Gelukkig maar, ik heb de laatste keer een echtpaar zien janken. Tip: de laatste keer was men zeer streng op het gewicht van de handbagage. Zelfs teveel tassen werden geweigerd en terecht. Als je soms ziet wat men het vliegtuig insleept… :slapen:
Ook geen last van gehad en had toch volle koffers bij me. In Nederland zijn ze daar vaak veel moeilijker mee dan in Indonesie (blijkbaar). In Nederland betaal je al gauw Euro 5,-- per kg. Indesco
Ik heb ook altijd een volle koffer mee maar wel rond het gewicht wat je mag meenemen. Waar ik het over had was op het vliegveld Polonia Medan waar het altijd soepel was en nu ineens de regeltjes strakker aangetrokken werden.
Bovendien is het abnormaal wat sommige passagiers het vliegtuig willen inslepen. Rugzakken van enorme afmetingen, tassen die met veel moeite in de bagagecompartimenten worden geperst. Normaal is vijf kilo de norm en de afmetingen zijn bekend.
Twee jaar geleden heb ik turbulentie meegemaakt boven de Golf van Bengalen waarbij sommige bagagecompartimenten spontaan open sprongen met als gevolg dat er een aantal mensen verwondingen opliepen.
Mijn bedoeling was om toekomstige reizigers te waarschuwen voor strengere controles…:chin:
Eigenlijk hoort dit verhaal niet bij het onderwerp 7 daags visum…:slywink:
Wat hierop volgde was nog erger. Verder over het visum graag!