Genoeg van Nederland en een “relatief” makkelijke overstap naar India maken?
Mijn man en ik bieden onze winkel in Zuid India Mahabalipuram (in de
provincie Tamil Nadu, een uur van Chennai) te koop aan.
Mijn man heeft deze winkel 15 jaar gehad. Wij willen wat
nieuws/anders gaan opzetten. Het is een mooie winkel gelegen
aan de weg richting strand. Zo’n 3 minuten van het strand af.
Ook is er veel ruimte voor de winkel waar u ook het een
en ander kan neerzetten.
Het oppervlak is ongeveer 50 m2 met een grote etalage. Wij verkopen
zilveren sieraden (ook met steen, bv rubi, emrald etc), brons,
bedcovers etc. Het gaat hier dus om de inhoud van de winkel.
De prijs zal ca 39.000 euro zijn. Maar er zal samen geteld worden en
naar aanleiding daarvan zal het bedrag bepaald worden. Het winkelpand
is huur. Hiervoor moet u 75 euro per maand betalen. We hebben ook een
vermelding in oa de Rough Guide en Lufthansa Magezine.
Ons appartement (2 kamers, woon en slaapkamer + ruime keuken)
kunt u eventueel ook overnemen, dit is ongeveer 60 euro per maand.
Mocht u belangstelling hebben mail ons dan.
Wij kunnen dan meer details geven alsmede ook wat foto’s sturen.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Simone en Manzoor :wereld:
zoals ik lees heb jij destijds dus ook de overstap gemaakt naar India. Hoe is jou dat vergaan en wat je allemaal moeten regelen om vanuit Nederland naar India te gaan wonen en werken. Zelf zijn wij nu bezig met het opzetten van een zaak in Goa India.Mijn man is ook van India en weet van het reilen en zeilen af. Alleen wat kan en moet ik vanuit NL regelen als nederlandse? Misschien heb jij nog wat tips en tools voor mij die mij kunnen helpen,dank je wel
groet Moniek
ps hebben julllie de zaak al verkocht? en wat zijn nu jullie plannen?
Bedankt voor je berichtje. Nee, helaas nog is de zaak nog niet verkocht
maar we hebben de tijd dus het is niet erg. Zelf heb ik een poos in India
gewoond en ben nu ook terug in Nederland. Ik wilde graag wat kopen hier.
Dus hebben we nu samen een flat gekocht. Dit ook als investering.
Als we langer weer in India willen zijn verhuren we het gewoon.
Mijn man komt uit Kashmir. Graag willen wij wat in het toerisme opzetten.
We hebben al een familie hotel daar. Graag zouden wij dat voor onszelf
willen en het helemaal opknappen. En verder misschien cursussen
organiseren bv yoga of Indiaas koken etc. Kashmir is nog relatief onbekend
voor toeristen vanwege alle ellende van de afgelopen jaren.
Toch willen wij de gok nemen omdat het er ontzettend mooi is. Als alles
loopt zou ik er wel een apotheek met een huisartsenpost
willen opzetten. Zelf kom ik namelijk uit de apotheek. Maar dat is een tig
jaren plan hoor!
Wel spannend naar Goa. Is er wel erg mooi! Mooi weer…dat is in Kashmir
in de winter veel minder…Tips en tools…allereerst natuurlijk je PIO card
aanvragen. Waar komt jou man vandaan uit India?
Wij bleven trouwens wel gewoon ingeschreven in Nederland hoor!
Verder heb ik niet veel meer moeten doen. Behalve toen ook alles voor mijn
huis regelen. Post ging toen naar mijn ouders. Eigenlijk is het niet heel veel
werk is mijn ervaring…maar ja dat is persoonlijk.
Wat voor een zaak willen jullie beginnen? En waar? Nou, heel veel succes!
India is (over het algemeen) een geweldig land vol mogelijkheden!!!
dank je wel voor het snel reageren.
Jeetje dus jullie zijn nu even in Nederland zal ook wel weer wennen zijn.
Mijn man is nu net een paar dgn terug uit India en gaat eerst hier zijn zaken regelen zoals opzeggen baan enz. Hij zal eerst n aantal mnd alleen gaan om alle op te zetten en ik kom samen met mijn zoontje na.
Mijn man heeft al zijn OCI aangevraagd een paar mnd geleden maar nog niet binnen en ik ga nu inderdaad mijn PIO aanvragen.
Hoelang heeft dat bij jou geduurd voordat jij deze hebt gekregen? En ging dat makkelijk?
Jij zegt dat je ingeschreven bent gebleven in nederland op je ouders adres,dat willen wij ook doen maar hoe heb jij dat dan geregeld met verzekering zoals zorg/reisverzekering? Ben je wel uitgeschreven hier voor de zorgverzekering en heb je een aparte reisverzekering afgesloten voor een langere periode?
Hebben jullie destijds spullen vanuit Nederland laten overschepen of hier verkocht?
Vind het allemaal spannend hoor!!
Mijn komt uit Goa en wij willen daar een eigen strandrestaurant opzetten met verhuur van strandhuisjes.Hij heeft ervaring hierin dus moet goed komen.
En waar willen jullie nu een app. gaan kopen in nederland?
We zijn nu nog woonachtig in Limburg in een klein dorpje Meijel,op de grens van Limburg/Brabant.
Kasmir ben ik zelf nog niet geweest ivm destijds de ellende die er was,maar het moet er inderdaad heel mooi zijn.
Spreek jij ondertussen ook al zijn taal?
Ik ben nu net bezig maar is lastig. Mijn zoon wordt wel 2 talig opgevoed en ik krijg hier natuurlijk ook weer iets van mee.
Ik hoop dat je mij nog wat antwoorden kan geven op mijn vragen,in iedergeval al bedankt.
Een heel andere vraag dan je aanbod voor verkoop.
Ik ben opzoek naar advies. Ik zal in de loop van dit jaar gaan trouwen en emigreren in Tamil Nadu. Hebben jullie enig idee hoe ik mijn spullen kan meeverhuizen?
Ik hoop van harte dat jullie je winkel kunnen verkopen binnenkort.
mijn man en ik hebben een plan om dit jaar een restaurant op het strand te huren in Palolem (Goa) of een ander strand van Goa. Zou u kunnen antwoorden op een aantal vragen, omdat u hiermee ervaring hebt:
Hoe kunnen we een restaurant vinden om te huren (moeten wij persoonlijk daar naartoe gaan, of zijn er sites,…?) en in welke maanden zijn de meeste restaurants vrij om te huren?
Hoeveel is de huurprijs van een restaurant voor 1maand in Palolem bijvoorbeeld?
Is het niet gevaarlijk voor een buitenlander om in India een zaak neer te zetten?
Je zal er zelf heen moeten gaan en contacten leggen.
Via internet/tussenpersonen kan je nog wel eens van een erg koude kermis thuiskomen. Vaak teken je een jaarcontract. (Je zal het ook moeten huren in off season)
Wij wonen in Tamil Nadu, een hele andere provincie dus ik weet niet de lokale prijzen in Goa.
Voor zover ik weet zitten er meerdere buitenlanders in Goa dus het zal wel meevallen met het " gevaar". Vaak heb je wel te maken met mensen die je “local protction” bieden tegen geld…Ik weet wel dat het in Goa meer voorkomt dan bv in Tamil Nadu.
Hopelijk kan je wat met mijn antwoorden.
Succes met het opzetten van jullie restaurant.
heel erg bedankt voor uw reactie. Indien het niet moeilijk is voor u, kunt u mij dan het adres doorsturen van die maatschappij van internationale verhuizingen (zoals u had geschreven dat 300kilo=600€). En na de verhuring, is de administratie moeilijk en neemt dat veel tijd in beslag?
Ik heb nooit spullen verhuisd naar India. Alles hier gekocht. Mijn man had al een huis hier. Mijn spullen toendertijd in dozen opgeslagen en bij mijn ouders gezet…Oemraw weet misschien meer…? Heeft hier ook ergens in deze topic gereageerd…Succes!
Hoi Simone,
wij willen graag een restaurant beginnen in Mammalapuram.Zou dat ev. mogelijk zijn in de winkel die jullie hebben? En waar precies is het?
Hartelijke groet,
Karin
Bedankt voor je reactie. Helaas voor jullie is de winkel alleen met
inhoud te koop…en denk ik ook wat te klein voor een restaurant.
Indien je wil kan ik Manzoor wel vragen om voor jullie rond te kijken.
Mochten hij wat naar jullie zin vinden dan vragen we wel
bemiddelingskosten. Ik hoor het wel.
dank je wel voor je reaktie.Wat ontzettend aardig van je om aan Manzoor te vragen of hij rond wil kijken.Heel graag dus.Zou je heel veel willen vragen over praktische zaken en hoe je het leven daar ervaart.
Ik ben pas op dit forum en het is me niet duidelijk of ik je nu een privemail stuur of dat iedereen dit kan lezen.
Ons doel is om een restaurant en of guesthouse te gaan beginnen het liefst in de buurt van het strand bij Hotel seabreeze.Misschien hebben jullie nog andere suggesties,alle info is welkom.
Eind februari was ik in Mamma jammer dat we elkaar niet ontmoet hebben,ben van plan om in september weer te komen,misschien kunnen we elkaar dan ontmoeten.
Alvast hartelijk dank,
Karin
Wij hebben plannen om te verhuizen naar India Goa,heeft iemand daar ervaring mee?
Kan iemand ons advies geven,hoe wij op de goedkoopste manier van Belgie,gerief naar daar kunnen transporteren?
alle reacties zijn welkoml.
Misschien is het handiger voor jullie (en ons) om een “eigen” onderwerp
aan te maken…dan kunnen mensen daar apart op reageren en jullie van advies voorzien.
Het is maar een tip. Succes met jullie verhuizing naar India >>>
ik had heel wat info willen opdoen op een forum, een forum, het woord zegt het al, daar dingen delen, nu lees ik steeds dat er steeds PM’s worden verstuurd zodat ik de helft of meer mis.
ja was helemaal geinteresseerd in de antwoorden, leuk hoor. misschien kunt u miss india ze er alsnog opzetten? even copy indrukken? misschien alvast bedankt
Ik heb sommige mensen een prive bericht gestuurd omdat het
een ander topic dan onze winkel had/heeft. En sommige dingen
over ons priveleven vind ik niet nodig om op internet te zetten.
Wij hebben voor iemand gekeken of er een ruimte te huur was
voor een restaurant. Die hadden wij gevonden maar vonden
de huurprijs a 20.000 Roepies per maand véél te duur. Waar diegene het
ook mee eens was. Gezien je het bedrijf in season maar zeker
ook in off season draaiende moet houden.
Met een forum is het ook handig om het gewoon bij een topic te houden
en indien nodig een draad naar een ander onderwerp te openen.
Dat is veel duidelijker mijn inziens.
Maar mocht er iemand nog vragen hebben dan hoor ik het graag