Wij hebben een goed aanbod gekregen en willen verhuizen naar India voor 2 jaar. Aangezien mijn man voortdurend aan het werk zal zijn, ben ik op zoek naar toch iets van een jonge Nederlandse achterban. Ik ben samen met mijn zoon van 2 jaar.
Heeft iemand een leuke link/site of is iemand beter bekent met de situatie in India.
Hangt een beetje van de plek waar je belandt af. Was net vorige maand paar dagen in een buitenwijk van Pune, een van die steden met veel export-bedrijven en opkomende middenklasse, en daar zag je volop zowel flats als compounds met vrij veel expats. En daaronder zullen ook best wat ollanders geweest zijn al pikte ik ze er niet uit. Expats kennende hebben die wel de nodige sociale aktiviteiten samen, bijvoorbeeld rondom clubhouse/pool die de meeste compounds en apartementenflats hebben. Geldt ook voor de compound waarin ons 2e huis in Colombo, de buren van India, ligt.
Dus mits je maar in zo’n stad terechtkomt en niet in middle-of-nowhere dan zijn er genoeg mogelijkheden om een redelijk sociaal leven te leiden samen met andere westerse families. De NL ambassade/consultaat in betreffende regio helpt veelal ook met onderling kontakt van ollanders.