hier ben ik (al)weer met nieuwe vragen…ze blijven komen
heb een vraagje over ons schema en over
khao sok national park
dit lijkt ons echt supermooi! en dus de moeite waard om aan ons reisschema toetevoegen.wat is tegek om daar te doen?hoe kom je dr t beste etc…?
ik heb zo ongeveer dit schema tot nu in mn hoofd zitten
misschien zouden jullie er ff naar willen kijken of het allemaal wel lukt in 3weken:
8 feb -aankomst bangkok om half 3 smiddags-dus verder die dag wat bijkomen en acclimatiseren denk ik…
9-feb- omgeving kannachanaburi,erawan waterfalls(hoelang zullen we hiervoor uitrekken?)
slaan ayutthaya over en we willen graag ipv naar sukhothai
10 feb:dus trein of busreis naar sukhotai
11feb:sukhotai
12feb:naar chiang mai
13febtot17:chiang mai(jungletrekking doen/naar pai of lampang?)
18feb:dan vliegen naar pukhet(het goedkoopste wat ik kon vinden was via air asia voor rond de 110,- met 2pers)
19feb:naar krabi omgeving
en vanuit daar weet ik t ff niet meer
we willen dus erg graag naar khao sok national park en kanoeen op t meer…
en wat mooie rustige eilandjes om te chillen, koh lipe trekt ons erg aan,railay is dat wat?
maar ook de rustige kant van ko pha ngan lijkt ook leuk maar dat is weer wat uit de buurt misschien?
we vliegen op 1 maart terug naar nederland(helaas…)
En we willen graag eindigen met een paar dagen bangkok(2denk ik)
iemand tips om" mijn schema" op een relaxte manier af te ronden?
ben ook erg benieuwd hoe het national park was?
alvast erg bedankt mocht je deze enorme lap tekst gelezen hebben!lol2
Over Khao Sok kan ik je niets vertellen helaas. Wij hadden het ook op de potentiele agenda staan maar hebben het geskipt. We vlogen ook van Chiang Mai naar Phuket, en ik vond het toch teveel gedoe om vanaf Phuket eerst weer noordwaards te reizen naar Khao Sok (bus vanaf Phuket zo’n 4 uur) en daarna weer af te zakken naar het zuiden. Wij zijn uiteindelijk vanaf Phuket via Ko Phi Phi, Ko Lanta naar Ko Lipe afgedaald. Omdat ik het heerlijk vind om op het water te zijn heb ik dat als fijne reisdagen beschouwd. De boot van Ko Lanta naar Ko Lipe duurde het langste, zo’n 6 uur. De overige waren maar 1 of 2 uur geloof ik.
Ko Lipe kan ik heeeel erg aanbevelen. Wij zaten er eind november/begin december en toen was het heerlijk rustig. We zijn er een kleine week gebleven. Leuke barretjes op het strand, mooie snorkelgelegenheden en een geweldig strand. Heb zelfs een zakje zand meegenomen omdat ik het zó wonderlijk zacht vond Hou er wel rekening mee dat het eiland klein is, er is niet heel veel te doen behalve zonnen en zwemmen. Kon ik me prima mee vermaken aan het eind van zo’n reis, maar als je echt nog wat actiefs wil doen kom je daar niet verder dan snorkelen, duiken of het eiland rondlopen…
In één dag van Bangkok naar de Erawan watervallen en dan de volgende dag (vanaf Bangkok neem ik aan) door naar Sukhothai wordt volgens mij heel krap. Dacht dat je niet eens in 1 dag naar Erawan en weer terug kon, maar dat weet ik niet zeker. Wij hebben het gecombineerd met een bezoek aan Kanchanaburi (vond ik verder niet zo heel spannend, maar wilde zo graag naar die watervallen) en een overnachting daar. Misschien dat iemand anders weet hoe en of je het in 1 dag kan doen, maar het lijkt me lastig.
Succes met je voorbereidingen en veel plezier met de voorpret!
late reactie terug van deze kant.:redface: …maar thanks voor je info!:chin:
heb mn hele schema weer ff onder de loep gehouden en we hebben toch weer wat weg gestreept…
het moet wel vakantie blijven idd…dus wat relaxter aan is waarschijnlijk veel beter.!
ko lipe is dus super?!
heb enorm zin om te gaan duiken in die omgeving,t ziet er erg mooi uit.
Ik hou helemaal niet zo van drukte,vind t wel leuk om savonds gezellig een biertje te drinken ergens(of meer…) maar echt een party ofzo dat hoeft voor ons niet.
we gaan de vlucht van chiang mai naar phuket alvast boeken
en zijn dan denk ik genoodzaakt een nachtje in phuket te slapen…
Ik hoop wel dat er nog en slaap plek(beetje budget) op ko lanta en koh lipe te vinden zal zijn in februari…denk je dat dat lastig wordt of is er altijd wel iets te vinden?
Ko Lipe is zeker niet druk, als ik de uitbuiter van een bar moet geloven alleen rond kerst en nieuwjaar, maar dat is overal. Kijk wel na of er locale feestdagen zijn want dan kan het wel druk zijn. In november konden we op beide locaties prima op de bonnefooi wat vinden voor 600 baht. Op de boot van Ko phi phi naar Ko Lanta kwamen ze zelfs óp de boot al kamers verkopen (en dan staan er nog 100 man langs de bier die ook hun kamers kwijt moeten). Het bleek op Ko Lanta zelfs zó rustig dat 9 van de 10 restaurants op het strand leeg was en dat het 10e halfvol zat… Te rustig vonden wij dus na een dag hielden we het voor gezien.
Evt. kan ik je nog wat foto’s mailen van Ko Lipe + accomodatie (die was wel heel basic hoor, bed+fan+douche met koud water), stuur me dan ff een PB met je mail adres.
ik heb nog een vraagje die jij denk ik wel weet te beantwoorden
aangezien we haast dezelfde keuzes maken als jou reisschema;)
we komen de 9efeb aan in bangkok
en willen de volgende dag graag naar kanchanaburi om de erawan watervallen te zien.
(we hebben maar 3 weken dus willen het een beetje compact houden.)
de bridge en de musea hoeven voor ons niet echt en het plaatsje kanchanaburi zelf was een tegenvaller toch?
is het mogelijk om de 10e vanuit bangkok meteen naar de watervallen te reizen
daar te overnachten en de volgende dag weer terug naar bangkok te gaan…
of is dit te ambitieus??
we willen dan de nachttrein van bangkok naar chiang mai nemen en daar een paar dagen verblijven.
dan terugvliegen naar phuket en omgeving krabi eilandjes hoppen etc…
ik vind het wel erg jammer om sukhotai er uit te moeten schrappen…maar t wordt anders te krap allemaal of niet?
Volgens mij moet het wel kunnen, maar ik weet het niet zeker… We kwamen mensen tegen die op de eerste dag volgens mij van BKK naar Kanchanaburi waren gereisd, en op de tweede dag naar de watervallen gingen maar wel om 14.00 uur de laatste (!) bus terug moesten hebben naar Bangkok.
Vind je schema er voor 3 weken prima uitzien zo, niet te druk, en vliegen van Chiang Mai naar Phuket vond ik een heerlijke optie. Wij zijn uiteindelijk vanaf Ko Lipe teruggereisd naar Trang en vanaf daar ook weer teruggevlogen naar Bangkok. Van deur tot deur ben je dan nog 12 uur onderweg hoor (boot, busje, wachten, vliegen, taxi etc.), maar dan ben je wel in een dag weer terug in Bangkok.
Je zou ipv Sukothai ook een dagje naar Ayuttaya kunnen gaan vanuit Bangkok. Is natuurlijk niet 't zelfde, maar komt een beetje in de buurt en is in 1 dag goed te doen (2 uur enkele reis per bus/trein). Hoe handig Sukothai anders in te passen is weet ik ook niet…
thanks! lief dat je zo snel reageert! handig zeg hihi…
soms is het zo lastig om echt alles een beetje concreet te krijgen in je hoofd.
(in de lonely planet staat ook niet alles…wel veel…heeeel veel;)
veel dingen zullen we terplekke ook wel uitvinden en kunnen regelen maar ben ook nogal van het plannen en vantevoren willen weten hoe en wat…
snap je helemaal…! maar we zien t wel…
we gaan straks wel al de vlucht van chiang mai naar phuket boeken
aangezien die elke dag minder gaat en duurder wordt lijkt ons dat wel slim
en een overnachting in phuket misschien ook.je komt daar met vliegen pas `s avonds aan…
ik heb er zo`n zin in!!! nog een paar weekjes…
nog even kijken wat ik voor kleding mee zal nemen daar verschillen de meningen ook nogal over hier en daar…
kun je nou wel een hemdje aan(daarmee bedoel ik niet bij tempels hè…)of niet?
en een rok net boven de knie?dus niet heel kort…
echt superbedankt je hebt me al heel wat vooruitgeholpen!
dit is ook wel de voorpret hè!
ben je al een nieuwe reis aan het plannen?
Leuk he, die voorpret? Heb een half jaar forums afgestruind, boeken gelezen, websites bezocht enzovoorts… De dingen die je omschrijft herken ik heel erg, ben zelf van huis uit ook heel erg van het plannen. In Thailand wilde ik dat echt een keer loslaten, ook voor mezelf om te kijken hoe me dat zou bevallen, en ik vond het heerlijk.
Toch is het inlezen voor mij wel een heel leuk stuk van de voorbereiding geweest. Je wilt toch graag weten ‘wat er in een land te koop is’, en als je beperkt de tijd hebt is het (vind ik) toch wel handig om te weten wat je ongeveer wil doen. Uiteindelijk had ik in m’n hoofd een hele reeks van dingen zitten die ik wilde doen/zien, waarvan ik op voorhand wist dat het veel te veel was voor 4 weken. Ter plaatse hebben we toen steeds gekozen wat we gingen doen en wat we helaas gingen overslaan Dat je daar alles kan regelen is natuurlijk heel fijn, maar om echt ter plekke nog de highlights uit te zoeken zag ik niet zo zitten.
Hoe dat zit met die vluchten weet ik niet, wij hebben die van ons ook van te voren geboekt, kostte volgens mij 80 of 90 euro voor ons samen. Toen we later van Trang naar Bangkok terugvlogen kostten de tickets rond de 100 euro (voor 2) en die hadden we 1 dag van te voren geboekt… Die vlucht van Chiang Mai naar Phuket hadden we geboekt onder het motto van ‘het is niet al te duur, als het ter plekke toch helemaal niet past in het schema van wat we willen doen laten we hem schieten’, maar dat was niet nodig.
Denk dat wij dezelfde vlucht hadden als jullie, die rond middernacht aankomt in Phuket. Wij hadden een guesthouse geboekt in Phuket town (omdat we de volgende dag door wilden reizen), maar de ‘nachtreceptioniste’ werd niet wakker toen we aanbelden. :mad: Daar stonden we dan, om 01.30 's nachts… Voor het eerst tijdens de reis in een stad waar 's nachts geen bal te beleven valt. Oeps! We zijn uiteindelijk wat rondgelopen en vonden gelukkig een guesthouse dat wel opendeed
Wat kleding betreft kan je volgens mij alles dragen wat je in Nederland ook draagt, ook kortere rokjes heb ik genoeg voorbij zien komen. Hemdjes bijna alleen maar. Als je echt op plekken komt waar het niet toeristisch is zou ik wel wat meer bedekken, maar in Bangkok, Chiang Mai en op de eilanden droegen veel mensen gewoon rokjes, korte broeken en hemdjes. Bij de meeste tempels kan je evt. gratis kleding lenen als je ‘te bloot’ bent, maar ik vond het fijner om m’n eigen kleding aan te hebben. Ook omdat we een keer bij een tempel waren waarbij ze geen kleding uitleenden, maar je wel gewoon in korte rokjes en blote schouders naar binnen mocht. Vond ik een beetje raar en oneerbiedig eigenlijk.
Hoe het weer in februari is weet ik niet, zal ongetwijfeld nogsteeds heerlijk zijn! Ik had in november 1 vestje en 1 lange broek mee (dunne lange broek, vond ik heel fijn met trekking), in Chiang Mai heb ik 's avonds geen vest nodig gehad behalve tijdens de trekking. Verder hebben wij op één van de eilanden, weet niet meer waar, een avond gehad waarop het een beetje fris was. Je vindt trouwens in elke wat touristische plek veel wasserettes waar je je kleren kan laten wassen, kost niet veel. Ideaal!
Omdat die 4 weken rondreizen ons zo goed bevallen zijn, zitten we nu stiekem te dagdromen over ‘een paar maanden reizen’, wordt dan waarschijnlijk pas eind volgend jaar. Kijken hoeveel we daarvoor moeten sparen, hoe het zit met werk etc… Ben helemaal verzot geraakt op Thailand maar zou ook heel graag Laos, Vietnam en Cambodja zien.
Weer lekker ‘verder voorbereiden’, want dat was wel afkicken toen ik thuis kwam
Geniet van de voorpret, nog maar een maandje! :cheer:
ja…die reiskriebels ken ik wel!
k zou ook graag weer eens een aantal mnd op pad gaan…maar ja helaas zit er dat met werk etc(ook van mn vriend) niet echt in;( bommer…:crybaby:
en misschien straks met kleine kinderen schiet t ook niet echt op,t kan wel maar wel wat lastiger en toch ook anders…!
ben wel al superblij met 3 weken hoor! we gaan er flink van genieten!
ik heb in het verleden een aantal mnd rondgereisd en dat koester ik nu maar…
wie weet als we straks met pensioen gaan hahalol2 ! pfff dat duurt steeds langer…:mad:
daarom wil ik idd net als je zegt ook echt weten dat we de leukste/mooiste dingen zien en nix mis haha!
laos of vietnam lijkt me ook erg mooi, daar komt ook stiekem steeds meer toerisme denk ik… dus snel gaan haha!
we hebben een vlucht geboekt(wel een beetje duurder dan gedacht…)van chiang mai naar phuket maarja…130,-€
terug zien we dan ook maar…
hebben het ook maar omgedraaid nu
9feb:aankomst middag bangkok
10feb: bangkok _ savonds nachttrein chiang mai 11feb: chaing mai 12feb: chiang mai 13feb: chiang mai 14feb: chiang mai 15 feb:chiang mai- savonds vlucht naar phuket
16feb: vauit phuket naar krabi en eilanden
17feb: krabi, vanuit hier laat ik het los en zien we wel waar we 'stranden"
18feb: koh lanta/toch koh phiphi even zien? koh lipe zeker! railay?
19feb:
20feb:
21feb:
22feb:
23feb:
24feb:
25feb: terugreis (meteen naar kanchanaburi (als dit kan?)
26feb: kanchanaburi erawan park
27feb: bangkok
28feb: bangkok ayyuthaya dagtrip
1maart: bangkok /s`middags terugreis…;( :dag:
zoiets wordt het dus ongeveer…hopelijk hebben we zo genoeg tijd om te chillen en veel te zien.
we zijn best actief allebei en we kunen nooit erg lang op een plek blijven dus hopen we dat het zo lekker afwisselend en toch genoeg ontspanning biedt.
Ziet er goed uit volgens mij! Ben jaloers
Wij hadden ongeveer hetzelfde gedaan: ‘Gepland’ tot de vlucht Chaing Mai - Phuket en daarna ter plekke ingevuld. Je kan per boot vanaf Phuket via Ko PhiPhi, Ko Lanta door naar Ko Lipe, dus zonder nog voet aan wal te zetten. Hebben wij gedaan en vond ik heerlijk, maar als je op je budget moet letten kan je beter over land reizen. Boot van Lanta naar Lipe kostte 1400 baht pp geloof ik en duurde 5 uur. De overige boottochten waren een uurtje en kostten zo’n 400 baht dacht ik…
Hai naamgenoot! Ik heet nl ook Mir(jam) al sta ik onder mn dochters naam op dit forum…
Super om je schema’s met tips etc te lezen. Wij zijn ook druk aan het plannen. Jullie gaan al bijna, wij moeten nog wachten tot juli. Maar dat hebben we ook wel nodig want ook wij zijn redelijk "plannerig"en willen in die 3 weken zoveel mogelijk beleven. Onze schema’s lijken wel wat op elkaar. Tenminste…soms…want je verandert hem nogal eens hihi. Zal bij ons ook zeker gebeuren.
Di 19 juli Vertrek Cairo 0.30 naar Bangkok 14.00 uur aankomst Bangkok (busstation zuid? Bouwsteen of zelf excursie regelen naar kanchanburi)
Woe 20 juli Met trein/excursie naar Kanchanaburi (Erawan vroeg in de ochtend. Met entreekaart kun je nog NP bezoeken zelfde dag, three pagado pass, Birma zie bmair.nl goede site!
Don 21 juli Kanchanaburi
Vrij 22 juli Kanchanaburi, misschien olifanenpark aldaar.
Zat 23 juli Vertrek naar Auyutthaya.
Nachttrein Naar Chaing Mai vanaf Auyutthaya met nachttrein? 2100 uur
Zon 24 juli Chiang Mai
Ma 25 juli Chiang Mai Jungletocht?of fietstocht van 2 dagen??
Din 26 juli Chiang Mai
Woe 27 juli Chiang Mai
Don 28 juli Naar Ko Tao Met vliegtuig??? Is wel prijzig wat ik zo lees. Alternatieven??? We moeten wel naar ko Tao…toch met trein???Wel ver…
Vrij 29 juli Duikcursus
Zat 30 juli Duikcursus
Zon 31 juli Duikcursus
Ma 1 aug Duikcursus
Din 2 aug Ander eiland???Samuir??
Woe 3 aug Samuir???
Don 4 aug Samuir eiland??
Vrij 5 aug naar Bangkok
Zat 6 aug Bangkok
Zon 7 aug Bangkok
Ma 8 aug 7.30 uur Vliegen van Bankok
Wij gaan met 2 kinderen van 13 en 11.
We hebben al eerder een verre reis gemaakt (Costa Rica) en dit is zo goed bevallen dat we nu verslaafd zijn aan de wereldbol! De voorpret is ook echt genieten!
We zijn natuurlijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen straks!
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes Mir 2
Leuk hè zon reis in het vooruitzicht! wij hebben er ook zon zin in!
zal als we terug zijn een volledig verslag posten:)
misschien hebben jullie er dan nog iets aan.
Lees dat jullie graag een duikcursus willen doen,waarom perse naar koh tao?
als je vliegt vanuit chiang mai is het volgens mij goedkoper en logischer om dan ergens aan de andaman coast te duiken.(koh tao schijnt wel goedkoop te zijn qua cursus maar t is volgens mij duurder om er te komen met vliegreis,correct me if I`m wrong guys:smile:…ik ben er nog nooit geweest maar dit is wat anderen me verteld hebben…)
denk dat je op veel plekken mooi kunt duiken daar,zeker om je padi te halen!
nou vast veel plan plezier samen!
groetjes mirjam(1) haha…
Hai Mir,
Koh Tao? Dat heeft ermee te maken met wanneer je gaat. Wij gaan in juli en (van horen zeggen hihi) is het water dan rustiger aan deze kant. Dus…er zit zomaareen ged8e 8er…nu nog maar hopen dat het de goede is…
Maar qua vliegen heb je gelijk…valt mij ook wat tegen qua kosten. Zeker omdat we met zn 4en gaan maar ja…
Duikcursus is besteld. We krijgen binnenkort de boeken dus dan kunnen we vast studeren.
De rest nog niet (behalve tickets) dus we kunnen nog alle kanten op. Mij lijkt het fietsen in BKK en Chiang Mai ook wel leuk.
Nou…we horen weer.
Groetjes Mir
Mag ik je er op wijzen dat de Erawan 7 niveaus heeft en dat je ongeveer 2 a 3 uur nodig hebt om het 7e niveau te bereiken… Dus qua tijd zou je misschien wat in de knoop kunnen komen.
Verder is Kanchanaburi nogal groot, de 3 of 4 na grootste provincie dacht ik.
Er is dus ook genoeg te doen of te zien, ga eens kijken bij de dam of tijger welpjes voeren in de tiger-temple.
Bekend verhaal maar ik had niet de indruk dat de tijgers het slechter zouden hebben dan de gemiddelde olifant in Thailand. Dat vond ik pas mishandeling…
Dus dan maar collectief slecht met dieren omgaan? “Als zij het doen mag ik het ook?” Vind ik geen goed argument, maar goed, ieder voor zich natuurlijk…
Ik heb me iig goed laten voorlichten, althans dat denk ik, en meen dat er hier goed met de dieren wordt omgegaan. Jij er ook geweest?
Wil alleen maar aangeven dat ik over Tiger Temple niet te spreken ben, en hoop dat mensen iig weten waar ze heen gaan als ze er voor kiezen deze tijgers te bezoeken.
Natuurlijk horen wilde dieren niet in een park thuis, maar ik vind dat een olifant (die al gedomesticeerd was in bijvoorbeeld de stad) in Baan Chang toch beter af is dan een illegaal gevangen tijger in de Tiger Temple.