Aangeboden: Een nieuw leven in India (Tamil Nadu)

Hallo Miss India,

Met veel plezier heb ik je berichtje gelezen en de reacties hierop. Ik wil in januari voor (minimaal) een half jaar naar Mamallapuram en heb nog geen woonruimte. Is jullie apartement nog beschikbaar? En is het mogelijk om deze los te huren van de winkel? Heb je verder nog tips voor mij waar ik een tijdelijke baan kan vinden in Mamalla? Ik heb echt superveel zin om terug te gaan (voor de 6e keer India, voor de 4e keer Mamalla) maar kan wel wat tips gebruiken.

Heel veel succes met de verkoop van jullie winkel!
Eveline

Hoi Eveline,

Bedankt voor je reactie op mijn “post”. Jammer genoeg is de winkel nog niet verkocht. Daardoor komt dus ook de woonruimte niet vrij. December tot Maart is de meest drukke tijd in MP. Dus zal het lastig zijn om woonruimte te vinden. Het zit dan vol met Tamils en Kashmiri (inclusief familie die uit Kashmir komt omdat het daar dan vrij koud is…) Dus nokkie vol. Ik denk dat als je aankomt even een goedkoop hotelkamer moet huren en dan maar rondvragen. Ken je inmiddels al niet wat locals (Tamils?) die weten vaak ook nog wel wat. Ik zou niet in de Fishermen’s Collony gaan zitten. Daar zijn redelijk vaak problemen.
Wat werken betreft het werk. Zoek je vrijwilligerswerk of betaald? Vrijwilligerswerk is er genoeg. Je moet doen waar je je het beste bij voelt. Raak niet teveel betrokken bij lokale perikelen, je bent en blijft een outsider (althans dat is mijn mening) Betaald werk zal lastig worden. Allereerst kom je waarschijnlijk op een toeristenvisum…je zal dan uitkomen in de bediening bij restaurants bv. Maar daar krijg je een erg laag salaris. Of misschien bij een van de Resorts. Maar daar hebben ze ook vaak al stagaires uit Nederland. Gewoon ook maar langsgaan en vragen. Verder zou ik niet zo gauw weten daar. Ik weet ook niet wat je opleiding is. Misschien kan je nog naar Chennai. Dat is een uur met de bus. Maar nogmaals als je het officieel wil doen dan heb je wel een “working permit” nodig.
Zelf gaan we binnenkort naar Srinagar/ Kashmir voor vakantie. Mijn man gaat daarna terug naar MP en ik weer naar Nederland. In februari is de planning dat ik zelf weer naar MP ga. Misschien zien we elkaar wel. Nou, veel succes daar! Het is er in elk geval een beter klimaat dan het winterweer in Nederland haha.

Groetjes,
Simone

Hallo Allemaal,

We hopen binnenkort de winkel verkocht te hebben. Hiermee is ook ons appartement “weg”. Inmiddels optie genomen op een mooi stukje land in Srinagar/Kashmir. We verheugen ons op een nieuw project. Bedankt voor alle reacties en iedereen veel succes met alle plannen in India!

Groetjes,
Simone en Manzoor :wereld:

Hallo, is de winkel al verkocht?

Hoi Nostradamus456,

Helaas voor ons is de winkel nog niet verkocht…koper heeft zich op het laaste moment teruggetrokken. Over de prijs valt te onderhandelen. Wij hebben namelijk het volgende besloten. Indien mensen het voor minder geld willen kopen, we een deel van onze zilveren sieraden meenemen. De minimum prijs is nu 18.000 euro. De winkel is huur en zit op een zeer goede lokatie in Mahabalipuram. De deal is inclusief huur appartement. Dus als je wil… Neem contact op of kom langs zou ik zeggen. Chai staat klaar.

Met vriendelijke groet,

Wat vervelend om te horen dat het niet door is gegaan! Echt balen. Als het goed is kom ik in januari weer naar Mamalla. Zijn jullie er dan ook? Misschien kan ik je dan zien? Ben erg benieuwd naar je ervaringen in Mamalla als Nederlandse. Of als je het druk hebt houdt het natuurlijk op.
Ik hoop dat jullie snel de winkel verkopen. Misschien als ik het zie, heb ik een nieuwe missie in mn leven! In plaats van een opvanghuis een winkel! Wie weet, het leven kan met de dag veranderen! :slight_smile:
Fijne maandag!

Hoi Lieveline,

Jep, ik ben er zelf eind Februari. Manzoor is er nu al.
We gaan zeker een keer afspreken. Gezellig!

Groetjes,
Simone

Hallo,
Hier ben ik weer. Waarschijnlijk zal mijn man naar India gaan in de loop van februari, maart. Hij gaat daar eens uitkijken om evt een bedrijf te beginnen in IT, ttz met Indïsche programmeurs en analysten voor het westen programma’s schrijven enz. Hij denkt aan de buurt rond Chenai of Bangalor (is natuurlijk veel verder dan). Daarom interesseerde mij jullie winkel wel. Is deze nu reeds verkocht, anders zou hij als hij er is eens komen kijken. Laat je iets weten aub?
Beste wensen ook voor het nieuwe jaar.

Hoi nostradamus456,

Allereerst natuurlijk ook een gelukkig en gezond 2012!
Nee, de winkel is nog niet verkocht. Je man is van harte welkom om eens
te komen kijken. In iedergeval een goede indruk te krijgen. Zowel van de winkel, de straat en dorp/stadje waar het in gesitueerd is. Manzoor is er nu en als je wil kan ik zijn telefoonnummer geven dan kan je man met hem een afspraak maken. Zelf ben ik per 24 februari ook weer in Mahabalipuram. Misschien het meest handig om daarna wat af te spreken maar dat is aan je man natuurlijk. Begrijp ik nou goed dat jij de winkel wil beginnen en je man zelf iets in de IT wil opstarten? Trouwens Chennai is niet heel ver weg (voor Indiase begrippen) maar een uurtje. ECR road is zeer handig in dit geval. Laat maar weten.

Met vriendelijke groet,
Simone

Hallo Simone,
Hartelijk dank voor je vlugge reactie. Wij zijn hier in België echt andere opportuniteiten aan het zoeken. Dit zou een mooie combinatie kunnen zijn. Ik weet eigenlijk niet echt wat dit betekent: in India een winkel runnen. De prijs die je in je vorige bericht zei, wat betekent dit dan: een deel van de inboedel, wat voor juwelen zijn dat, zijn dat ingevoerde enz. Kan je als buitenlander een winkel hebben? Ik begrijp dat het inclusief de huur van het appartement is, hoe groot is het appartement? Ik weet het, heel wat vragen, en dit is nog maar een begin. Ik moet wel zeggen, zelf ben ik reeds 59jaar, mijn man is 10 jaar jonger. De vraag is, is dit nog haalbaar. Ik ben wel in goede gezondheid en nog heel vitaal, altijd geweest. Is het mogelijk om wat foto’s door te sturen aub? Wij zouden eventueel naar India kunnen komen tijdens het krokusverlof, dit valt dit jaar in België van 20/2 tot 26/02.
Is het mogelijk om ook via e-mail te communiceren, ik weet niet of het opportuun is om mijn e-mail adres via dit forum door te sturen, of kan dit perfect?
Groetjes, Marijke en Pascal

Hoi Marijke en Pascal,

Misschien is het handig als jullie even je email geven via mijn
mailbox. Dan klik je op Miss India en dan selecteer je:
Stuur een privebericht naar Miss India.
Dan kan ik jullie wat oa foto’s van de winkel toesturen.
Graag hoor ik weer van jullie.

Met vriendelijke groet,
Simone

Ik heb je een privébericht verzonden.
Marijke

Beste Mensen ,
Ik heb een vraagje ,Ik wil over een jaar of 3 weg uit Nederland dit i.v.b met sluiting bedrijf waar ik werk,mijn vraag is kan je zo maar een huis huren in India en zo goedkoop? Ik hoop gauw wat te horen vriendelijke Groet Michel.

Beste allemaal,

Onze winkel is verkocht en woonruimte is overgenomen.
Ik wens iedereen die plannen heeft om naar India te komen veel succes!
Wij kunnen weer verder en wij hopen aan onze toekomst te kunnen gaan bouwen in Kashmir!

Groetjes,