Verhuizen Zuid-India

Hoi,
Over een paar jaar gaan we verhuizen naar het zuiden van India, in de buurt van Bangalore. Zijn er nog mensen die daar naartoe gaan of er misschien al zijn.
Heeft er iemand nog tips over het verhuizen naar India met een verhuisbedrijf. Alle tips zijn welkom.
Groetjes
Hilde

aangepast op 10-10-2008

Hoi Hilde,
Geen tips, maar wel dat wij in juli/augustus 2008 ook ws. die kant opgaan. Oh ja, zelf vind ik www.indiamike.com een erg handig forum, ken je die al?
groetjes,
Petra

Wij gaan in augustus naar India, in de omgeving van Mangalore. Ben zelf nog op zoek naar van alles ennog wat, dus kan geen tips geven. Wil ze altijd wel ontvangen…

Reep

hallo
ik ga ook naar India verhuizen.maar wel naar het noorden.
het staat vast, toch weet het nog niet juist wanneer.
ik ben getrouwd met een indische man.

Hallo,

Wij zijn nog niet zover dat we willen verhuizen. Wel staat vast dat we volgend jaar voor vijf maanden vertrekken naar India. Omdat we zeer goede ervaringen hebben opgedaan in Goa is het plan om van daar uit India verder te gaan ontdekken.

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de reden van vertrek, de keuze voor zuid India en op welke wijze jullie in je levensonderhoud willen gaan voorzien.

Wij hebben wel al plannen om een plot grond te kopen, we zijn nog in de orienterende fase en hebben iets in de buurt van Colva op het oog.

Groeten,

Martin

Hoi,
Ik vertrek binnenkort voor vijf maanden naar Zuid India, in de omgeving van Bangalore. Deze periode is bedoeld als proef, voordat ik ga emigreren. Omdat ik zit te twijfelen wat beter is: mijn huisraad meenemen, of daar nieuwe kopen, zocht ik op: verhuizen, India bij Google. Vandaar. Dus ook ik zoek naar een goed verhuisbedrijf, die vooral kan zorgen voor de hele papierwinkel in India en die weet wat je mag invoeren en wat niet. Dus graag ook naar mij toe reactie.

hallo
ik vertrek ook naar INDIA wanneer is nog niet zo bepaald.
ik zou zeker geen huisraad mee nemen je hebt daar ook invoer taksen.
wel wat wij zullen meenemen is persoonlijke bezittingen zoals kleren, boeken en speelgoed.
en zeker de laptop met computer.
de rest is daar spotgoed koop.
ik weet niet of je in Nederland of Belgie woont.
In Belgie met Flicht car betaal je voor 300 kg 600 euro ik kan je wel de prijzen exact geven als je wilt.
graag verder kontact
[EMAIL=“leen.in.india@gmail.com”]leen.in.india@gmail.com

Hoi Martin,
Wees heel voorzichtig met het kopen van grond in India. Vaak zijn de “eigenaren” helemaal geen eigenaren. Er zijn verder heel veel regels voor wat betreft het kopen van grond. Je moet je eigendom officieel laten registreren en het is een helehoop gedoe. Je koopt een stuk grond voor ongeveer 110% van de prijs van de vorige eigenaar. Dat is dus Officieel. Dat is daar de gewoonte om de belasting te kunnen ontduiken. Er is dus ook geen westerse manier mogelijk, al wil je daar niet aan meewerken. Maar de werkelijke vraagprijs ligt meestal aanzienlijk hoger. Dat geld moet je zwart betalen en je kan achteraf nooit bewijzen dat je zoveel hebt betaald.
Wil je het ooit weer verkopen, dan kan je hooguit het bedrag dat je officiëel hebt betaald meenemen naar huis via de bank. Je koopbewijs moet dus goed worden bewaard. Het restant aan rupees omzetten in euro’s is dus een heel gedoe. Dat moet je illegaal omwisselen en is dus riskant en strafbaar. Ik heb net zelf een huis verkocht voor iemand anders in India, vandaar dat ik wat weet.
Groetjes,
Sailizzy

Hallo Leentje,
Bedankt voor je tip. Ik was er al achter hoe duur verhuizen is. Ik heb een paar offertes gehad die variëren van 2500 to 4000 euro. En dan moet je inderdaad nog invoerrechten betalen. En dat zijn best hoge bedragen, ook al is het tweedehands spul. Ik heb dus besloten om alleen wat persoonlijke spullen mee te nemen en inderdaad mijn laptop en zo.
Ik vertrek de 15e al en ik ben hard aan het pakken.
Omdat ik over zes maanden AOW krijg en mijn inkomen drastisch gaat zakken, moet ik nu dus vooruit kijken hoe ik het verder ga doen. Blijven wonen waar ik nu woon(Nederland) zal waarschijnlijk niet lukken, dus misschien is India een optie. Het heeft heel wat haken en ogen, dus nu ga ik uitzoeken hoe ik me tegen medische kosten kan verzekeren als ik daar ben. Ik ben namelijk diabeet en heb dagelijks insuline nodig. Gelukkig is alles daar te koop, want dat heb ik al uitgezocht.
Groetjes,
Sailizzy

hallo allemaal,

Mijn man en ik en 2 kinderen van 14 en 10 zijn van plan om volgend jaar juli in Cochin te gaan wonen, en dan voor 3 jaar. We komen oorspronkelijk uit Curacao, maar zijn na onze studie 20 jaar geleden in Ne blijven "plakken"Mijn man zit al in Cochin, ik ga er in de kerstvakantie met de kinderen heen voor een verblijf van 14 dagen. Nu ben ik op zoek naar landgenoten, dus Antillianen die in Zuid-India wonen.
Neem aub contact met me op.

Veel voorspoed

Hi, ik ga zeer waarschijnlijk in november een paar maanden naar India, Bangalore, daar kan ik bij een vriend van mij wonen.
Maar ik wil natuurlijk ook een beetje werken, want ik heb in Nederland wel vaste lasten te betalen. Ik hoef max maar 400 euro te verdienen. Heb je tips en waar zit jij dan?
Misschien kunnen we daar een keer een chai drinken?
Groetjes, Dana

Hoi,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of emigratie. Ik zal dit jaar gaan trouwen met mijn partner uit Tamil Nadu. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanlopen?
kijk erg uit naar jullie reactie.
groet, Jane

Hoi,

wonen jullie nog in Cochin? Wij zijn een nederlands gezin, we wonen in Trivandrum met onze kinderen en gaan 8-11 september 2011 naar Cochin voor een weekendje. Groeten van Mieke

Hallo, we komen naar Cochin op 2 maart om te zien waar we ons kunnen settelen in Kerela in 2014,mijn vrouw is van Kolkata en nu wonen we nog in Belgie.Graag zouden we iets klein willen kopen in Kerela.Heb je soms nog tips,?
Beste dank en misschien zien we jullie ij Cochin
Martin & Irshad

Hoi Allemaal,
Uiteindelijk zijn we nog niet verhuisd ook al zijn we 6 jaar verder. De reden is dat de jongste nog maar 2 jaar was en na veel onderzoek bleek er dus geen voorschool/psz/kleuterschool te zijn waar ze terecht kon. We wilden haar eerst de psz / kleuterschool laten doen in Nederland. Ik ben Belgisch, mijn man is van Cochin, kinderen zijn in Amsterdam geboren. We vonden het ook beter om de kinderen (3) eerst te laten wennen aan leren in het Engels, vandaar dat we sinds 2009 in Londen wonen.

We hebben nu een stuk grond gekocht in Valapad, in de buurt van Cochin en hopen om hier nog maximaal een jaar in Londen te blijven. We staan er nu gewoon beter financieel voor dan 6 jaar geleden.

Hilde.

Hallo iedereen

Wij zijn van België en in juli willen wij verhuizen naar Chennai, maar we weten niet hoe wij het best ons gerief kunnen verplaatsen naar daar. Er zijn geen meubels, enkel dozen met keukengerief en kleren. Gelieve zo snel mogelijk te reageren moest u weten met welke maatschappij of vervoermiddel dat het best kan gebeuren.
Kijk al erg uit naar jullie reactie

Groetjes
LANA

Als het alleen om kleding en wat keukengerief gaat, kun jemisschien kijken of het niet goedkoper is om het gewoon in de koffer mee te nemen? Wij hebben een maatschappij uitgekozen waarbij je per stuk bagage betaald, niet per kilo. Voor 9 koffers en 4 stuks handbagage betaalden wij 350 Euro extra vanaf Zaventem. 1 koffer mocht max 30 kilo wegen. In totaal konden we dus flink wat meenemen. Beter dan op de spullen te moeten wachten en eventueel wat verliezen aan douane of de verhuizers. De waarde van kleding loopt al gauw rond de 20 a 30.000 Euro voor 2 personen. Goed verzekeren dus!

In Brussel zijn vele internationale verhuisbedrijven te vinden. Wij hebben de volgende bedrijven aangeschreven:

Team Relocations
UTS ( was voorons de goedkoopste)
Poitez Demans
Interdean ( goede backoffice)

Misschien nog wel een of 2 maar die zijn me ontschoten.

Kijk ook naar gewone cargo vervoerders als het slechts om simpele dozen gaat ( vergeet dan niet de invoerrechten en taxen te regelen). Dat is wellicht goedkoper.

Kleren en keukengerief kan je beter daar kopen en enkel een koffer per persoon mee nemen op het vliegtuig. Wij zijn in Augustus in Kerela (Cochin). Je mag me altijd mailen hilde311@gmail.com.

Bedankt hildeorens om te reageren.
Het is niet alleen ons keukengerief die we willen verhuizen. Er zijn ook heel wat dozen met gerief in als hulp voor straatkinderen. We willen daar namelijk een weeshuis openen.
Ik weet daarom dus ook niet hoe ik dit alles moet verplaatsen, met welke cargo, want dit weegt allemaal veel meer dan het toegelaten gewicht met het vliegtuig.
Gelieve mij zo snel mogelijk een berichtje te sturen indien iemand weet hoe ik dit alles kan verplaatsen op een snelle en goedkope manier.