Wonen en Werken in India (wat te doen)

Hallo Allen,

Wie kan mij tips en advies geven? Ik wil voor een jaar of 2 jaar werken en wonen in India. Wie kan mij vertellen hoe je het beste vanuit Nederland werk en verblijf in India zou kunnen regelen. En of het wel te doen is als vrouw om alleen daarna toe te gaan?

Grt
Naina

Een gewone baan krijgen, voorwaardelijk voor een werkvisum en sowieso voor visum langer dan 3 (of 6) maanden, kan alleen als je unieke skills hebt die ze in India nodig hebben en niet lokaal voorhandig zijn. Lijkt me nogal een uitdaging tenzij je al voor een NL multinational of NGO (ontwikkelingswerk) werkt. Solliciteren op afstand werkt aldaar niet, punt.

Enige andere optie is een bedrijfje daar kopen en als ondernemer aan de slag. En dat heeft dan weer de uitdaging dat er minimale kapitaalseisen zijn voordat dit een verblijfvergunning oplevert, zal in de orde van grootte van 20.000-50.000 USD minimaal zijn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik kan Eriks commentaar alleen maar beamen. Ze zitten in India niet echt te wachten op buitenlandse werkkrachten. Je zou waarschijnlijk ook niet willen werken tegen een doorsnee Indiaas loon. Je enige optie lijkt mij inderdaad ginds te gaan werken voor een westers bedrijf. Hier solliciteren dus.

Hallo,

Ik wou ook hetzelfde doen en emigreren naar Inida. Ik heb net al een vraag gesteld op deze forum in verband met emigreren naar India. Ik wou graag meer informatie over de gang van zaken en aan welke eisen ik moet voldoen.
Ik ben nog bezig met mijn studie verpleegkunde en wil dan graag als verpleegkundige werken in India. Ik woon wel in Belgie. Weten waar ik mijn licht eens kan opsteken?

Bedankt alvast,

Nelleke

Nelleke,

In omgeving rond rond zou je best aan slag kunnen. In Gurgaon staat een van de grootste ziekenhuizen van asia. Je kan daar soliciteren. Als er vragen zijn dan kan je contact opnemen met mij.

Yogesh

@Indiayogesh:
Wat weet jij dat wij niet weten? Hoe kan verpleging in godesnaam vallen onder
“unieke skills die ze in India nodig hebben en niet lokaal voorhandig zijn”?

Ziekenhuis wil Nelleke en Naina misschien bést aannemen (tegen Indiaas salaris overigens) maar krijgt er gewoon geen werkvergunning voor en de dames dus geen visum. India heeft écht voldoende verplegend personeel op de arbeidsmarkt; sterker nog, veel Indiërs werken in het buitenland in ziekenhuizen (veel Engelstalige landen).

Maar we horen het graag welke info we missen…

Tnx,

<Erik> & [Sandya]