes

b

in bovenstaande hotel kon ik ook werken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan, omdat ik die man die ik op msn had niet helemaal vertrouwde

nu lees ik dus van b dat alles daar goed is
wie weet volgend jaar dat ik in Turkije ga werken. dit jaar heb ik 1 week in Turkije gewerkt. in Kiris.

De turken hun werk afnemen… what the…?? Hoe komt het dan dat het bijna onmogelijk is om meisjes te vinden in turkije? Mijn chef is nog altijd op zoek naar een vervangster voor mij… Hij kan er maar geen vinden, want of ze spreken enkel turks, of van streching en aerobic weten ze helemaal niets af.
Akkoord, jongens zijn er genoeg in Turkije… Maar meisjes is iets heel anders.

BTW, ze hebben me gesmeekt om daar te blijven… waarom? Wel, omdat ik 5 talen spreek en heel goed met alle gasten kan omgaan. Oud, jong, maakt niet uit. Veel animators zijn alleen maar op zoek naar een heel seizoen lang lekker iedere nacht een andere meid binnen te draaien. Heel veel zijn zo… Managers hebben graag de Europese werkmentaliteit… Dus waarom zou ik daar niet mogen gaan werken? Zeg me dat eens. Ik loop helemaal geen vriendje daar achterna, ik doe deze job omdat ik het een leuke job vind. het is een ervaring die ik mijn hele leven ga meedragen… en ja… ik ga er nog gaan werken…

en ik noem dat helemaal niet het werk van de turken afnemen, want er de turkse meisjes zijn blijkbaar heel schaars daar… voor animatie toch… en de turken vinden heus wel werk in animatie… velen zijn alleen niet vlug tevreden… geloof me, in die tijd dat ik er gewerkt heb, heb ik er veel zien komen en gaan. Met de juiste instelling en de juiste kwaliteiten, vind je heel gemakkelijk werk in animatie. En als je nog iemand weet die werk zoekt, ik weet een hotel waar ze er zoeken…

dat is mijn mening, sevgilim

b

Nadat ik me stage rond had voor een ander land, werd ik daarna gebeld door een hotel in kemer.Ik kon daar eventueel stage gaan lopen. 2 meiden van me school hebben vorig aar via limit tours stage gelopen en dan in een hotel in Side. Ze moesten echt keihard werken en ze zeiden ook je kunt het beste niet alleen gaan maar het fijnste is om met ze tweeen te gaan.Je kunt dan als het wat minder gaat op die person terugvallen. Je moet ook denken, je moet vaak zelf voor onderpand zoeken en als het hotel het aanbied, dat niet vaak te vergelijken dat je zelf gewend bent. NAtuurlijk kan het per hotel, manager verschillen.Misschien is het ook anders als je bijvoorbeeld voor de bekende hotelkentens gaat werken of via een nederlandse animatiebureau, bijv , kidsworld of via Tui. De ene treft het vaak beter dan de ander, maar als je in spanje of griekenland gaat werken, dan is het ook dat je lange dagen maakt en dat je soms/ vaak dezelfde problemen kunt treffen als in Turkije

En ff antw op verhaal van b- woman; ik moet je ook gelijk geven, dat je veel meer buitenlanders meisjes ziet in de animatie, dan turkse meisjes. Turkse meisjes zie je vaak in de horeca of bij de receptie, maar dat is ook weer per hotel verschillend.

groetjes Besmile

Het is hem gewoon vaak zo dat Turkse meisjes vooral in de kuisploeg van een hotel zitten en de mannen zijn vooral barman of garcon in het restaurant…
Wij nemen hun werk helemaal niet af… Ik ben juist van plan in 1 van de hotels van kidsworld te gaan werken… Die zoeken speciaal nederlandse animators!

Hey heb je al wat gehoord :stuck_out_tongue:

ja hoor, vandaag… ik zal het je doormailen :-p

ja ik namelijk ook op zoek naar zo’n baan voor volgend jaar en…
ik heb een mail gestuurd naar de manager van het hotel waar ik graag zou werken en heb al een mail trug gekregen en hij zei me dat dat mogelijk is om volgend jaar als animator of in de mini club te werken…
nuja zover ben ik al…
moet je dan gewoon naar het reisbureau gaan en vragen “een reis naar turkije voor drie maanden?” of hoe leg je dit dan uit… en gewoon dan je visum kopen en dan kun je der 3maanden verblijven?
of weet iemand hoe dit dat zit?
danku op voorhand…

Het lijkt me niet dat je een reis bij het reisbureau gaat kopen voor 3 maanden.
Meestal zit het verblijf er al in bij het werk dus je moet alleen een vliegticket kopen. Dat kan je via het reisbureau doen maar ook gewoon goed zoeken op internet.
Als je een visum in turkije koopt op het vliegveld dan is die maar een paar weken geldig, je moet volgens mij een ander visum kopen, maar hoe dat zit weet ik niet.

oke danku voor je reactie … nog mensen ???

gewoon een enkel ticket boeken en als je eind datum weet, dan een terug ticket boeken. De visum is 3 maanden geldig.Sommge meiden pakken dan vaak de boot naar griekenland en dan hebben ze weer een nieuwe visum,Maar als je niet dicht in de buurt zit van een griekse eiland, dan gingen vaak meidenhet op een andere manier een nieuw e visum regelen.Maar weet ff niet meer op wat voor manier.

oke danku voor je raad ben ik heel blij mee… nuja … het begint te lukken stap voor stap maar het grootste probleem is hier thuis… naajaa alsk volgend jaar zomer seizoen ga ben ik 18 dan mag ik doen wattek wil maar ouders willen dat echt niet! ze zeggen alk dit doe dat ze mij nooit meer zullen bekijken… maar ik weet dat ze dat niet menen maar toch… ik ga het proberen het is tenslotte niet voor het geld ik het doe want zoveel is dat niet maar het is een ervaring voor het leven!!

ik ga misschien ook weer in Turkije werken volgend jaar

Hey heb je er al vaker gewerkt?

En waar heb je toen gewerkt, was het leuk?

ik wil misschien volgend jaar ook voor een langere tijd naar Turkije.