Ik wil 1 of 2 jaar met mijn vriend in India gaan wonen. Ik ben verpleegkundige en yoga lerares. Mijn vriend is Amerikaans heeft Geography (MA) gestudeerd.We moeten dan ook werken in India. Werk waar we niet voor geleerd hebben, is ook goed,prima zelfs, maar ideaal zou natuurlijk zijn om te werken in het vak waarvoor we geleerd hebben en ervaring in hebben (zie boven). Waar moeten we beginnen? Wat is een goede plek om te wonen? Regel je werk ter plekke of vanuit Nederland? Hoe of waar vind je werk als buitenlander? Hoe verkrijg je dan een visum? Kun je genoeg verdienen om daar te overleven? Hoeveel kost het ongeveer om een huis te huren? Als je in India werkt, kunje dan ook gezondheidszorg krijgen indien nodig? Iemand ervaring?? Is het goed te doen?? Waar te beginnen? We hebben beiden veel gereisd, maar nog nooit in India! Mijn vriend heeft wel in China en Thailand gewoond, spreekt ook beide die talen, maar India is nieuwe grond voor ons en we zijn op zoek naar info.!
Thank you!!!
Dutch Yogini
Hallo,
Om een paar jaar in India te kunnen werken, zal je eerst bij de Indiase Ambassade een visum daarvoor moeten aanvragen.
Dat kan alleen, als je vanuit India een baan krijgt aangeboden. Dus zal je er eerst op vakantie moeten gaan en zien aan een uitnodinging te komen. Soms kan je dan, via de politie daar, aan een werkvisum komen, maar officieel moet je die vanuit Nederland aanvragen.
Werken in India als verpleegster zal misschien wel lukken, maar het salaris is, naar Nederlanse begrippen, minimaal. Je zult beiden moeten werken om het te redden.
Afhankelijk van waar je wilt wonen, kan je veel of weinig geld kwijt zijn. Grote steden, zoals Mumbai en Bangalore zijn duur; uitwijken van Bangalore naar Whitefield is een goedkopere optie, en dan met de autoriksja dagelijks naar Bangalore, of gewoon met de bus. Dan zou je misschien 200 euro per maand kwijt zijn aan een redelijk nette woning.
Zelf heb ik een appartementje gehuurd voor 75 euro per maand, met daarnaast ongeveer 4 euro voor stroom. Maar dat is in Puttaparthi, waar weliswaar twee ziekenhuizen staan, maar die draaien grotendeels op vrijwilligers, tegen kost en inwoning.
mail me anders maar: [EMAIL=“sabina92002@yahoo.com”]sabina92002@yahoo.com.
hallo Sailizzy,
Niet alleen als je een baan aangeboden krijgt vanuit India, mag je je vestigen daarzo, maar ook als je een bedrijf daar wilt beginnen. Ze zitten te springen om westerse investeerders hoor! Mijn man zit op het moment in Zuid-India, waar ze bezig zijn met het realisen van een project. De bedoeling is dat we (de rest van het gezin) ons over een jaar daar gaan vestigen voor 2 -3 jaar. We komen oorspronkelijk uit Curacao, dat is weer de andere kant van onze prachtige aardbol, hahahaha! Zijn er ook mensen hier op het forum, die afkomstig zijn uit de Antillen? Mijn man smacht naar een beetje Antiliaans gezelschap daar in het verre Oosten. We wonen sinds 1980 in Europa, (oa in Spanje en Portugal een poosje gewoond) maar door de (opkomende) vreemdelingenhaat, wordt Europa ons te klein. We zijn beiden hoog opgeleid (ik zit in de hulpverlening mijn man in zaken) en hopen wat te kunnen betekenen voor de Aziaten.
Dus, Antilianen die dit bericht lezen, reageer massaal.
groetjes,
Salom
Hallo Salom,
Helaas, ik kom niet uit de Antillen, maar ik heb wel jaren in Suriname gewoond. Mijn moeder was Surinaamse. Dus daar heeft je man niet veel aan, denk ik.
Op dit moment zit ik in India, in Andhra Pradesh. Ik heb er een huurappartement voor Rs.4000 per maand, dus zo kan ik mijn huis in Nederland (nog) aanhouden. Ik ben aan het overwegen om in India te blijven, maar dat heeft nog wat haken en ogen. Ook mijn AOW wordt dan gehalveerd en ik zal een dure ziektenkostenverzekering moeten afsluiten. Ik bekijk het nog even.
Ik kom oorspronkelijk uit het onderwijs(in Suriname) en daarna maatschappelijk werk(in Nederland) en dat zijn baantjes waar je in India dus niets aan hebt. Ik spreek helaas geen enkele Indiase taal, behalve een paar woordjes Hindi, dus daar doe je niet veel mee.
Ook ik ben over emigreren aan het denken vanwege de verandering van het " klimaat" in Nederland. Er is steeds minder tolerantie en begrip voor anderen en alles wordt er onbetaalbaar.
Hier zit ik tussen veel vrienden van allerlei nationaliteiten en we lachen hooguit om taal-misverstanden. Dat is een hele verademing.
Ik hoop dat jullie wat Antillianen zullen tegen komen in India,
Groet,
Sailizzy
Hallo,
een beetje laat, maar ik zit nu pas een beetje te snuffelen om wereldwijzer
ik ben nog steeds in india … jij ook ?
Kan je even je email doorsturen, kunnen we misschien iets afspreken ?
groetjes
hooi allemaal!
Ik ben ook op zoek naar een stage in india en dan het liefst op juridisch gebied. ik ben hard op zoek dus als iemand suggesties heeft, let me know!
groetjes