Ik ben 2 jr geleden op Koh tao geweest en heb me daar erg goed vermaakt. Vooral bij shark bay heerlijk gesnorkeld, terwijl onder ons de mans grote blacktiphaaien zwommen. Ik heb me geen moment ongemakkelijk of angstig gevoeld.
Koh Tao heeft overigens een unieke losse sfeer, anders dan de andere eilanden waar we geweest zijn (Koh Pagnang en Koh lanta)
k had ook het nodige negatieve over de tijgertemplel gelezen en daarom staat ie ook niet op ons lijstje. Ik denk dat we allemaal het beste willen voor de dieren en ik vind het “aapjes kijken en aaien” niet echt mijn ding. AAn de andere kant wil ik graag zien hoe de olifanten in Thailand leven. Maar die kunstjes mogen van mij achterwege. Ik vond het sowieso lastig om dan wel wat verantwoords te kiezen. Heel veel van die trektocten zijn incl olifantenritten maar ik lees ook dat de rug van een olifant dit niet zo fijn vind.
Dus…wat is wijsheid? Laten we het positef houden…voor mens en dier hihi!
Groetjes Mir (2)
Om bovenstaande reden zijn wij bij Baan Chang uitgekomen. Heb gezocht naar negatieve recensies, maar niet gevonden. Volgens Zaan is dit hypocriet, dus misschien weet hij dingen die ik niet weet.
Het is ons iig goed bevallen: Vrijgekochte olifanten die daar ‘met pensioen’ zijn, en de toerist die grif betaalt om in hun onderhoud te voorzien. Ze hoeven geen kunstjes te doen, te schilderen of te voetballen.
Het is natuurlijk níet hoe de olifant behoort te leven, dan moet je de mazzel hebben hem te spotten in de jungle
Overigens hadden wij bij de trekking in de jungle een ‘rondje op de olifant’, dus die kon je overslaan. Je kan dan gewoon een uurtje wachten, en als de groep klaar is ga je weer samen wandelen. Als je dit navraagt bij de organisatie waar je je tour boekt, kan je er evt. op selecteren.
heb nog ff een klein vraagje over iets anders…
is het verstandig of nodig om een deken(slapen) of iets dergelijks mee te nemen?
of is er dat eigenlijk altijd wel?
wc papier meenemen lees ik overal…hihi…kan een uitkomst zijn zo af en toe haha… en moet ik een trui meenemen of is eendun vestje met lang mouwen ook voldoende in februari?
verder nog tips?
we gaan bijna jippie!:dag:
Jippie, wat heerlijk dat jullie bijna gaan!!
Dekens zijn altijd voorhanden, een lakenzak kan wel uitkomst bieden als je de dekens niet vertrouwt qua schoon-zijn (in sommige budgetaccomodatie heb ik m’n twijfels daarover wel gehad). Lakenzakken, vooral de zijden, zijn licht en compact dus handig mee te nemen.
Wc papier kan je ter plekke in de 7/11 kopen per rol, maar zelf vond ik een kleine verpakking zakdoekjes handiger meenemen (die rol verkreukt zo en werd klam door de condens van m’n flesje water in dezelfde tas). In openbare toiletten is soms wel, soms geen wc papier aanwezig.
Of je echt een trui nodig hebt weet ik niet, zal alleen in het noorden zijn denk ik. Had zelf een vestje bij me in november maar weet niet of het in februari vergelijkbaar is. Heb het vestje alleen tijdens de trekking in de bergen aangehad 's avonds, toen vond ik het wel heel lekker maar sommigen zaten daar gewoon in korte mouwen.
Een lakenzak is alleen nodig als je als cheap Charlie rock-bottom-cheap slaapt, zo in de 80-150 baht regionen, en ik moet zeggen, zelfs daar zitten nog hele schone accomodaties bij.
WC-papier neem je iig mee voor een lange-trein- of busrit, soms is het ook nodig in steden, maar niet in de steden waar jullie naartoe gaan.
Vorig jaar februari heb ik het slechts heet, heter en nog heter gehad, met uitzondering van Chiang Rai en omgeving. Niets meenemen !
Mocht het toch te fris zijn, wat ik me niet voor kan stellen, koop je daar op de markt of in een winkel een sarong, is licht om mee te nemen, en je hebt meteen een leuk Thais souvenir.
Hangt ook een beetje van je eigen hygiene standaarden af… Ik vind al snel iets ‘een beetje vies’
Dat wc papier in de steden die zij bezoekt niet nodig is vind ik wat kort door de bocht. De meeste wc’s zijn voorzien van papier, maar niet alle. Je zal er maar net een treffen waar het niet hangt. Voor de mannen onder ons misschien een minder groot probleem dan voor de vrouwen?
thanks voor alle snelle reacties!
zakdoekjes meenemen lijkt me dus wel wat…
en ik neem wel gewoon een dun vestje mee ,is ook handig voor als je bedekt moet zijn.
bedankt mensen!:dag: