Ik vind het prima als ze veranderen, maar dan wel duidelijk graag. SAW is altijd een beetje vaag met visa. Heb er vorig jaar 1 gehad voor 2 maanden, maar met 90 gün stempel. En ooit nog eens een ander vaag gebeuren daar, maar dat was in mijn oude paspoort.
Dit keer hadden ze ‘even’ verkeerd gestempeld bij mij… hele tekst erbij geschreven in mijn paspoort.
Kijk, voor mij is het nu ook vaag. Stel dat dat visum helemaal niet geldt dan 180/90… dan verblijf ik straks bijna een maand buiten de tijd die er voor staat. Geloof dat ik dan TR nooit meer inkom. Die 15 euro extra interesseert me dan niet. Misschien kan ik maar beter sowieso een nieuw visum halen dan. Dan weet ik zeker dat ik goed zit. Tenzij ze alsnog een 180/90 geven Ik heb geen zin in problemen hiermee. Misschien vd week de ambassade even bellen…
Voor jou ook, als je tot 6 aug daar kan blijven, dan is er maar 1 tripje nodig naar Rhodos en heb je daarna gewoon een 90 dagen visum. Ook handig voor de volgende keer…
Er reageren hier ook weinig andere mensen. Misschien moeten we even een nieuw topic hierover openen?
zodra je heen gaat gewoon een nieuwe kopen voor 15 euro… letten ze nooit op dat je nog een geldige in je paspoort hebt staan… als ze vragen waarom dan moet je je gewoon dom houden dat je het niet wist…
Het wordt wel in het systeem gezet… Ik moet weer via Istanbul SAW terug en fijne ervaringen heb ik daar niet met de douane! Zeer onaardig, sadistisch en als het enigszins kan proberen ze je ergens op te pakken. Mijn vriend lieten ze in eerste instantie niet door toen hij naar Nederland zou vliegen. Zijn visum zou niet echt zijn. Hebben ze eerst de ambassade gebeld!!! Hij had uiteindelijk nog een paar minuten om bij zijn vliegtuig te komen.
Dus ik heb voor de zekerheid het Turkse consulaat even gemaild vandaag. Ga graag goed voorbereid op vakantie
Zou hoe dan ook raar zijn als ze problemen maken om een visum wat ze er zelf ingeplakt hebben… als ze zelf 90/180 erin zetten, dan weet ik niet of zij het recht hebben om dit zonder waarschuwing vooraf te veranderen!
Natuurlijk! Ga ik doen. Hoop dat ik snel antwoord krijg.
Had het er vandaag over met mijn vriend, maarja die weet het ook niet. Als het onduidelijk blijft, gaat hij het in TR ook nog even navragen voor me. Maarja, het is weer lekker handig allemaal… 't is ook altijd wat als ik daar heen moet. De ene keer een moeilijke overstap, dan een aswolk (is er nu trouwens weer), dan vertrekt mijn vliegtuig een dag later, dan is mijn online ticket uit het systeem verdwenen en dan nu weer een visum waar ik niets van begrijp… pfff
Check onderstaande mail. Spreken/schrijven daar geweldig Nederlands! Zelfs mijn vriend die NL aan het leren is schrijft al beter… Maar goed, ook weer een antwoord waar je totaal niets mee kunt. Ga ik het daar aan de politie vragen. Juist. Dan ben ik al binnen met een stempel. Ik vraag het wel bij de douane of ik koop gewoon een nieuwe sticker. Vind het best.
Geachte heer/mevrouw,
Als u visum hebben van Turkije. Alle informatie moet op staan bij de sticker .Wij kunnen niet helpen.
Volgende bezoek naar Turkije u kun’t via ambtenaar(politie) informeren.
Als u visum heeft van Consulaat dan wij kunnen informatie geven.
Jaaa, dat dacht ik ook al! Lekker professioneel…
Nou goed, wat zouden jullie doen dan?
Kijk die sticker van 90/180 zit er gewoon in. Geen stempel van 90 gün of iets dergelijks. Zouden ze je dan wat kunnen maken? Op zich zou deze toch geldig moeten zijn.
Misschien haal je je wel veel meer problemen op de hals als je een nieuw visum haalt.
De andere kant is. Als die 90/180 niet geldig is, dan zit ik straks bijna een maand te lang in Turkije. Dat wordt dan een dikke vette boete en kom je het land misschien wel niet meer in.
Ja denk dat ik dat maar doe, als ze tenminste geen nieuwe 90/180 erin plakken
Vlieg dit keer met Corendon, dus laat wel wat mensen voor gaan om te checken wat erin komt te staan!
Het gaat mij niet om die 15 euro hoor! Meer om het feit dat ik geen problemen wil krijgen daar door visum wat verlopen is of door visum wat dubbel is.
Mag van mij al 1 juli zijn nu… >>>:zon02:
Dan is het zonde als ze dat doen, want dan heb ik er al 1 inzitten… van april die dan ook nog bruikbaar is. Nou ja, ik bekijk het daar wel lekker. Als ze het er zo makkelijk inplakken, dan moeten ze maar niet zo moeilijk doen. Ga het daar anders wel vragen bij de douane zelf als er een niet al te lange rij staat!
Lekker, ben je daar nu ook nog dan? Ik ken Turgutreis verder niet, maar lijkt me ook een leuke plaats!
Nee ik ga alleen voor vakanties die kant op haha…
En omdat ik ondertussen al meer dan 25 jr die kant op ga zoek ik niet veel meer behalve rust en heerlijk ontspannen
Hoi
Ik heb enkele visumvragen, misschien weten jullie er een antwoord op?
Ik wil een stage in Istanbul doen, maar krijg geen stagevisum van het consulaat. Zou het te riskeren zijn met een toeristenvisum? Ik word niet betaald voor de stage, dus het is niet echt werken natuurlijk. Het bedrijf heeft er geen problemen mee, maar ik wil natuurlijk niet tegen de lamp lopen.
Als ik Turkije binnenkom met een identiteitskaart, kan ik een apart visum kopen. Mag je met dit visum - gekleefd op een stukje papier - meerdere keren van/naar Turkije reizen? (lijkt me nogal weinig plaats, en niet echt overzichtelijk, met al die stempels)
Mijn zus is net terug van Turkije en heb haar ‘visumpapiertje’ eens bekeken. Naam moet je blijkbaar niet invullen. Zou ik, als je er dan toch meerdere keren mee mag reizen, datzelfde visum niet kunnen gebruiken? Naar mijn weten wordt er nergens genoteerd wie welk visum gekocht heeft. (Of wordt je ID misschien ingelezen op de luchthaven?)
Voor de geïnteresseerden, mijn zus had een 90/180 visum gekregen in AYT, met daarop een stempel “90 gün süreli müteaddit”. Betekent dit zoveel als: nieuw visum maar oude procedure geldig?