Ben je zeker dat dit in 2013 nog steeds het geval is?
Ja. De regels versoepelen, maar je kan nog altijd niet met een eigen voertuig het land in en uit.
Je bent als zelfstandige reiziger niet verplicht om Myanmar in te vliegen. Het kan namelijk ook via land, bijvoorbeeld vanuit Mae Sai (Thailand), zie http://www.guideformyanmar.com/transportation.html.
Een kennis van me gaat dat volgende week doen. Hij is echter verplicht met een gids te reizen (dus niet zelfstandig), en hij krijgt geen visum van 30 dagen maar een permit van 2 weken.
Op de site die jij linkt staat verder:
Note that both border crossings with Thailand involve reaching closed-off areas of Myanmar, from where you will have to fly to reach the other parts of Myanmar country (including Yangon or Mandalay).
Dit is dus NIET waar, op voorwaarde dat je met een gids reist.
Hmmm, in Myanmar veranderen situaties met de dag:
Myanmar and Thai citizens, as well as foreign tourists, will be allowed to pass through four Thai-Myanmar border checkpoints, starting from August 28, an official said. (…) The four checkpoints include Tarchileik-Mae Sai, Myawady-Mae Sot, Kawthaung-Ranong and Htee Khee-Sunaron. BRON
Er wordt echter met geen woord gerept over de verplichting van een gids. Mocht een gids noodzakelijk zijn dan neigt het naar slechte journalistiek, slechte voorlichting van de official, of een combi hiervan.
Ik kan ook zo snel op internet niets terugvinden over die verplichte gids. Maar Myanmar en open berichtgeving zijn sowieso twee dingen die niet goed samen gaan ![]()
Zou je tzt willen laten weten of het hem op deze manier gelukt is.
Ik loop namelijk ook nog met Myanmar ideeën voor 2014 en dit schept misschien weer iets meer mogelijkheden… ![]()
Ben vroeger in Myanmar geweest maar die ervaringen zijn te verouderd. Ik wens terug te gaan in februari. Kent iemand daar een chauffeur voor een 12 daagse rondreis ?
josaugust at Google
Hi Wendy,
Voor een televisie programma ben ik op zoek naar verhalen van mensen die zijn opgelicht in Myanmar. Zou je hier misschien iets meer over kunnen vertellen? Ik hoor graag van je! Mijn emailadres is kirsten.westrik@simpelmedia.nl
Groet,
Kirsten