Een jaar naar India

Hi vrienden,

Ben net terug van India. 4 weken geweest.
Het weer was erg aangenaam.

Zou graag voor een langere tijd naar India willen verhuizen?
Alleen weet ik niet wat t beste is, een huisje huren of app. kopen?
En aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Heeft iemand ervaring met kopen van een huisje in India>>>?

Groetjes,

Sanny

Hoi hoi

weet je hier al iets meer over?

Groetjes
Benoit

Hi Benoit,

Tot nu toe geen vooruitgang met plannen maken.
Niemand gevonden die ervaring heeft op dit gebied.

En jij weet jij al iets meer?

Grt,
Sanny

Nee Sanny,

Blijft enorm moeilijk… vooral de stap te zetten en meer informatie te bekomen… Ik ben eigenlijk wel op zoek naar mensen die hierin geinteresseerd zijn en die hier verder in willen gaan maar ik ben nie echt nen internetfreak… bedoel … Ik praat er liever eens over… Ben eigenlijk op zoek naar een plaats waar mensen die graag reizen en hun verhalen / ideeën willen uitwisselen…
Moeilijk te vinden … Bestaat er geen ontmoetingsplaats voor dit forum :stuck_out_tongue:

groetjes

benoit

Neen Benoit ben er ook nog niet achtergekomen of er een ontmoetingsplaats is om dit alles te bespreken.
Zal vast wel een zijn. Ik ga ook verder zoeken.

Mocht je wat meer weten hoor ik t graag en andersom ook.

Grt

Sanny

In de meeste Aziatsiche landen KUNNEN buitenlanders niet eens grond/onroerend goed kopen. En vrijwel iedereen raadt bij zo’n grote stap aan-vanwege het enorme % dat toch al na enkele weken/maaden afhaakt (kan je je nu niet voorstellen-is echt zo) met huren te beginnen. Heb je de tijd om rustig rond te kijken, nog eens van plek te wisselen, e.d.
Ben zelf vooral bekend met Thailand-waar 100.000 farang=buitenlanders min of meer permanent wonen. Breng eens een heel jaar door-incl. dat vreselijke drukkende weer vlak voor de rainy season, incl. alweer een overstroming uitval van de electra an alles wat India zo primitief nog maakt. en besluit dan-voor nog een jaar.
daarnaast zal je je zeer, zeer precies moeten voorlichten over visatypes en wat/hoe. in een land met zo’n enorme burokratie is het uitgesloten dat je zomaar ergens kan neerstrijken en maar zien hoe lang het duurt. dat heeft daarnaast te maken of je ex-Indiaas bent, of je familie, of wellciht Hindostaan. Vraag eens naar Anil Ramdas-de bekende interlektueel-is ook gillend weggerend na ruim 1 jaar daar.

Ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is om in Azië te wonen.
Maar als je echt wil en moeite voor doet gaat t zeker lukken. Ik ben een aantal jaren Azië reiziger. Ben ook van Hindoestaanse afkomst en begrijp de Indiase mentaliteit een beetje. De taal is voor mij geen probleem. Kan hindi lezen en schrijven. Zou we kunnen aarden daaro.

Jouw idee om eerst een huisje te huren is heel goed. Want een vakantie is maar een vakantie en is altijd leuk. Wonen is toch iets anders.

Bedankt nog voor de tip.

Ik had begrepen dat Anil Ramdas t wel naar z’n zin had in India, hij was voor onderzoek om een boek te schrijven.

Mvg,

Chandra

Hi Chandra,

Interessant een jaar naar India!
Als alles goed gaat, ga ik dit jaar voor 3 maanden (Delhi).

Heb jij nog enkele sites gevonden wat betreft appartementen?

Gr. Chaara

Hoi Chaara,

Wat fijn dat je voor 3 mndn naar Delhi gaat. Wat ga je precies doen?
Let wel op dat t vanaf eind maart tot sept erg warm kan zijn, rond de 40 graden. Dus voor of na die tijd is lekker.
Ik heb nog geen adresjes waar je app kan huren. Een optie is een goedkoop hotelletje buiten het centrum te nemen. Het kost maar 5 a 6 euro p/d. Dat is wat ik altijd doe.
En ik heb ook kennissen die mij eventueel helpen in India. Ik kan je wel in contact brengen als je dat wilt.

Ik wil ergens begin mrt voor 3 weken gaan.

Succes en hoor je gauw.

Grt,
chandra

Een huur huis vinden is geen probleem in India. Gewoon de plek uitzoeken waar je wilt zitten en rondvragen. Op internet zijn er ook wel wat huurhuizen te vinden die te huur zijn. De huurprijzen verschillen nogal. Delhi is bv duurder dan het platteland. Daarnaast hangt de huurprijs af van wat je wil. Warm water en 24 uur electriciteit bv maakt een woning al duurder. Kopen is vanwege allerhande problemen met contracten niet aan te raden. Een langlopend leasecontract (bv 80 jaar) is wel mogeijk, maar zorg ervoor dat de Indier waarmee je het contract moet tekenen voor 100 % te vertrouwen is. Bovendien moet je et een langlopend leasecontract zorgen voor een caretaker als je niet in de woning bent.
Reken er bij huren op dat omdat je een buitenlander bent de prijs ook omhoog gaat.
Een visum voor een jaar krijgen is moeilijker. Maar op een toeristen visum van een half jaar en even het land uit na 6 maanden en weer terug gaan is geen probleem.
Kortom, huur een woning, zit je nergens aan vast als je weg wilt. Het is geweldig om het jaar rond in India te zitten. Monsoon en zomerperiode’s zijn zwaar maar heerlijk en heel bijzonder. Ik kan het aanraden en gewoon gaan.

ik kan je één ding aanraden:

vertel nooit NOOIT dat je vrijwilligerswerk gaat doen.

gewoon op toeristenvisum gaan. Ik heb het ook geprobeerd en ben met hele hoge mensen in contact gekomen om het erdoor proberen te krijgen, maar zelfs hen lukte het niet. plus het was een indiaase NGO waar ik zou gaan werken en ook dat wilden ze niet.

ik weet nu niet of ik ooit india nog in ga komen, ook al heb ik voordat ze me officieel geweigerd hebben mijn aanvraag ingetrokken en intussen staat me ticket nog steeds en moet ik deze elke keer omboeken, wat veeel geld kost.

succes

groetjes

www.couchsurfing. org al eens geprobeerd?

groet, Joost

Wij zijn een Belgisch koppel eind in de 50j en reizen al vele jaren regelmatig naar India. In het zuiden van India, Tamil Nadu, hebben wij enkele jaren terug kennis gemaakt met een Nederlands koppel die op 20km van Dindigul dichtbij het dorpje Athoor een heel mooi landelijk resort open houden. Van het een is het andere gekomen en verleden jaar hebben wij dan ook na veel nadenken en uitzoeken beslist om ons eigen bedrijf op te zetten en Candle House Resort te openen daar vlakbij. Indien iemand meer info wilt dan kan je mij persoonlijk mailen via het adres in mijn profiel.

Wat ik zeker ten stelligste wil benadrukken is dat het, op enkele uitzonderingen na (PIO, OCI status), voor een vreemdeling totaal niet mogelijk is om land en/of eigendom te verwerven op persoonlijke naam! Wat men ook moge zeggen of lezen gelijkwaar ! Ten zij men resident is in India en dit is een vrij complexe en grijze zone om dit te bepalen en daar hebben vele vreemde eigenaars in Goa de laatste twee jaren veel en grote problemen op hun nek gekregen. Zie: GOA - Buyer Beware! - Page 204 - British Expats

Wel is het mogelijk om zelf een bedrijf op te richten en daar dan tot 100% aandeelhouder (in de meeste sectoren waaronder tourisme) in te zijn en ook zelf directeur. Voor een PVT LTD ( te vergelijken met een BVBA) is dit min 100.000Rs (een kleine 2000€) en minimaal twee directeurs. Al hebben wij het samen met twee Indiers gedaan, die minderheids aandeelhouder zijn maar het Indisch gelaat van het bedrijf dan ook benadrukken. Via de geeigende bankkanalen moet dan het nodige geld in het bedrijf gestort worden die dan op de geijkte wijze in aandelen wordt uitgeschreven. Men moet voor deze investering geen toelating op voorhand aan de RBI vragen (Automatic Route) Maar deze twee laatste operaties moeten dan ook binnen de dertig dagen aan de RBI (Reserve Bank of India) aangemeld worden. In dit ganse verhaal is het uitermate belangrijk om een goede en vertrouwenswaardige Chartered Accountant (officiele boekhouder in India) in dienst te nemen.
Met het geld van de kapitalisatie kan dan wel eigendommen verworven worden. Maar het bedrijf is dan een Indische entiteit en per definitie residentieel in India.
Ook kan dit ganse proces enkel maar gebeuren mits men als vreemdeling in India een business visa heeft anders overtreed men heel duidelijke de wet.

Op www.IndiaMike.com handelen er ook verscheidene onderweropen daarover.

Good luck!