Ik wil 1 of 2 jaar met mijn vriend in India gaan wonen. Ik ben verpleegkundige en yoga lerares. Mijn vriend is Amerikaans heeft Geography (MA) gestudeerd.We moeten dan ook werken in India. Werk waar we niet voor geleerd hebben, is ook goed,prima zelfs, maar ideaal zou natuurlijk zijn om te werken in het vak waarvoor we geleerd hebben en ervaring in hebben (zie boven). Waar moeten we beginnen? Wat is een goede plek om te wonen? Regel je werk ter plekke of vanuit Nederland? Hoe of waar vind je werk als buitenlander? Hoe verkrijg je dan een visum? Kun je genoeg verdienen om daar te overleven? Hoeveel kost het ongeveer om een huis te huren? Als je in India werkt, kunje dan ook gezondheidszorg krijgen indien nodig? Iemand ervaring?? Is het goed te doen?? Waar te beginnen? We hebben beiden veel gereisd, maar nog nooit in India! Mijn vriend heeft wel in China en Thailand gewoond, spreekt ook beide die talen, maar India is nieuwe grond voor ons en we zijn op zoek naar info.!
Thank you!!!
Dutch Yogini
Hallo,
Om een paar jaar in India te kunnen werken, zal je eerst bij de Indiase Ambassade een visum daarvoor moeten aanvragen.
Dat kan alleen, als je vanuit India een baan krijgt aangeboden. Dus zal je er eerst op vakantie moeten gaan en zien aan een uitnodinging te komen. Soms kan je dan, via de politie daar, aan een werkvisum komen, maar officieel moet je die vanuit Nederland aanvragen.
Werken in India als verpleegster zal misschien wel lukken, maar het salaris is, naar Nederlanse begrippen, minimaal. Je zult beiden moeten werken om het te redden.
Afhankelijk van waar je wilt wonen, kan je veel of weinig geld kwijt zijn. Grote steden, zoals Mumbai en Bangalore zijn duur; uitwijken van Bangalore naar Whitefield is een goedkopere optie, en dan met de autoriksja dagelijks naar Bangalore, of gewoon met de bus. Dan zou je misschien 200 euro per maand kwijt zijn aan een redelijk nette woning.