Accomodatie / Hotels

Ja, dat is natuurlijk ook heel bijzonder, treinen door de states. Ik zie het al helemaal voor me…
Ik heb veel van de states gezien en ik kom daar graag. Er valt zoveel te zien en te beleven. Zou je dat ook zelfstandig willen doen of georganiseerd? (mochten er touroperators zijn die dat aanbieden).

Ik weet dat Incento dergelijke reizen aanbiedt, en bij onze oosterburen hebben ze wel meer van dergelijke organisaties. Dat zou wellicht best een optie zijn, al vind ik de prijzen vaak nogal pittig. En als zelfstandig 3 weken treinen door Japan al zo makkelijk gaat, dan zou het in een land zonder taalbarrière toch helemaal geen enkel probleem mogen zijn?

Het idee komt ook uit een Duits blad, een USA-special van de Eisenbahn Kurier. In een pagina of 30 met veel foto’s een retourtje Chicago-Los Angeles, heen met de California Zephyr en terug met de Southwest Chief (alleen de namen zijn al prachtig…). En dan onderweg de nodige tussenstops, waar een huurauto dan wel weer onontbeerlijk zal zijn uiteraard.

Juist als je reist los van een organisatie kom je onderweg mensen tegen die je misschien wel uit de brand willen helpen. Op die manier zul je zien dat je uiteindelijk helemaal geen huurauto nodig zult hebben. Zo liep ik vorig jaar verdwaasd door Nara, omdat ik de weg niet kon vinden. Ik was er eigenlijk per ongeluk beland door in de verkeerde trein te stappen (ik wilde naar de fushimi inari in Kyoto) en toen maar ben blijven zitten. Ik doe niet echt aan plannen, dan maak je nooit wat mee.

Maar goed, eenmaal in Nara liep ik dus compleet de foute kant op (weg van Nara Park). Op een gegeven moment werd ik toen aangesproken door een wat oudere Japanse dame en haar vriendinnen. Zij hadden een dagje vrij en waren een eindje gaan lopen. Ze vroeg me wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Ik zei dat ik dat niet echt wist. Toen stelde ze voor dat ik met hen mee zou lopen naar een bepaalde plek vol bloesembomen. Eenmaal daar vond ze het wel zo leuk dat ze vroeg of ik zin had met hen mee te gaan naar Nara Park. Een van haar vriendinnen haalde de auto en zo werd ik ineens door heel Nara gescheurd. Ze kichten van alles voor me, lieten me van alles zien en die dame sprak ook nog eens een aardig goed woordje Engels. Enorme gave dag, dus! En dat alles, gratis! Waarom mensen dan zo graag veel geld willen neerleggen om met een organisatie te kunnen reizen, snap ik niet echt meer: dit verhaal is geen uitzondering, maar een regel als je alleen reist!

http://img190.imageshack.us/img190/3104/n58177670917073849188.jpg

Wat een leuk verhaal Sado!! Ik heb zo ook een geweldige tijd gehad in Japan. Via een website kwam ik in contact met een Japans meisje uit Tokyo. Elke keer dat ik er was nam ze vrij van het werk en ging alle dagen met mij op pad. Ze had allemaal leuke dingen bedacht om mij te laten zien. Ook handig omdat je met haar op plaatsen kon komen waar je als toerist niet zo makkelijk komt en ze legde heel veel uit etc. We hebben de leukste tijd gehad al die keren in Tokyo en veel verdwaald haha, want zelfs mensen uit Tokyo verdwalen in Tokyo. Ik heb nog steeds contact met haar dus superleuk.

Ik reis ook overal alleen met me rugzak naar toe en idd in elk land waar ik kwam heb ik de meest leuke dingen meegemaakt omdat ik alleen was!

Haha mooi is dat ja. Je krijgt tig keer de vraag of het niet eenzaam is om alleen te reizen, maar mensen vinden het dusdanig interessant dat je daar de tijd niet voor hebt.

Onze reis naar Japan komt dichterbij. We hebben inmiddels overnachtingen in Tokyo, Kyoto en Hiroshima geboekt. Voor de kleinere plaatsen als Matsuyama, Niigata, Akita en Sendai nog niet. Is het eigenlijk noodzakelijk om ook voor die kleinere plaatsen van tevoren te reserveren of kunnen we dat ter plaatse regelen?

Hebben jullie nog tips voor betaalbare plaatsen waar je kan overnachten op het eiland Miyajima, (in een tempel in Koyasan) en eventueel (dat kan ook een combinatie zijn met één van de vorige twee) een goede en betaalbare ryokan (met onsen) ergens op de welbkende route (of in de buurt ervan), tokyo-kyoto-hiroshima?

Wat vind je betaalbaar? En wat wil je? Een hostel of hotel? Ik vind, vergeleken met Nederland, alles betaalbaar in Japan!

Een Tempelovernachting in Koyasan is niet echt goedkoop, maar wel bijzonder. Zeker doen. Je kunt ter plaatse boeken bij het toeristenbureau in Koyasan als je aankomt (zij kiezen er dan een uit) en kost vanaf ¥ 9500 pppn inclusief diner en ontbijt , maar als je liever vooraf wilt boeken, wij hebben goede ervaringen bij http://www.japaneseguesthouses.com/index.htm.

Succes.

Hoi,

Wij (ik en mijn broertje) gaan volgend jaar maart naar Tokyo om daar 8 dagen te blijven. We gaan zelf onze reis uitstippelen en ik moet nu beginnen met het hotel. Ik heb goede dingen gelezen over het Oak Hotel in Ueno. Helaas zit deze volgeboekt in de periode waarin wij willen gaan.:crybaby: (31 maart tot 7 april)

Ik ben op zoek naar twee verblijfplaatsen van waaruit we Tokyo makkelijk kunnen verkennen. Het eerste het liefst een goedkope hostel en de tweede een goedkope ryokan.

Heeft iemand tips/ ervaringen met andere hostels dan het Oak hotel?? En hoe hebben jullie geboekt? (via welke site??)

Hoor het graag!

Een beetje zoeken bij de hotelzoekmachines.
Ik zit nu bijvoorbeeld in de sunroute plaza Shinjuku voor 73 euro per nacht in een tweepersoonskamer…

Ah, die zijn er dus ook voor Japan. Hoe weet je dan of het een beetje goed hotel is? Of zie je dat daar wel?

Een veilige keuze die je vrijwel overal in Japan tegenkomt is Toyoko Inn. Niet direct sfeervol, maar wel altijd brandschoon, meestal perfect gelegen vlakbij stations, (Japans) ontbijt inbegrepen en bovenal niet duur.

Specifiek in Tokyo heb ik daar overigens dan weer geen ervaring mee, beide keren heb ik in het Oak Hotel gezeten, welke toch een slagje simpeler is. Daarnaast heb ik nog als onderdeel van een groepsreis een paar dagen in het Suigetsu Hotel Ohgaisou, wat luxer, maar ook weer duurder. De locatie is redelijk, net buiten Ueno Park, met een metrohalte van de niet zo praktische Chiyoda-lijn is weliswaar vlakbij, en handigere Ueno op een kwartiertje flink doorlopen.

wat is goed? Kijk eens op tripadvisor!

Er zijn nogal wat Toyoko-inns in Tokyo en het is de kunst om er een te kiezen met een gunstige ligging. Schoon en een gratis (eenvoudig Japans) ontbijt, gratis internetaansluiting op je kamer en Internet PC’s in de hal heb je altijd.

Wij hebben afgelopen juli geslapen in de Toyoko-inn Otsuka-eki Kita guchi no.2. Dit hotel ligt 50 meter van het station “Otsuka” van de Yamanote lijn zodat je met je koffer er zo naar toe kan lopen zonder een taxi nodig te hebben. Tik in http://www.hyperdia.com/en/ Otsuka in als eindbestemming). Deze Yamanote lijn is de belangrijkste stadsspoorlijn waarmee je vrijwel alle wijken van Tokyo eenvoudig kunt bereiken. Als dit hotel vol is dan zou je ook de Toyoko-inn Otsuka-eki Kita guchi no.2 kunnen nemen. Die ligt iets verder (100 meter van het station), maar ook een goede locatie. (Ik heb de locaties van de Toyoko-inns in Tokyo ook op een Google-Earth bestandje staan en als je die wilt hebben, stuur me dan even je e-mail adres).

Een aanrader daar is het uitstekende sushi-winkeltje op de hoek die voor weinig verse sushi maakt dat je op je kamer kunt opeten.

Toyoko-inn is feitelijk een zakenhotelketen. Boeken kun je eenvoudig rechtstreeks via hun (Engelse) website en betalen doe je bij aankomst (dus niets vooruit). Wordt bij aankomst lid van de “club”, en je ontvangt direct een attentie en alsnog 30% korting op de (ook reeds geboekte) zondagnachten.

Wij hebben vorig jaar in het Sakura hotel gezeten in Hatagaya. Het ligt op loop afstand van de metro waarna je elke kant op kunt. De prijs was ook zeer goed. Ik weet niet meer precies bij welke site we geboekt hebben, maar dit is de site van het hotel zelf: SAKURA HOTEL サクラホテル

Ik heb toch het oak hotel kunnen boeken. Via lonely planet waren er toch nog kamers!!! (ze zullen wel kamers in allotment gehad hebben ofzo?)

Nou, ondanks dat we dus nu toch in het oak hotel zitten, heb ik veel gehad aan jullie tips!!! Ik heb mezelf mooi even kunnen orienteren en ben nu net even iets wijzer én ik heb er nu meer vertrouwen in!!!

Super bedankt!!!

ben met kerst en nieuwjaar in het oak hotel geweest, zeer goed want het ligt dicht bij de subway,ook goede informatie in het hotel zelf,prijs kwaliteit zeer goed
groetjes
geboekt via internet, 10 percent vooraf betaald, geen probleem,met visa

@james3:

Bedankt voor de review. Geeft mooi weer een stukje extra bevestiging!