Acht Nederlanders opgepakt na rellen in vliegtuig.
(Novum) - Acht Nederlanders zijn woensdag aangehouden in Duitsland nadat ze drugs gebruikten en zich misdroegen in een vliegtuig. De Nederlandse toeristen, die op de terugweg waren uit Bangkok na een vakantie in Thailand, zouden in het vliegtuig rohypnol hebben gebruikt en over stoelen zijn gesprongen en bemanningsleden hebben beledigd.
Volgens de Duitse politie kan het slikken van rohypnol in combinatie met alcohol zorgen voor ernstig geheugenverlies. De rellende mannen en vrouwen in de leeftijd van 19 tot 24 jaar waren volgens de Bundespolizei dan ook zichtbaar verbaasd toen ze rond 18.00 uur bij aankomst in Düsseldorf werden ingerekend.
Bij het doorzoeken van de bagage van de acht werden nog meer pillen gevonden van het kalmeringsmiddel, dat ook wel ‘roofies’ of de ‘date rape drug’ wordt genoemd. De Nederlanders konden na het betalen van 1600 euro borg naar huis.
Ze lijken geluk te hebben gehad dat ze niet in Thailand zijn betrapt. De straffen zijn daar voor drugsvergrijpen vele malen hoger.
In ieder geval, ongelofelijk dit soort berichten. En dan bedoel ik niet de herrie die ze maken in het vliegtuig, dat is gewoon belachelijk, maar alleen al de gedachte om drugs voor eigen gebruik uit Thailand naar Europa mee te nemen? Mesjogge.
Inmiddels duidelijk: het was Air Berlin, de boete was 200 Euro pp dus 1600 Euro in totaal, het verdovend middel was Rohypnol. Ik weet niet was voor middel dat is, laat staan of het in Thailand verboden is ja of nee.
Re: Acht Nederlanders opgepakt na rellen in vliegtuig.
Inmiddels duidelijk: het was Air Berlin, de boete was 200 Euro pp dus 1600 Euro in totaal, het verdovend middel was Rohypnol. Ik weet niet was voor middel dat is, laat staan of het in Thailand verboden is ja of nee.
Verboden of niet. Het had uit de hand kunnen lopen !
200 euro is een peulschil !
Leg de boete hoger en een vliegverbod van minimun één jaar !
Bij herhaling vijf jaar enz.
Met geld alleen straf je niet genoeg !
Slechts 200 euro p.p. !!! Wat een lachertje…
Inmiddels staan deze personen wel op de zwarte lijst van de airline, maar ze zouden op de zwarte lijst van ELKE airline moeten komen. Dit soort mensen zou nooit meer mogen vliegen.
Rohypnol schijnt in Thailand geen verboden drug te zijn, dus zonder verdere informatie zou ik niet weten waarom ze niet door security zouden moeten komen in Bangkok.
200 Euro pp is inderdaad een lachertje, ben ik helemaal met je eens. De zwarte lijst waar ze nu op staan schijnt voor alle Duitse maatschappijen te zijn, dus vanaf Amsterdam kunnen ze nog gewoon vliegen. Maar hoe dat werkt weet jij ongetwijfeld veel beter dan ik.
Als justitie afgelopen maandag een lijst openbaar maakt met de top 10 van meest gezochte “zware” criminelen in Nederland, en dan 48 uur later op het nieuws komt dat een daarvan al sinds 1 of 2 jaar in België in het schavot zit, wat zou je dan hier inderdaad van moeten verwachten :slapen:.
Zie er nog eens van komen dat er op vluchten geen alcohol meer geschonken wordt.
Ook sommige luchtvaartmaatschappijen zijn er medeschuldig aan, vorig jaar met China Airlines af Bangkok stomdronken Brit wordt niet geweigerd maar in de hoop de boel rustig te houden tijdens de vlucht vol met whisky gegooid resultaat een uur of 4 geschreeuw en daarna een paar uur in coma in het gangpad gelegen. Zal wel het serviceniveau van CI zijn dat men drank niet durft te weigeren.
Afgelopen zomer hetzelfde laken en pak met EVA AIR, stomdronken Nederlander ruziemakend al voor het inchecken met zijn Thaise vrouw/vriendin notabene ook een kind erbij, vrouw bleef achter in Thailand hij reisde alleen met het meisje al tot kalmte gemaand door de security maar laten hem gewoon inchecken, hartverscheurende tafarelen bij paspoort check Nederlander met huilend kind die zijn vrouw welke op afstand staat om afscheid te nemen wordt gewoon uitgescholden en met middelvinger gebaar, men laat hem gewoon met huilend kind door de paspoortcheck gaan.
Ik ontdek ze later bij de Gate het kind slapend bij een pilaar en die halvegare Nederlander slapend verderop, eerst geprobeerd het kind wakker te maken wat niet lukte, mijn vrouw bij het kind gelaten en ik hem voorzichtig wakker GESCHOPT en hem gevraagt wat het bezield.
Doordat vele reizigers naderhand zich ook gingen beklagen voordat we gingen boarden is hij niet toegelaten tot het vliegtuig maar anders…Hij was toch al erg ver gekomen vind ik persoonlijk.(SCHANDALIG)
Begrijp verder ook niet die Thaise moeder wie achter bleef in Thailand in dit verhaal naar mijn inziens ook niet goed wijs.
Zoals het lot tart had ik voormij in het vliegtuig 2 lege stoelen terwijl alles vol zat, dus als het even tegenzat had die gek nog voor me gezeten ook.
Nu komt het mooiste, loop ik 2 dagen later in Amsterdam loop ik die halve gare tegen het lijf, ik hem aangesproken maar deed net of zijn neus bloeide het liefst had ik hem dat bezorgd, maar zoals altijd blijft de verkeerde aan de pan hangen, dus het gezonde verstand de voorkeur gegeven.
Tsja…al dat Benidorm-publiek trekt tegenwoordig helaas ook naar Thailand. Was een ticket een aantal jaren terug nog best aan de prijs, tegenwoordig kunnen veel meer mensen een ticket naar Thailand betalen. En ze horen natuurlijk vele verhalen hoe goedkoop Thailand wel niet is en hoe goed je er kan feesten en hoe leuk de vrouwen wel niet zijn. Zonder zich in te lezen over cultuur en gebruiken van het land vertrekken vele toeristen naar Thailand en misdragen zich lekker…
Spijtig dat ik hem niet ben tegengekomen,in jou situatie Jan(amsterdam)Ik begin nu al te huiveren,wat voor een strontzak is deze man,geen greintje verantwoordelijk dragen voor zijn “kind” kinderen zijn heilig,dit doet men niet!!Je kunt woorden wisselingen hebben met je partner maar je kind mag daar niet de dupe van worden,Ik hou mijn hart vast,hoe hij zijn “kind” thuis behandeld??Sorry dat ik zo reageer Jan,maar zo ben ik!dit ff off topic gezegd!gegroet:georgessiam.
oh nee?-dat doen ze al jaren+jaren langer, eerst 1x per maand (foel moen) toen 2x (blek moen) en nu meen ik 4 keer-haaf moen. ze schijnen uitermate populair te zijn en 1 van de ‘‘mustsee’’ die je niet gemist mag hebben als je een beetje als jong+lui wil pochen over die supercoole Thailandreis.
En als ik zo af en toe eens rond me heen kijk in die zo vaak genoemde bekpekkersgetto’s, zowel in die grote stad BKK als elders, lijkt me dit eerder nog een klein feestje…ofniettan?
Zo te lezen bedoelt Jan de strandfeesten in Nederland…waarvan er 1 vorig jaar dramatisch uit de hand is gelopen.
Helaas is de Full Moon Party ook niet meer wat het geweest is…begon het ooit nog zeer kleinschalig, tegenwoordig is het echt een gekkenhuis. Tijdje terug iets gelezen dat ze er mee willen stoppen, maar hierover verder niks meer gehoord…