Deze morgen om 8.3O u werden we in Kusadasi opgeschrikt door een aardbeving 5.9 op schaal van richter.
De aardbeving kwam vanuit de zee richting Izmir. De ganse morgen kregen we nog naschokken. Ik heb al dikwijls een kleine aardbeving meegemaakt maar deze was toch helemaal anders. Als we bekomen waren van de eerste schok kwam er een tweede en een derde. Via televisie stelden ze ons gerust dat het niet erger ging worden.Dus we konden gewoon thuis blijven .Gelukkig maar.Het is nu 2 uur in de namiddag en alles is weer rustig. De mensen zijn er met de paniek vanaf gekomen en de blafende honden zijn ook weer rustig.
Dus, dit was het laatste nieuws uit Kusadasi.Geen schade en geen gewonden,toch een geruststelling.
Ik ben niet snel bang, maar deze morgen heb ik toch voor de eerste keer hier in Turkije schrik gehad.Als je appartement trilt, de lampen bewegen, je kaders aan de muur gaan scheef hangen en je alles hoort kraken kan ik je verzekeren dat dit toch aan het denken zet.
Maar ik ben er met de schrik vanaf gekomen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
NIEUWE AARDSCHOK in Kusadasi 2O oktober 1.3O in de nacht.
Ben juist terug van het terras. Alle buren opgeschrikt door een nieuwe aardschok,korter maar krachtiger dan eergisteren. Dus dit word voor velen niet slapen deze nacht. Nu zijn de meeste turse buren echt banger geworden.
Hopelijk komt er geen tweede schok meer deze nacht. Dit heb ik in al de jaren in Kusadasi echt nog nooit meegemaakt.
Groetjes
Franka
21 oktober vervolg van de aardbeving…
Terug heviger schokken die langer duurden deze avond iets voor 1 uur. Terug 5.9 op de schaal van richter.
Nu slapen zelfs buren in hun auto,durven niet meer binnen komen, famlieleden kwamen hun families uit het appartement halen waar ik woon, de mensen krijgen echt meer schrik.Wanneer komt er nu toch een einde aan.Het is nu de ganse tijd op tv,n Izmir zelf is het terug erger.Dit word weer geen slapen deze nacht want het straatlawaai blijft.Dit zijn de laatste berichten uit Kusadasi en het is nu 2.3O u;
Groetjes
Franka
Beste Franka,
ook wij hier in İçmeler hebben de aardbeving gevoeld!
Ik was wel bang na wat er in Pakistan is gebeurd!
We hadden een kan met water naast ons bed staan en het water schokte eruit, normaal in zo’n situatie moesten we naar het balkon rennen (werd ons vorig jaar verteld toen de aardbeving in Bodrum was, 5.4 op de schaal van richter en daar kregen we ook de naschokken van), maar mijn vriend en ik waren te bang om uit ons bed op te staan!
Gelukkig keken wij ook vanmorgen het nieuws en zou het niet erger worden, de beving was in İzmir 5.9 op de schaal van richter!
Ik hoop dat het daarbij blijft!
Het was best wel eng maar nu is het over!
Groetjes uit İçmeler…
Hallo çiçek,
Zopas 5 minuten geleden 3.45 u terug een naschok, wel je mag geloven dat het toch een raar gevoel geeft ook al zeggen ze hier ,niets aan de hand,het gaat over.Hoop echt dat het ermee stopt want zoals je zegt na die beelden in Pakistan schrikt me een echte zware aardbeving ook af. Ik hoop dat het ophoud voor de nacht begint.Ik voel me echt niet zo op mijn gemak.Mijn partners zeggen, blijf gewoon rustig thuis zitten het gaat over. Ik hoop het maar.Zeiden ze me een paar uur geleden ook.Eerlijk ik woon hier zo lang maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.En k sla niet snel in paniek,maar nu heb ik zoiets van wow…wat is me dat.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Ik ben er ook best wel ongerust over, vooral na die beelden vanuit Pakistan pas geleden!
De beving nu in İzmir was 5.9 op de schaal van richter dus dat was echt geen kleintje!
Vorig jaar hebben we 3 dagen naschokken gehad van die beving (5.4) in Bodrum!
Ik hoop ook echt dat het ophoudt vooral voordat de nacht begint want ik vind het maar niks!
Groetjes…
Volgens het laatste nieuws op de turkse televisie was er in Izmir zelf heel veel paniek, de scholen werden ontruimd en de kinderen naar huis gestuurd. Ook in ziekenhuizen was er paniek en kwamen de mensen buitengelopen.Hier in Kusadasi was dat minder.
Over gewonden word er niet gesproken ,alleen toonden ze een paar woningen met barsten en scheuren,en gebouwen waar de ruiten gesneuveld waren.
Nu is het avond en alles is terug rustig . NU maar hopen dat het terug over is.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
hoi allemaal, ik wens jullie sterkte heel vervelend hoor, en inderdaad de informatie die je hier krijgt is ddat de mensen uit de ramen zijn gesprongen en daardoor gewond zijn geraakt. Vind het niet erg prettig, we gaan over 4 uurtjes richting schiphol naar bodrum en hoop zeker voor jullie dat het over is en dat wij ook niets er van merken.
Ik wil jullie melden dat alles terug rustig is in Kusadasi. Ik heb goed geslapen, de zon schijnt terug,het is wel koeler. Geen naschokken meer gevoeld.Dus iedereen gerust gesteld.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hallo Franka,
Ik ben blij dat het nu goed gaat daar bij U!
Omdat zelfs de naschokken tot bij ons in İçmeler waren te voelen wil ik niet weten hoe het bij U daar was!
Ik hoop dat het bij deze aardbeving blijft en dat er niet nog meer zullen volgen!
Groetjes…
Geçmiş olsun, Franka.
Ik weet hoe je je gevoeld hebt, ik heb zelf de aardbeving in Marmaris in 1999 meegemaakt (5.4) en ga nog altijd op mijn hoede naar bed elke avond…
Het is echt geen leuke ervaring, zeker niet als er net ergens anders een grote aardbeving geweest is en je de beelden dagelijks op televisie ziet (de aardbeving die wij hier hadden kwam een week of 6 na de grote aardbeving in Istanbul).
Veel sterkte verder en hopelijk blijft alles nu rustig.
Ik heb ook al enkele aardbevingen meegemaakt in Turkije. Eenmaal in April toen ik in Kusadasi was, geloof ik 5.7 of zo dat het toen was, iedereen is wakker gekomen, op de eerste verdieping van het hotel zijn zelfs deuren opengeschoten van de schokken. Toen ik aan het ontbijt kwam keek iedereen zo raar dat ik niets zei of niet raar keek. Toen bleek dat ik gewoon door de aardbeving heen heb geslapen en mn kamergenoot wou niets vertellen om me niet onnodig ongerust te maken, hihi.
Tweede keer was veel lichtere aardbeving twee jaar geleden maar toen ben ik wel wakker gekomen en was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte. Doet idd beetje raar zo wakker komen al schuddend, airco die raar doet enz…
Hallo çiçek,
2O oktober
Deze nacht om 1.3O u weer een zware aardschok bij ons in Kusadasi, het houd maar niet op. alle buren wakker en op het terras. dit word weinig slapen deze nacht denk ik. Hebben jullie het ook weer gevoeld . Nu worden de mensen toch banger. De schok was korter maar krachtiger vandaar dat iedereen wakker werd.En dan dachten we dat het over was.
Ik hoor het wel hoe het bij jullie was.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
Hallo Franka,
wij hebben deze keer niks gemerkt (gelukkig)!
Ik dacht echt dat het nu over was maar nu begint het weer, ik wens U echt heel veel sterkte en ik hoop dat het nu toch echt ophoudt want het maakt mij ook erg bang!
We hebben de naschokken van de eerste bevingen tot hier kunnen voelen en ik was al echt bang dus ik wil niet weten hoe het bij U was, zo dichtbij!
Heel veel sterkte verder en ik hoop echt dat het nu rustig blijft want het maakt me echt ongerust!
Groetjes uit İçmeler…
Vanmorgen iets langer uitgeslapen. Alles is gelukkig weer rustig. En…we hadden ook mooier weer deze namiddag. De zon gaf terug iets meer warmte tot groot genoegen van het beetje toeristen die er nog rondloopt.
En nu echt hopen dat het stopt.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Ik was net met mn vriend uit Kusadasi bezig op msn met webcam en plots liep hij weg samen met zn vriend die naast hem zat zonder me wat te zeggen. Minuut later was hij er terug en zei dat er een aardbeving was terug en dat hij naar buiten was gelopen. Klopt het ? Rond 23.45 of zo was het daarnet ?
ja, zojuist terug een zwaardere beving geweest van 5.9 deze avond iets voor 1 uur turkse tijd. Maar nu zijn de mensen echt veel banger. Buren uit mijn appartement slapen nu in hun auto buiten. Anderen zijn door familieleden afgehaald, het is hier nu 2 uur en nog slaapt niemand in mijn appartemntsgebouw. Op de tv tonen ze nu de beelden gans de tijd in Izmir ,daar is er nog meer paniek dan hier in Kusadasi. Het blijft duren, niet normaal deze week. Nu kan ik ook niet meer slapen, lig op de bank tv kijken en luister naar de geluiden van de straat. Ik woon gelukkig op het eerste verdiep,dus ben zo buiten als het moet,maar de bovenburen hebben schrik.Ik hoop echt dat er een einde aan komt want dit heb ik nog nooit meegemaakt in al de tjd dat ik hier woon en de nacht is nog maar begonnen.çicek hebben jullie het nu ook weer gevoeld in Icmeler ?Wat een rotgevoel.Een vriendin belde me ook op om te vertellen dat ze ook op straat stonden, de schouwen waren van hun appartement gevallen en er kwamen barsten in,ze was ook zo in paniek en niemand durf nog binnen te gaan waar ze woont. Ze woont wel op een berg in Kusadasi, durf nu ook niet alleen met de auto naar haar toe rijden.Te ver van het centrum.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Dit keer hebben wij het ook weer gevoeld…Ik ben nu echt goed bang!
Het stopt maar niet, het blijft maar doorgaan!
Het is tot hier te voelen, dat is toch niet meer normaal!
Ik wens U heel veel sterkte zo dichtbij en ik hoop nu echt dat het ophoudt!
Goetjes…
Wat vreselijk om geconfronteerd te worden met een aardbeving en de gevolgen ervan.
Ik leef met jullie mee. Ik kan me de angst voorstellen.:eek:
Hans zegt dat hij in SIDE niets gemerkt heeft, maar ik was daar vorige week ook en ik en later ook mijn familie hebben wel degelijk een waarneming gehad.We konden niet thuisbrengen wat het was, maar het zal echt wel met de aardbeving te maken hebben gehad.
In mei hebben we ook iets dergelijks gevoeld.