Ik ben helaas weer terug, met naar schatting dik 5000 foto’s en vele tientallen filmpjes. En een overdosis aan souvenirs. Ik ga er weer een mooi verslag van maken, komt weer op m’n weblog te staan, ik laat het hier nog wel weten als het zover is.
Zo lang als je er naar toe kan leven zo snel is het altijd weer voorbij…
Gelukkig zorgt dit forum voor de nodige extra voorpret ![]()
Ben heel benieuwd naar je foto’s Wizard!
Door alle drukte de afgelopen weken heeft het even geduurd, maar jawel, de eerste paar dagen van m’n reisverslag staan eindelijk online. Nog niet zoveel foto’s, maar dat gaat nog helemaal goed komen…
Overigens zou het best kunnen dat ik in het najaar nog een keer naar Japan ga, Finnair heeft tot het einde van de maand leuke aanbiedingen voor vluchten naar diverse Aziatische bestemmingen. Ik zit vooral te denken aan een vlucht naar Seoul, om van daaruit naar Busan te reizen en daar de veerboot richting Fukuoka te nemen. Voor wie dat een interessant idee lijkt, een reisgenoot is altijd welkom.
Ik zoek een hotel in tokyo voor een vrouw alleen, het liefst in de wijk waarvandaan ik het snelst op het vliegveld kom, maar natuurlijk wel een leuke wijk. Ik zoek een hotel voor zaterdag en zondag, maandagmorgen vlieg ik terug. Ik wil geen hostel waar je kamer/badamer moet delen, maar het liefst wel iets waar je andere reizigers ontmoet, aangezien ik het hele weekend alleen ben… Verder nog leuke tips om alleen te eten of wat te drinken en andere mensen te ontmoeten?
dank!
Had die foto’s van jou nog niet gezien, Wizard! Erg coole (en vooral kwalitatief goede) foto’s!
@Balla, gezien je wensen lijkt me Oak Hotel ook voor jou een prima optie. Vanaf het nabijgelegen Ueno Station kan je met de Keisei Skyliner naar het vliegveld, een snellere verbinding is er (nog) niet. Alle kamers (single in westerse of Japanse stijl, of westerse twin of double) hebben een eigen (ietwat kleine) badkamer. En in de lobby staan een paar internet-pc’s, en is een zithoek en keuken waar bijna altijd wel wat mensen rondhangen, sowieso veel westerlingen (met name veel Australiërs had ik de indruk). Rond Ueno station zitten genoeg restaurants en barretjes, Asakusa is twee metrohaltes verderop, en anders sta je in een half uurtje in Roppongi, Shibuya of Shinjuku.
@Sado, bedankt voor het compliment. Dit zijn nog foto’s van m’n eerste reis, binnenkort zal ik toch ook maar eens werk gaan maken van m’n tweede bezoek aan Japan, ook daarvan heb ik nog ruim 6000 foto’s en een paar uur aan filmpjes uit te zoeken…
(iets zegt me dat ik eerst het weekje Dubai/Hong Kong/Macau maar even ga afhandelen, daar heb ik ‘slechts’ 2700 foto’s aan over gehouden)
Ik zie trouwens nu ook pas dat je naast je Reismee-site ook nog een andere site hebt, de foto’s daarop mogen er ook zeker wezen! Zal vanavond (dus niet in de baas z’n tijd…) eens rustig gaan kijken.
ik heb het oak hotel geprobeerd, is helaas vol. nog andere suggesties?
Kijk anders op TripAdvisor:
Via bovenstaande link tref je informatie aan met betrekking tot het Oak Hotel. Aangezien het Oak Hotel voor betreffende periode is volgeboekt, zou je via bovenstaande link (rechtsboven ‘map’ aanklikken) hotels/ryokan in de buurt van dit hotel kunnen zoeken. Uit de reviews kun je vast wel opmaken of het hotel/de ryokan al dan niet voldoet aan jouw wensen. Succes in ieder geval.
Ik kan je geen hotel in Tokyo aanraden aangezien ik, ondanks het feit dat ik al meer dan 10 jaar in Japan kom, nog nooit in Tokyo ben geweest (raar maar waar).
Dat moet je dan toch eens uitleggen, is dat een bewuste keuze of zit er iets anders achter?
@Balla, helaas kan ik je dan ook niet verder helpen. Ik ben in Tokyo verder alleen in het Suigetsu Ogaiso Hotel geweest, op zich zeker geen slecht hotel, maar wel wat prijziger (onderdeel van een groepsreis, voor de verlenging van die trip ben ik toen naar Oak gegaan) en de lokatie is alles behalve van optimaal. Een andere standaard tip zou een Toyoko-Inn zijn, een grote keten van prima business hotels, maar contact met andere reizigers kan je daar wel vergeten. Dus helaas…
Niet eens een bewuste keuze eigenlijk. Mijn vrouw is Japanse en haar familie woont in Kobe (Ashiya eigenlijk), dus Kobe is doorgaans ons vertrekpunt voor verdere ‘rondreizen’ door Japan. Tokyo staat al erg lang op mijn verlanglijstje met Japanse plaatsen die ik graag een keer wil bezoeken, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. We zijn vorige maand bijvoorbeeld weer eens drie weken in Japan geweest en hebben toen van tevoren via internet 3 rondreizen geboekt. 4 dagen naar Hokkaido (o.a. de eilandjes Rebun en Rishiri), 4 dagen naar Shikoku (o.a. Ashizurimisaki) en 2 dagen naar Shirakawago. Daarnaast vanuit Kobe dagtochtjes gemaakt naar Arima Onsen (lopend door het Rokko gebergte), Hirakata, Uji (nabij Kyoto) en Kyoto. Elk jaar boeken we wel twee of drie van dergelijke georganiseerde rondreizen. Dit doen we via internet bij JTB of Hankyu (twee grote Japanse touroperators, je hebt vast wel eens een groep Japanners met een JTB- of Hanky-badge op hun shirt of hoofddeksel gezien). Doorgaans ben ik dan de enige ‘gaikokujin’ in het gezelschap. Normaliter wordt er overnacht in een ryokan met onsen en overdag per bus een aantal bezienswaardigheden bekeken (én dat zijn soms lange dagen!). De meeste Japanners draait het echter om de onsen en de in de ryokan tijdens het diner (al dan niet op de kamer) geserveerde plaatselijke delicatessen.
Vorig jaar mei zijn we 2 dagen naar Nikko geweest (met de trein naar Toyama en daarna met de bus verder) en hebben we vijf dagen rondgereisd in Tohoku, wat ik tot nu toe één van de mooiste reizen vind die ik in Japan gemaakt heb (met het vliegtuig vanaf Osaka naar Niigata en dan met de bus heel Tohoku door naar Aomori en vervolgens via Aomori met de bus langs de kust verder naar Sendai, om vanaf Sendai met het vliegtuig terug te keren naar Osaka). In de maand december daarvoor hebben we de feestdagen in Japan doorgebracht en hebben toen tevens drie dagen in het noordelijk deel van Kyushu rondgereisd. Verder in het verleden in Hakone geweest (dus toch wel in de buurt van Tokyo!), naar Okinawa geweest, tijdens mijn huwelijksreis Mount Fuji beklommen (ook een aanrader, heb vanaf Mount Fuji 's nachts Tokyo kunnen zien) en een paar dagen later gesnorkeld in de subtropische wateren nabij Miyakojima. Kortom; veel van Japan gezien, maar om de een of andere reden heeft het lot mij nog nooit naar Tokyo gebracht. In de toekomst zullen we zeker een keertje naar Tokyo gaan (die helikoptervlucht lijkt me wel wat!). Verder staan een paar dagen Ishigakijima, het zuiden van Kyushu, Takayama en een rondvaart op een ijsbreker in Hokkaido nog op mijn verlanglijstje. Dat zijn echter zo wat plaatsen die mij nu op dit moment te binnen schieten.
Je hebt een mooi reisverslag gemaakt trouwens! Mooie (en veel) foto’s ook! Sublieme collectie foto’s van Japanse auto’s! De foto’s die ik de laatste drie jaar gemaakt heb, heb ik allemaal digitaal. Oude foto’s moet ik ooit nog eens een keer inscannen. Van al mijn reizen maak ik fotoboeken. Ik ben nu bezig met een fotoboek van mijn laatste reis, via blurb.com trouwens, dit is echter de eerste keer dat ik blurb.com gebruik, dus aanraden kan ik het nog niet (de ervaringen van gebruikers zijn wisselend).
Als ik dat zo lees ben ik stiekem stikjaloers op hoeveel je van Japan gezien hebt. Vooral Shikoku en het deel te noordoosten van Tokyo lijkt me nog erg interessant, jouw ervaringen bevestigen dat ook. Maar dat je Tokyo steeds heb weten te ontwijken blijf ik toch wel bijzonder vinden, je zou bijna denken dat je het erom doet :biggrin:
Zei de man die net terug is uit Dubai, Hong Kong en Macau, in juli naar Canada gaat, in november een gokje waagt in Las Vegas en ook nog eens in London naar een concert van Michael Jackson gaat! lol ![]()
Natuurlijk scheelt het in ons geval enorm dat de verblijfskosten aanzienlijk worden gedrukt doordat we een groot deel van onze tijd bij mijn schoonouders verblijven en de mogelijkheid hebben via Japanse touroperators relatief goedkoop allerlei rondreisjes kunnen boeken.
Met de Twilight Express van Osaka naar Sapporo staat trouwens ook nog hoog op het verlanglijstje (misschien een tip).
http://www.jwfsn.com/twilight/concept.html (check “GUEST ROOM & CHARGE” voor de privé kamers!)
It’s a dirty job, but someone’s got to do it :biggrin:
(en wat betreft het Londen-verhaal, eerst maar eens zien of die keren tegen die tijd niet uit elkaar is gevallen, geen annuleringsverzekering die dat dekt…)
Met die georganiseerde reizen zal het inderdaad wel flink schelen, zonder de taal te spreken kom je daar nooit uit. Ik heb bij m’n eerste reis wel wat Engelstalige folders her en der opgepikt (volgens mij ook veel JTB), maar dat waren dan meestal begeleide privé-trips, met een navenant hoog prijskaartje…
Maareh, als je nu rit met de Twilight Express maakt richting Sapporo, en dan de Cassiopeia voor de terugweg neemt. Die is weliswaar iets minder chique, maar dan kom je eindelijk eens in Tokyo ![]()
Wij gaan overnachten in het Shiba Park Hotel.
Ik heb op verschillende sites gekeken naar recenties en dit hotel kwam goed uit de bus. Op de terugweg overnachten wij in Narita. Lekker dichtbij de luchthaven! >>> We kunnen daar ook onze huurauto inleveren dus mooier kan niet! Goed geregeld.nl!
Huurauto? Dan ben ik toch wel benieuwd wat jullie voor wilde plannen hebben, dat het OV niet volstaat.
:dag:(zie mijn uitleg bij de topic overnachten in een tempel…)
Helder! Het is eigenlijk net zoiets als mijn voornemen ooit nog eens met de trein dwars door de VS te reizen, iets wat juist iedereen weer met de auto doet…
Autorijden wordt nog lollig in centraal Tokyo. ![]()
Ik heb dat je weet hoe een Japans navigatiesysteem werkt! ![]()
Ik heb een gloednieuwe Nokia telefoon met gps en Engelstalige kaart van Japan.
Daar redden we het vast wel mee…ook in Tokyo :unibrow:
Ik vond eerlijk gezegd het verkeer in Tokyo heel erg meevallen, niet extreem druk, goede bewegwijzering en Japanners rijden over het algemeen vrij rustig. Nu heb ik er zelf niet gereden en zijn dat dus observaties vanaf de zijlijn, maar toch. Ik zou denk ik liever daar achter het stuur stappen dan in bijvoorbeeld een Parijs, New York, Seoul of een willekeurige Chinese stad.