Naar India emigreren

Hallo allemaal,

Ikzelf zit te denken om naar india te emigreren. Mijn vriend komt zelf uit India (Punjab) en woont hier al in NL voor 5 jaar. Maar nu willen ze zijn vergunning niet meer verlengen. Hij zal dus terug moeten naar india. Ik heb mijn MBO opleiding Management dit jaar afgerond, en vroeg me af of iemand ervaring heeft met werk en woningen in india. Ik beheers de talen Engels en Nederlands natuurlijk, mijn vriend kan ook vrij goed Nederlands, en goed engels en natuurlijk zijn eigen taal. Nou vroeg ik me af hoe je vanuit NL een baan en woning kan vinden, en of ze niet moeilijk gaan doen met een visum. Ik wil namelijk wel voor periode van een jaar gaan… Ik hoop echt dat ik een reactie krijg, want ik heb echt zo veel mogelijk informatie nodig!!

Voor emigreren ben je eigenlijk op het verkeerde forum. Kijk eens op www.emigrerenforum.nl voor India.

Ik denk dat je moeite zal hebben met je visa als je nog niet getrouwd bent. Je kan trouwen in Nederland en je huwelijksakte in India inschrijven. Je kan ook daar trouwen en op die manier je verblijfsvergunning krijgen.

Als je van tevoren een baantje kan vinden kan je op die manier een visa regelen maar dat wordt vaak wat lastiger. Kijk eens op expat fora of je daar iets kan vinden. Misschien is het handiger als je vriend er een baantje zoekt want hij kent de taal, de cultuur en heeft een paspoort en mag er werken zonder speciale vergunning.

Als je echt wilt emigreren kan het ook wel eens interessant zijn om het e-book “Ik wil emigreren” eens te lezen. Zie de link in mijn handtekening.

Veel succes met je emigratie plannen en als je meer informatie wilt over emigreren kan je mij ook direct mailen op cornelis@ikwilemigreren.nl